Mahtuuko kaksi ihmistä asumaan 45-neliöisessä kaksiossa?
Pitäisi saada kaksi 120 cm leveää sänkyä mahdutettua muiden tavaroiden lisäksi.
Kommentit (57)
Laittakaa sängyt seinälle niin vievät vähemmän lattia pinta-alaa
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa sängyt seinälle niin vievät vähemmän lattia pinta-alaa
Tai kattoon
Vierailija kirjoitti:
Asun 52 m2 parvekkeellisessa yksiössä ja tämä on minulle pieni.
Varmaan aika kauhea pohjaratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Muuten kyllä mahdutte mutta 120 cm sänky on sinkkusänky. Pariskunnalle 160 cm.
Eikö aloittaja sanonut että 2 sänkyä
Olettko niin "isoja " ettei normaalilevyinen sänky riitä ?
Naapurissa asui viisikymppinen pariskunta 24 neliön yksiössä pari vuotta. Ja tietenkin vanhoina hyvinä aikoina, kun ylämäki oli molempiin suuntiin, kuusihenkinen perhe asui 40 neliön metsäpirtissä.
Vierailija kirjoitti:
Asun 52 m2 parvekkeellisessa yksiössä ja tämä on minulle pieni.
Minulla on 80 m2 rivarikolmio ja ahdasta on, yksin asun, ostan seuraavaksi 100 m2 kodin.
Vierailija kirjoitti:
Toinen sänky olohuoneeseen.
Joo toinen sänky sohvan korvikkeeksi olkkariin. Asuttiin alkuun 30 neliön yksiössö pari vuotta kun kytättiin mieleistä kämppää paikkakunnalta. Tavaraa ei voi paljon olla, se sopii minulle. Nyt on 60 neliöinen saunallinen kaksio terassilla alakerrassa ja piha on iso. Tämä on juuri sopiva meille kahdelle.
Miten kaikki saa fiksusti mahtumaan riippuu enemmän pohjasta (minkä malliset huoneet ja minkä kokoiset, missä ovet, jne) kuin neliöistä. Kämppiksille noin pieni on varmasti pitkän päälle ahdas (ei ollenkaan yksityistä tilaa), pariskunta voisi pärjätä (tämäkin toki riippuu yksilöistä ja heidän henkilökohtaisen tilan tarpeesta).
Kahdelle hengelle riittää yksi 120 cm leveä sänky. Pääsee toista lähelle.
Sängyt eri huoneisiin. Pariskunta, jos olette, niin ehkä kannattaa miettiä 180 cm sänkyä. Tai voihan pariskuntakin olla eri vuoteissa, jos niin haluaa. Taidat nyt itse tietää tilateen paremmin. Arvaamalla on vaikea antaa neuvoa, mahdutteko vai ette. Minä oleilen miesystävän kanssa 52 neliön kaksiossa, ei ongelmaa. Tosin vain omat kamat on täällä ja miesystävällä yksi kaappi omille "vierailukamoille".
Mahtuu, jos ette kaipaa yhteistä oleskelutilaa. Tämmösiä 45 neliön "soluja" on vaikka kuinka tarjolla. Jos kaksio on semmonen kuin nykyään rakennetaan ni EI mahdu.
Asun 50 neliön rivarissa. En haluais tähän ketään muuta asumaan. Tosin riippuu miten paljon ihmiset ovat poissa kotoa. Jos vain käyvät nukkumassa niin ehkä. Tosin olen jo ollut kauan yksin niin olen tottunut omaan tilaan ja rauhaan.
Tilantarve riippuu ihmistyypistä ja elämäntilanteesta. Toisille riittää jopa 20 neliötä kahdelle. Toisille ei.
Vierailija kirjoitti:
Kahdelle hengelle riittää yksi 120 cm leveä sänky. Pääsee toista lähelle.
Ai 160-200cm leveässä sängyssä ei pääse siis halutessaan lähelle? 😅 Ei herranjestas, vaikka kuinka miestäni rakastankin niin en todellakaan halua olla häneen öisin liimautuneena kun nukun. Tyyppi on 190 senttinen korsto ja vielä nukkuu levottomasti, vie sen 90cm leveyttä sängystä vähintään ja mun pitäis sitten nukkua toisella reunalla 30cm kaistaleella, juu ei kiitti
Kerrossänkky 😙