Oletko lukenut tämän kirjan? Peukutetaan
Nuoli ylös = olen lukenut
Nuoli alas = en ole lukenut
Aloitan: Raamattu
Kommentit (2523)
Laszlo Krasznahorkai: Vastarinnan melankolia
Ja ohiksena: ainakin kasarin yläasteella Tuntematon kuului lukemistoon - muistaakseni jopa valtakunnalliselle suosituslistalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalevala
Häh? Enemmän alapeukutuksia, vaikka on koulussa pakollinen luettava. Hävetkää!
Ei meillä ollut. Tuntematon sotilas ja Seitsemän veljestä kylläkin. Kalevalan olen lukenut itsekseni. Minusta on hyvä ettei se ole pakollinen, harva opettaja osaa sitä itsekään tulkita.
Milloin Tuntematon Sotilas on tullut kouluopetukseen???
Kävin lukion 1980-luvun alkupuolella. Meillä Tuntematon sotilas kuului äikässä pakollisiin luettaviin kirjoihin.
Minä kävin lukion 70-luvun loppupuolella eikä todella luettu Tuntematonta. Olisiko sulla ollut opettajan keksimä teos, joka on pakko lukea? J
Mikä siinä on arveluttavaa? Kalevalassakin kuvataan väkivaltaa ja Ainon tarina on aika karu myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalevala
Ei meillä ollut. Tuntematon sotilas ja Seitsemän veljestä kylläkin. Kalevalan olen lukenut itsekseni. Minusta on hyvä ettei se ole pakollinen, harva opettaja osaa sitä itsekään tulkita.
Kävin lukion 1980-luvun alkupuolella. Meillä Tuntematon sotilas kuului äikässä pakollisiin luettaviin kirjoihin.
Minä kävin lukion 70-luvun loppupuolella eikä todella luettu Tuntematonta. Olisiko sulla o
Hän varmaan tarkoitti, että se ei tunnu todennäköiseltä ottaen huomioon ajan poliittisen ilmaston.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalevala
Minä kävin lukion 70-luvun loppupuolell
Hän varmaan tarkoitti, että se ei tunnu todennäköiseltä ottaen huomioon ajan poliittisen ilmaston.
EI kaikkialla oltu vasemmistolaisia 1970-luvullakaan. Kyllä meillä oli koulussa silloin hyvin isänmaallinen henki, vaikka yhden itsenäisyyspäivän alla olikin pakko katsoa jokin propagandafilmi Suomen ja NL:n ystävyydestä - olikohan sen nimi Luottamus. Opettajista näki kyllä selvästi, mitä mieltä he olivat siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakeuden kutsu
Pierun kutsu
🤣😁😂😃😀😀😅😅😄😁😆🤣😁😂😃😃😁😆😂😂😂😀😃😆😆🤣😆🤣😄😁
Lapset nukkumaan!
Stephen Hawking: Ajan lyhyt historia
Vierailija kirjoitti:
Ilmiantaja
Ilmiannettu.
Jane Austen: Ylpeys ja ennakkoluulo
Ainakin vuonna 2012 piti lukea ja kaveri toisessa lukiossa vuotta myöhemmin luki myös. Mutta opettajathan saavat jonkin verran valita mitä luetaan, ihan virallisesti pakollisia kirjoja ei taida olla.