voiko FUCITHALMIC silmätippoja laittaa puolivuotiaalle??
Kommentit (13)
Ja nyt tämä on tartunut tähän puolivuotiaaseen, niin ajattelin että voisinkolaittaa näitä samoja tippoja. Siks kyselen..
ilökohtaiset.
Meillä kyllä kyseistä lääkettä määrättiin jo kuusiviikkoiselle, mutta tosiaan hae oma resepti ja oma annos vauvalle, varjelet pieniä silmiä parhaiten niin.
Jos lääkitset samaan aikaan, voit hyvin käyttää samaa tuubia.
Fucithalmic® 10 mg/g silmätipat kertakäyttöpipetissä, pakkausseloste
Lue tämä seloste huolellisesti, ennen kuin aloitat lääkkeen käyttämisen.
Säilytä tämä seloste. Voit tarvita sitä myöhemmin.
Jos Sinulla on lisäkysymyksiä, käänny lääkärisi tai apteekin puoleen.
Tämä lääke on määrätty Sinulle henkilökohtaisesti eikä sitä tule antaa muiden käyttöön. Se voi aiheuttaa haittaa muille, vaikka heidän oireensa olisivat samat kuin Sinun.
Mut enhän mä sitä tuupia sinne silmään survo?? meille illalla tulossa vierailulle eräs lääkäri joka samalla kirjoittaa oman reseptin tälle vauvalle. Nukkumassa on vielä niin en saa sitä kiinni. Ajattelin että jos laitan tälle pienelle yhen kerran tosta tuupista niin jos se silmätulehdus ei pääsis niin pahaksi??
Itse olen myös monesti hoitanut koko homman tolla rintamaidolla, mutta tähän tämä ei toimi.
Minä en ainakaan sitä tuubia olesilmään tökännyt, jten miten ne bakteerit leviää toiselle ? Laittaisin kyllä ensihätään sitä mitä kotona on, (jos siis tuttu lääke) ja maanantaina veisin lääkäriin. Päivystykseen en jaksais lähteä ainakaan jonottaan.
Nyt vauvan silmät rähmii taas ja terkkari sanoi, että voi antaa uuden kuurin siitä samasta...
Käytin yhdestä pipetistä 2 kertaa, koska siinä oli niin paljon lääkettä ettei sitä kerralla voinut silmään laittaa. En koskettanut pipetillä silmänaluetta ja säilytin hyvin suojattuna avattua pipettiä jääkaapissa. Puolet jäi siis käyttämättä, ja käytän ne sitten jos tarvetta tulee.
terveydenhuollon henkilöltä! Varsinkin vauvojen kanssa kannattaa olla tarkka.
Meillä ollut jo 2 silmätulehdusta, alle 6kk molemmat.