Saksassa matkustaneita! Mikä on ollut paras ruoka, jonka siellä söit?
Kommentit (33)
Makkara lisukkeilla. Todella hyvää!
Vastaan kebab. Saksassa on kyllä yleensä kautta linjan hyvät safkat.
Olin Berliinissä viimeksi, aiemmin Düsseldorf ja Frankfurt. Totta puhuakseni en juuri arvosta saksalaisessa sangen liha-ja rasvapitoisessa kulttuurissa muuta kuin sitä että isoissa kaupungeissa onnkoko maail.a. keittiöt. Viime reissulla heittämällä paras ateria oli lähi-idän ruokaa mutta nopea vilkaisu saniteettitiloihin ja keittiöön esti menemästä toiste.
Berliinissä ei edes hyviä oluita sattunut nokan eteen. Vaaleaa ja mautonta. Tiedän että Saksa on oluiden mekka, ei vaan osunut. Brittein saarilla ei voi heittää kiveä osumatta hyvään olueen, mutta ruokaa koskee sama juttu.
pähkinänmakuinen riisivanukas, myytiin ruokakaupoissa.
Originaali Hampurista.
Oli sitten mitä tahansa grillisafkaa.
Ei voi oikein valita parasta mut siellä on niitä ruoka koppeja kaduilla niin niistä saa todella hyvää ruokaa aina. Kävin vain pari kertaa raflassa mutta pikaruoka kadulla oli aina hyvää oli se sitten liharuokia tai kasvisruokia.
Paras oli KFC joku kanaämpäri jonka tilasin illalla enkä ollut syönyt koko päivänä. Tähän varmasti vaikutti hirmunälkä.
Currywurst on hyvää ja kunnon döner kebab parempaa kuin Suomessa.
Perunasosekeitto, päällä rapeita bratwurst-lastuja. Mulla oli elämäni karmein krapula ja siinä hetkessä sellainen keitto maistui taivaalliselta! Mä harvemmin jään fiilistelemään yksittäisiä ruokia mutta sitä keittoa oon miettinyt useasti, ja ihan selvinpäin😄
Joku frittikarppi se oli. Tai vaihtoehtoisesti joku shwabialainen spätzle.
Yleensä saksalainen ruoka ei mielestäni ole kovin hyvää - liian rasvaista ja aivan liian suolaista.
Falafelit on tosi hyviä ainakin Berliinissä, niitä saa joka kulmalta ja ovat edullisia. Kebab on varmasti myös hyvä, mutta ei kuulu ruokavaliooni. Löysin myös ihan loistavan italialaisen ravintolan.
Kebab. Ihan toista kuin täällä päin.