Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiyslomaan vielä aikaa ja työnantajaa ei kiinnosta työskentelyolosuhteeni

Vierailija
26.05.2024 |

Kyseessä fyysinen työ jossa on paljon vaaranpaikkoja (voin törmätä johonkin tai laatikoiden nosto voi vaurioittaa). Työ on siis varastolla. Työssä on vielä raskas sesonkiaika menossa tällä hetkellä joten koko ajan on "kiire". Raskauteni on jo pitkällä ja kärsin hengenahdistuksesta ja väsymyksestä, minulla on pitkäaikaissairaus ja pelkään asettavani lapsen vaaraan työssä. Lisäksi työ on seisomatyö. 

Työnantajan pitäisi siis lain mukaan kartoittaa työskentelyolosuhteiden turvallisuus kohdallani kun olen raskaana. Työnantajalla ei ole työterveyttä eikä työpaikalla ole työsuojeluvaltuutettua. Minut on tavallaan jätetty oman onneni nojaan tässä asiassa.

Julkisella puolella terveydenhoidossa neuvottiin lähinnä millaiset supistukset ovat ok ja mitkä eivät fyysisen työn tuomaan rasitukseen liittyen. Olen fyysisesti vahva, mutta joka päivä huolissani raskaudesta ja siitä etten tee lapselle vahinkoa.

Mitä teen?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, ota heti saikkua tai irtisanoudu. Älä riskeeraa lapsen terveyttä tai jopa elämää,mitä vain voi sattua milloin vain siellä. Ei se työ ole sen arvoista,ja kun työnantajan asenne on kertomasilainen.

Tässä koko ajan pallottelen tunnollisuuteni ja turvallisuuteni väliä. Sehän se vaikeaa onkin kun kukaan ei voi määrittää mikä työskentely on turvallista vaikka suuntalinjoja onkin asioiden suhteen. Kun työpaikkani tai työnantajani tosiaan eivät ole normaaleja enkä ole nähnyt tällaista pitkän työurani aikana - siis että jätetään näin yksin tässä asiassa.

Olen myös melko vanha jo joten minulla ei ole "varaa" menettää yhtään lasta. En tule ehkä enää rask

Ei kukaan ole väittänyt että olisi. Neuvoja voi kuitenkin pyytää. Tärkeintä kuitenkin olisi päästä sairauslomalle, jos työpaikka ei pysty järjestämään turvallisia työoloja. Eli sinne lääkäriin.

Vierailija
22/23 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se vauva tollaisesta vahingoitu. Kemikaalit, yli 35 asteen kuumuus, vatsan alueelle kohdistuvat iskut. Ne on vaaraksi sikiölle. Aloituksesi mukaan mistään tuollaisesta ei ole kohdallasi kyse. Perussairauttasi tai raskauttasi ei hoideta työterveydessä (vaikka sellainen olisikin), vaan perusterveydenhuollossa. Eli en näe tässä kyllä mitään rikkomusta tai yksin jättämistä tapahtuneen. 

Normaali neuvolaseuranta ja tarvittaessa sielt määrätään sairaslomaa. 

Kyllä perussairaudet hoidetaan työterveydessä, nimenomaan. Lain mukaan työnantajan on pakko järjestää työterveyspalveluita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se vauva tollaisesta vahingoitu. Kemikaalit, yli 35 asteen kuumuus, vatsan alueelle kohdistuvat iskut. Ne on vaaraksi sikiölle. Aloituksesi mukaan mistään tuollaisesta ei ole kohdallasi kyse. Perussairauttasi tai raskauttasi ei hoideta työterveydessä (vaikka sellainen olisikin), vaan perusterveydenhuollossa. Eli en näe tässä kyllä mitään rikkomusta tai yksin jättämistä tapahtuneen. 

Normaali neuvolaseuranta ja tarvittaessa sielt määrätään sairaslomaa. 

Katsoin huvikseni tässä keskustelua uudestaan läpi. Aika paljon tykkäyksiä on saanut tämä kommentti. Oletteko tykkääjät aivan varmoja siitä, että itsearvioinnilla hoidetaan työsuojeluasiat? Mitä jos tapahtuu onnettomuus ja lapselle käy jotain, kenen vastuulla se on? Mitä ihmettä tämä on maassa jossa syntyvyys on pohjamudissa? Tässä on järjetön ristiriita! AP