Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikähän siinä on että grillaaminen jää aina miesten tehtäväksi?

Vierailija
26.05.2024 |

En nyt varsinaisesti nauti siitä, mutta kyllähän se kaljanjuonnin ohessa menee.

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yksin asuva nainen ja osaan kyllä ihan itse grillata.

Monestihan se menee parisuhteis niin, että nainen valmistelee kaikki grillattavat, tekee salaatin, keittää uudet perunat ja kattaa pöydän. Miehellä on niinkin kova homma, että grillaa sapuskan. Nainen kuitenkin tehnyt suurimman osan työstä. Mies kuvittelee tehneensä suurimman osan työstä.

Ja mies maksanut koko lystin palkkatöillään. Muistapa se tyttö pieni. 

Voi pyhä yksinkertaisuus. Ihan kuule exän kanssa maksettiin yhdessä kaikki. Lapsellista väittää, että miehet maksaa kaiken. Me eletään Suomessa missä suurin osa naisista on töissä ja saa palkkaa. 

Kuka helvetti muka maksaa tämän kaiken kun mä asun yksin?? Mä maksan kuule ihan yksin omakotitalon kulut, r

Kela ja sossu ei kyllä maksaisi yksin asuvalle omakotitalossa asumista. Missä tuo aiempi kirjoittaja vaati yhtäkään miestä maksamaan yhtään mitään? Suurin osa Suomessa pariskuntina maksaa kulut yhdessä. Ei Suomessa ole edelleenkään sellaista kulttuuria, että mies maksaa kaiken. 

Vierailija
102/103 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Incelit luulee, että Suomessa on miehillä niin kovat palkat, että miehet pystyy maksamaan perheen elämisen yksin. :D Suomessa myös naiset käy töissä ja maksaa perheen kuluja yhtälailla. Todella harhainen ja tyhmä pitää olla jos ei tätä tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhu muiden puolesta, mutta meillä kyse on siitä, että itse hallitsen erilaiset kypsennystavat paremmin. Avovaimo ei pärjää oikein aistinvaraisten kokemukseen ja soveltamiseen perustuvien menetelmien kanssa kuten pannulla paistaminen tai varsinkaan avotuli (grillaus). Lämmön hallinta on vaikeaa hänelle, jos ei ole valmis repseti ja termostaattisäätö käytössä kuten sähköuunissa.

Muutenkin minä kokkaan meillä enemmän, parempaa ja vaativammin. Yleensä meillä se joka laittaa ruoan, tekee sen myös kokonaan. Ei siis mitään naurettavaa nainen pilkkoo salaatit ja marinoi lihat valmiiksi ja keittäänperunat ja mies vaan kääntää kaasugrillissä kaksi kertaa pihvit ympäri. Kun grillaan, niin silloin suunnittelen ruoat alusta asti, käyn kaupassa, misaan kaiken, valmistan lisukkeet jne. yleensä ihan itse. Joskus puoliso tarjoaa apua ja voin antaa jonkun helpon homman hänelle, missä ei voi mennä pieleen, kuten salaatin pilkkominen. Mutta esim. salaatin kastikkeen teko ehkä on jo asia, jota en voi delegoida kun idea ja taito on omassa päässäni. 

Yhdessä on toki kiva tehdä ja kun mulla hrilliruoan teko tarkoittaa hiki päässä valmistelua keittiössä nelikätisenä tunti-pari ja sitten aktiivista grillausta tulella puolesta tunnista tuntiin, niin puoliso usein siinä välissä voi mm. kattaa pöydän ja autella ehkä tiskien kanssa, sipuleita kuorien yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä