Oletko lukenut tämän kirjan? Peukutetaan
Nuoli ylös = olen lukenut
Nuoli alas = en ole lukenut
Aloitan: Raamattu
Kommentit (2523)
Markiisi de Sade: Sodoman 120 päivää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalevala
Häh? Enemmän alapeukutuksia, vaikka on koulussa pakollinen luettava. Hävetkää!
Ei meillä ollut. Tuntematon sotilas ja Seitsemän veljestä kylläkin. Kalevalan olen lukenut itsekseni. Minusta on hyvä ettei se ole pakollinen, harva opettaja osaa sitä itsekään tulkita.
Milloin Tuntematon Sotilas on tullut kouluopetukseen???
70/80 luvun vaihteessa luettiin. En ole varma, luettiinko se jo yläasteella vai lukiossa. Lukiossa luettiin ainakin Seitsemän veljestä. Kalevalaa en ole koskaan joutunut koulussa lukemaan jotain ihan pikku mallipätkää lukuunottamatta. Sen lisäksi luettiin paljon muuta ja tehtiin kirja-analyysejä ja esitelmiä. Kerran vertailtiin kahta kirjaa keskenään kolmen hengen ryhmissä. Omassa ryhmässäni muut päättivät luettavat kirjat kirjan pituuden perusteella. Olisin mieluummin lukenut jonkun paljon pidemmän kirjan kuin valituksi tuleen Kafkan kirjan. Toinen kirjoista oli sitten paljon luettavampi. Yhdelle omista lapsistani, joka ei lukemisesta pidä, olen yrittänyt sanoa, ettei kannata sitä lyhyintä ja tylsintä valita, vaan lue joku kevyempi ja mielenkiintoisempi kirja. Tai kuuntele vaikka äänikirjana (mihin menee kauemmin kuin itse kirjan lukemiseen), kuten äidinkielenopettaja on joskus ehdottanut tuolle lukihäiriöiselle.
Ishiguro: Ole luonani aina
Minusta käännöksen kieli oli paikoin omituista, joten luin sen myös alkukielellä Never let me go.
Länsirintamalta ei mitään uutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalevala
Häh? Enemmän alapeukutuksia, vaikka on koulussa pakollinen luettava. Hävetkää!
Ei meillä ollut. Tuntematon sotilas ja Seitsemän veljestä kylläkin. Kalevalan olen lukenut itsekseni. Minusta on hyvä ettei se ole pakollinen, harva opettaja osaa sitä itsekään tulkita.
Milloin Tuntematon Sotilas on tullut kouluopetukseen???
70/80 luvun vaihteessa luettiin. En ole varma, luettiinko se jo yläasteella vai lukiossa. Lukiossa luettiin ainakin Seitsemän veljestä. Kalevalaa en ole koskaan joutunut koulussa lukemaan jotain ihan pikku mallipätkää lukuunottamatta. Sen lisäksi luettiin paljon muuta ja tehtiin kirja-analyysejä ja esitelmiä. Kerran vertailtiin k
Et pidä Kafkan kirjoista?
Tuhon siemenet