Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahtuuko kaksi ihmistä asumaan 45-neliöisessä kaksiossa?

Vierailija
25.05.2024 |

Pitäisi saada kaksi 120 cm leveää sänkyä mahdutettua muiden tavaroiden lisäksi.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kakkosasunto on tuon kokoinen. Makkariin mahtuisi vielä 80cm lisää ja sängyn ympärille jäisi puolen metrin kulkuväylät. Lisäksi yhdellä seinustalla komerot.

Pystyttäis sinänsä elämäänkin tässä, jatkuva toisen läheisyydessä olo ehkä alkaa haitata muutamassa vuodessa.

ÍMeillä on kaapit täynnä, jos vielä pitäisi saada kausivaatteet ja muutenkin täysi vaatevarasto, harrastus- ja työvälineitä, todistukset ja muu paperisälä, valokuvakansiot, keittiön pienkoneet ja ennenkaikkea pyykkihuolto... Oikea ruokapöytäkin olis pidemmän päälle kiva. Ahdasta olisi. Parin viikon pätkät nyrkkipyykin avulla menettelee kun kaikki säilytystilaa vaativa tavara on kotona.

Vierailija
22/57 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä asui aikanaan kaksi henkilöä 23-neliöisessä yksiöissä, ja hyvin mahduttiin. Isommassa asunnossa meillä oli 120-senttinen sänky; tilan puolesta leveämpikin olisi mahtunut, mutta minä en halunnut. Äidin ja isän lisäksi tuohon sänkyyn mahtui tarvittaessa kaksi pientä lastakin. Jossain vaiheessa mies päätti, että tarvitsemme 160 cm leveän petin.

120 cm on rakastuneille ihan hyvä vuoteen leveys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa sänky, jonka saa kiinni päiväksi. Kuten laveri tai  puusohva tms. joka avataan yöksi.

Ja pistetään päiväksi kiinni.

Sellainen voi olla olohuoneessakin. Sehän olis päivisin sohva, jossa istutaan.

Vierailija
24/57 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä asui aikanaan kaksi henkilöä 23-neliöisessä yksiöissä, ja hyvin mahduttiin. Isommassa asunnossa meillä oli 120-senttinen sänky; tilan puolesta leveämpikin olisi mahtunut, mutta minä en halunnut. Äidin ja isän lisäksi tuohon sänkyyn mahtui tarvittaessa kaksi pientä lastakin. Jossain vaiheessa mies päätti, että tarvitsemme 160 cm leveän petin.

Tai kuolleille

Vierailija
25/57 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkikaa sänky, jonka saa kiinni päiväksi. Kuten laveri tai  puusohva tms. joka avataan yöksi.

Minulla oli sellainen sänky. Olohuoneessa se oli. Nukuin siinä puolison kanssa.

Vierailija
26/57 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 neliötä, 2 aikuista. Toimii meillä.

Vierailija
27/57 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai kuolleille

Tai yhdelle elävälle henkilölle.

Vierailija
28/57 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tehdä toukkaa noin leveillä sängyillä, jos se makuuhuone on nykyaikainen koppi, johon kummallekin puolelle sänkyä pitää mennä eri ovesta. 

Toukkaa tekee juu siellä sängyssä 😊

Vierailija
29/57 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut tuon kokoisessa kaksiossa lukioikäisen tyttäreni kanssa, ja kummallakin oli 120 cm leveä sänky omassa huoneessa. Hyvin mahduttiin.

Vierailija
30/57 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun 52 m2 parvekkeellisessa yksiössä ja tämä on minulle pieni. 

Mullan myös tuollainen Hekan kaksio ja yksin asun. Aivan liian pieni. Mulla on sen verran paljon tilaa vieviä tavaroita, että ei vaan millään nuo neliöt riitä. Yksi huone pitäisi olla enemmän.

Vierailija
31/57 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu phjasta. Yhdessä 40 m2 asunnossa oli niin hyvä pohja alkovineen ja erillinen keittiökomero, että olisi mennyt jopa 3 h helposti. Toisessa isommassa 45 m2 taas oli kaksi tasasuuruista huonetta ja keittiö oli toisen huoneen reunalla, joten siellä oli huonosti mahdutettavissa edes kaksi henkilöä. Köytännössä olohuonekeittiössä nukkukalla pitää olla vuodesohvatyyppinen, joka näyttää päivällä sohvalta.

Vierailija
32/57 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten mitenkään. Kyllä vähintään 500 neliötä tarvitaan ihmistä kohti. Ja missä asuu palvelusväki?

Von Guggelböö

Niin vaaditaan. 500 vähintään per ihminen ja 2 per palvelija. Siksi itselläni on 1000 neliön kesämökki jossa 600 neliötä käyttööni ja 200 palvelijan varasto.

Vierailija
33/57 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu phjasta. Yhdessä 40 m2 asunnossa oli niin hyvä pohja alkovineen ja erillinen keittiökomero, että olisi mennyt jopa 3 h helposti. Toisessa isommassa 45 m2 taas oli kaksi tasasuuruista huonetta ja keittiö oli toisen huoneen reunalla, joten siellä oli huonosti mahdutettavissa edes kaksi henkilöä. Köytännössä olohuonekeittiössä nukkukalla pitää olla vuodesohvatyyppinen, joka näyttää päivällä sohvalta.

Miksi sen pitää näyttää päivällä sohvalta? Ketä varten?

Vierailija
34/57 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aika olennainen tieto, että pariskuntana vai kämppiksinä. Oletan, että kämppiksinä kun omat sängyt? Olen asunut 5v kämppiksen kanssa 35m2 asunnossa. Yhden kesän asuin 20 m2 asunnossa kahden muun kesätyöntekijän kanssa. Ennen ei ollut niin korkeat standardit kuin nykyään.

Vierailija
35/57 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimon kanssa asuttu 10 vuotta 37 neliön yksiössä ja hyvin viihdytään. Pohjaratkaisu vaikuttaa tietysti siihen miten hyvin tilan saa käyttöön ja löytyykö sopivaa paikkaa sängyillenne.

Otan osaa hirveään elämääsi. 

Vierailija
36/57 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitää näyttää päivällä sohvalta? Ketä varten?

Ihan tiedoksi että joillakin ihmisillä on elämä ja käy esim vieraita. 

Vierailija
37/57 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai kuolleille

Tai yhdelle elävälle henkilölle.

*elävälle kuolleelle

Vierailija
38/57 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi aika olennainen tieto, että pariskuntana vai kämppiksinä. Oletan, että kämppiksinä kun omat sängyt? Olen asunut 5v kämppiksen kanssa 35m2 asunnossa. Yhden kesän asuin 20 m2 asunnossa kahden muun kesätyöntekijän kanssa. Ennen ei ollut niin korkeat standardit kuin nykyään.

Miksi sulla on ollu 5 vuotias kämppis?

Vierailija
39/57 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun 52 m2 parvekkeellisessa yksiössä ja tämä on minulle pieni. 

Mullan myös tuollainen Hekan kaksio ja yksin asun. Aivan liian pieni. Mulla on sen verran paljon tilaa vieviä tavaroita, että ei vaan millään nuo neliöt riitä. Yksi huone pitäisi olla enemmän.

Onko Porvoossakin Hekan kaksioita ja kolmioita yksin asuvan tavaroille. Ruhtinaalliset asumistuet ja työttömän loisiminen tietysti kuuluu asiaan vai mitä provo.

Vierailija
40/57 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset on yleensä ihan karseita selälle nukkua pitemmän päälle. Tarkoitettu ennemmin tilapäiseksi vierassängyksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi