Keksitään sanoja joilla on 2 tai enemmän eri merkitystä.
Aloitan: Viini. Se juoma tai se pussukka jossa jousiampujat pitävät nuoliaan.
Kommentit (354)
pian
melko heti tulevaisuudessa / nopeasti
Vierailija kirjoitti:
Itikka
Hyönteinen tai lehmä.
N--keri: se tarkoittaa mustaa afrikkalaista, mutta sillä on myös joku toinen, vasemmistolaisten sille antama ilmeisen negatiivinen konnotatiivinen merkitys, sillä sanaa ei saa heidän mukaansa käyttää. Itse en ymmärrä tuota ollenkaan. Tuntuu siltä, että vasemmistolaisten mielestä musta afrikkalainen on jotenkin lähtökohtaisesti negatiivinen konsepti.
Vierailija kirjoitti:
pian
melko heti tulevaisuudessa / nopeasti
Sama asia. Vai voiko sanoa, että joku juoksee 100 metriä pian eli nopeasti? Ei voi.
Kalaa voi saada verkosta tai verkosta.
ibi
Partikkeli
Sanaluokka tai pieni hiukkanen
Virka
Valtion/kunnan virka tai "älä muuta virka" = sano
Ja tietysti suomea opettelevien kauhistus, jos ei ole jo mainittu: Haetaan lakkaa satamasta kun lakkaa satamasta ;)
"ilman" voi tarkoittaa "ilmanpainetta" tai "ilman painetta". kauniin ilman vuoksi olen ilman huolia. viinin ilmaantuu ja huolia ilmaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Lokki. Se lintu taisitten se suosittu puheenaihe täälläkin. Tosin tässä tapauksessa ensimmäisen käytös on vahvasti kytkettynä jälkimmäiseen.
Ei näitä tähän lankaan. Tuo on metafora. Mikä vain asia voi tarkoittaa toista asiaa vertauskuvallisesti. Voin vaikka kutsua itseäni p_rseeksi, jos olen tehnyt jotakin tyhmää. Ihminen voi olla linnoitus, jokin voi olla viimeinen saareke, balsamia haavoille, raikas tuulahdus jne. jne. jne.
Vierailija kirjoitti:
Kiskoa.
V_mmaiset voivat mennä omaan lankaansa.
Vierailija kirjoitti:
Haetaan lakkaa satamasta kun lakkaa satamasta
Kukaan ihmiskunnan historiassa ei ole koskaan hakenut lakkaa satamasta. Lause on täysin absurdi.
Vierailija kirjoitti:
Maali, purkissa tai pelissä.
Se voi olla pelin maali konkreettisena esineenä tai käsitteenä (piste). Se voi olla juoksukilpailun loppupaikka. Se voi olla käsitteellinen maali; kohde, päämäärä.
Kohta