Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloyhtiön ilmainen nettiyhteys, miten sen saa?

Vierailija
25.05.2024 |

Pitääkö se siis ostaa elisalta, telialta tms? Eihän se silloin mikään ilmainen ole? Muka vuokraan sisältyy ilmainen nettiyhteys, hitto mitä huijausta taas. 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää aktivoida joka tapauksessa operaattorilta minkä kanssa taloyhtiössä on sopimus. Perus nopeus on usein ilmainen mutta hidas. Lisänopeudesta pitää maksaa erikseen mutta paljon vähemmän kuin kokonaan omalla sopimuksella.

Vierailija
2/28 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on varmaan modeemi siellä jossain. Se kiinni joko datapistokkeeseen tai haarottimella antenni pistokkeeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältyykö vuokraasi taloyhtiönetti? Jos sisältyy niin saat ohjeet sen käyttöönottamiseksi. Kaikilla ei ole tällaista vaihtoehtoa.

Vierailija
4/28 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä helvetistä me voisimme sen tietää?

Vierailija
5/28 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on varmaan modeemi siellä jossain. Se kiinni joko datapistokkeeseen tai haarottimella antenni pistokkeeseen.

Ja selvennykseksi kaikille, se pitää ostaa siis itse se modeemi.

Vierailija
6/28 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit modeemin ja soitat nettiyhtiölle, joka laittaa yhteyden päälle. Selitä tarkasti, että kyse on ilmaisesta yhteydestä, ei mistään maksullisesta.

Vierailija
7/28 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä taloyhtiö on hoitanut modeemien ostot, ja kaikilla on oma koodi nettiin mikä kuuluu vuokraan.

Vierailija
8/28 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt muista miten tuon yhteyden hankkiminen hoitui, mutta taloyhtiöltä tuli ohjeet siihen. Modeemi tai siis reititin tuli ilmaiseksi.

Vierailija
9/28 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin vain nettipiuhan seinään ja netti alkoi toimia. En minä sitä mitenkään erikseen aktivoinut tai rekisteröinyt. Modeemia ei ole.

Vierailija
10/28 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä taloyhtiö on hoitanut modeemien ostot, ja kaikilla on oma koodi nettiin mikä kuuluu vuokraan.

Vuokralaisilla mitään taloyhtiötä ole. Heillä on vain vuokranantaja.

Vierailija
11/28 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy taloyhtiöltä. Siis isännöinti toimistosta. Tai vuokran-antajalta. Yksityinen on varmaankin sen aktivoinut, niin laita piuha seinään. Tarkista, että mikä firma sen sinne tuottaa ja kysy niiltä.  Ne aktivoida yrittää myydä sinulle lisänopeuksia. Monta vaihtoehtoa. Kokeile ensin laittaa modeemi tai piuha. Se voi olla päällä jo valmiiksi. 

Käännä sähkökaapista vipu siihen "pistorasiaan" mihin haluat pihan laittaa. Mikä huone. Niissä on numerot. Jos ei ole piuhaa, niin pitää olla oma reititin. 

Vierailija
12/28 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piuha seinään ja toinen pää tietsikkaan kiinni. Jo vain toimii netti. Sujuvat etätyöt myös.

Vierailija
13/28 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin laittaa tulemaan ilmaista nettiä, kerro vaan montako metriä tarvitset ja mihin osoitteeseen.

Vierailija
14/28 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu siitä, miten se on toteutettu, mutta yleensä se menee niin, että taloyhtiö maksaa operaattorille siitä, että kaikki asukkaat saavat perusnopeuden ilman erillistä maksua. Operaattorin tilauslomakkeesta löytyy sitten se perusnopeusvaihtoehto, jonka hinnaksi on merkitty 0 euroa kuukaudessa.

Joissain harvoissa tapauksissa taloyhtiö on hankkinut käyttöönsä yritysliittymän, joka sitten jaetaan sisäverkon kautta kaikille asukkaille ilman erillisiä sopimuksia.

Vierailija
15/28 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on Ethernet-piuhan mentävä reikä seinässä, siinä vaan verkkokaapeli, olen varma että se 10m-netti on jo toiminnassa. 

Vierailija
16/28 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ne vain ei tajua mistään mitään. Miten voi olla noin vaikeaa tajuta kuinka netti toimii? :D :D xD M23

Vierailija
17/28 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok eli se on otettava joltain operaattorilta jolloin se ei ole todellakaan sitten ilmainen. Ja kyllä, on vuokra-asuntoja tässä talossa ja isosti mainostetaan että ilmainen nettiyhteys sisältyy vuokraan. Joo ja on modeemi mutta ei nettiyhteyttä. Paitsi puhelimessa. Olis vaan ollut kiva saada nettiyhteys tuohon pöytäkoneeseen. No, kaikkea ei tietenkään voi aina saada. 

Vierailija
18/28 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä enää aktivoi vuokralaiselle nettiyhteyttä. Edellisellä kerralla asianajotoimisto alkoi lähettelemään uhkauskirjeitä vuokralaisen laittomista latauksesta minulle liittymän omistajana. Tässä minun oli helppo pestä käden mutta jatkossa jokainen voi  nähdä sen vaivan että aktivoi liittymän omiin nimiin. Meillä ensimmäisellä kerralla Telia tarjosi modeemit ilmaiseksi, mutta operaattorin vaihtuessa modeemia ei enää saanut.

Vierailija
19/28 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taloyhtiö on alkanut ottaa tiedonsiirtomaksua tai jotain. Sitten kotinetti maksaa. Puhelimen netti maksaa, koska laskut sitä kautta. Rahasampo pyörii vinhasti. Kallista. Lisäksi menee puhelimen oma maksu, joskus ollut avausmaksu ja puhelinlasku päälle. Eikö joku voi puuttua tähän rahastukseen? Ennen oli kattoja ja sääntelyä.

Vierailija
20/28 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinkaan kyse ei ole modeemista vaan reitittimestä joka on sähkökaapissa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme