Kokemuksia prick-allergiatestistä?
Kommentit (8)
ja pistokohdat on niin lähekkäin toisiaan ettei voi kyseessä olla cm vaan mm.
3-7 mm. Kontrolli (histamiini) taisi olla 3. Pahimman allergisen reaktion aiheuttaja oli muistaakseni 5, mutta seassa myös saman kokoisen paukaman aiheuttavia, jotka eivät aiheuta syötynä ollenkaan oireita tai hyvin lieviä. Eli ihan sokeasti ei kannata noihin luottaa. Oireitakin pitää seurata. Mulla olisi todella pitkä kieltolista, jos pelkän prick-testin mukaan olisi syömättä ruokia.
mulle ei näyttänyt koivulle mitään vaikka veritestin mukaan olen allerginen koivulle ja aiheuttaa myöskin voimakkaita oireita
Vaan testikohtaan tulee punainen läikkä/pahkura jos on kyseiselle asialle allerginen.
arvioi ne pahkurat jollain asteikolla, jossa kolme on allergian raja-arvo ja siitä ylöspäin pahenee...
testi kolmen sentin pahkuraa kananmunalle jota syödään koko ajan! =) huonepölylle kahta senttiä. kissoille ja koirille ei mitään mutta kissasta jouduttiin luopumaan. astmahoitajan mielipide oli että lapsen atooppisen ihottuman takia iho oli sen verran auki että kissan pöly aiheutti ihottumaa vaikkei itse kissalle olekaan allerginen.