Saksassa matkustaneita! Mikä on ollut paras ruoka, jonka siellä söit?
Kommentit (33)
Vegecurrywursti kotitekoisella sinapilla ja uuniperunalla - vegaanista aiolia.
Yrttisellä korppujauhokuorrutuksella marinoitu seitanleike ja höyrystettyjä kasviksia yrttikastikkeella.
Sakujen perinneruoka sisältää yleensä padallisen rasvaista lihaa, sekä paljon juureksia.
Haudutettu saksalainen lihapata on mitä parhainta näläntappajaa.
Vierailija kirjoitti:
Kebab. Ihan toista kuin täällä päin.
Suosittelen myös kebabia, Saksassa se on taivaallista toisin kuin täällä. Kohta taas lähtössä
Olut on ihan toista maata kuin täällä. Suomessa en ole olueen tystävä mutta Saksassa olen
Käsespätzle. Juustopastaa, parasta jos sen saa valurautapannussa reunoilta rapsakkana, ja tietenkin jossain upeissa vuoristomaisemissa terassilla kylmän juoman kanssa nautittuna.
Saksassa on useita ruokakulttuureita ja esim pohjoisen ja etelän oluet eroavat kuin yö päivästä.
Oma listani: Kebab, toisinaan schnitzelit, Haxe (grillattu sianpotka), Flammkuchen (joka itse asiassa tulee Ranskasta), Käsespätzle.
Ei kyllä ole jäänyt erityisesti mieleen. Tosin hanhi jouluna oli ihan hyvää. Mutta itse laitan kyllä vielä parempaa kinkkua jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ole jäänyt erityisesti mieleen. Tosin hanhi jouluna oli ihan hyvää. Mutta itse laitan kyllä vielä parempaa kinkkua jouluna.
Tuo jouluhanhi on mutten hyvin laitettuna taivaallisen hyvää.
Gegrillte Schweinehaxe. Vähän kuin Eisbein, mutta rapeaksi grillatulla kuorella.
Kaikki niiden jälkkärit ja leivonnaiset. Aaaah Schwarzwaldkakku.
Aito schnitzel vasikanlihasta!