Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteydenpito siskooni - olenko aiheetta loukkaantunut?

Vierailija
24.05.2024 |

Pidän melko tiiviisti yhteyttä siskooni, useamman kerran viikossa.

Sisko ei usein viime aikoina ole vastaillut puhelimeen, viesteihin viiveellä.

Hänellä on yksi lapsi, mutta silti...

Lapsi välillä isällään.

Ja esim siskoni oli kerran sairaalassa, olin huolissani mutta ymmärsin ettei kipeänä tee mieli soitella. 

Odottelin tietoa yms huolissani.

Ja kuulin myöhemmin, sattumalta ja vahingossa että sisko oli soitellut koko ajan sairaalasta ystävälleen.

Silloin tuntui oudolta...

Pitäisikö lopettaa oma yhteydenpito?

Tuntuu siltä, että kaikki yhteydenpitomme on minun varassani:(

Ja jos kyse olisi kaverista, olisin jo lopettanut mutta nyt en haluaisi luovuttaa.

Mielipiteitä, neuvoja, ajatuksia?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetappa sinä se yhteydenpito täysin. Katso kauanko kestää, ennen kuin se siskosi ottaa sinuun yhteyttä.

Vierailija
2/27 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä yhteyttä veljeni kanssa. On tehnyt selväksi hiljenemällä ettei seurani kiinnosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on tapa osoittaa, ettei seurasi kiinnosta. Ihmisiä pitää osata lukea rivien välistä.

Vierailija
4/27 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nautitko sinä hänen kanssaan puhelimessa puhumisesta? Oletteko sillä lailla läheiset että teillä synkkaa ja ymmärrätte toisianne? Jos ei ja yhteyttä pidetään pääosin siksi että ajattelet että siskojen kuuluu olla useamman kerran viikossa yhteydessä, voit ihan hyvin mielestäni vaan harventaa yhteydenottoja. 

Siskollasi voi tietenkin olla myös joku lähentymisvaihe jonkun ystävänsä kanssa ja sinulle on siksi vähemmän aikaa. Siskohan on sillä lailla turvallinen ihmissuhde että ei tarvitse pelätä että häviää elämästä kokonaan, joten noinkin voi tehdä. 

Vierailija
5/27 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä painosta. Voithan laittaa lyhyen viestin: ota yhteyttä, jos/kun siltä tuntuu. Ei kannata painostaa.

Vierailija
6/27 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Siskosi osaa myös soittaa sinulle/laittaa viestiä. Voi olla, että hänellä on kiire tai on uupunut seuraasi? Mutta anna siskosi soittaa sinulle seuraavan kerran, vaikka aikaa kuluisi.

Vierailija
7/27 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et puhuisi asiasta suoraan? Kerro, millaista yhteydenpitoa toivoisit, ja kysy häneltä, millaista hän toivoisi. Voit sanoa, että sua on hämmentänyt, kun on tullut tunne, että et ole hänelle tärkeä. Kuunnelkaa toistenne toiveita aidosti, yrittäkää olla loukkaantumatta, ja miettikää ajan kanssa rauhassa sellainen yhteydenpidon tahti ja tapa, joka tuntuu kummastakin mahdollisimman hyvältä. Sun pitää ehkä joustaa, jos hän ei koe tarvetta olla niin usein tekemisissä.

Vierailija
8/27 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en pidä yhteyttä veljeni kanssa. On tehnyt selväksi hiljenemällä ettei seurani kiinnosta. 

Mutta onko veljesi yhteydessä muuhun perheeseen tai yleensä ihmisiin? Jospa hänellä on kiireitä tai ongelmia.

Vierailija
9/27 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut.

Vierailija
10/27 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tietääkö hän että sinusta tuntuu tuolta? Ehkä hän pitää sinua itsestäänselvänä ja hänelle riittää se tahti mikä pysyy, kun vain sinä pidät yhteyttä. Tai ehkä hän odotti, että sinä olisit soitellut sairaalaan, ja ajatteli että sinua ei kiinnostanut. Puhukaa! Kommunikaatio on kaiken kanssakäymisen avain.

Vierailija
11/27 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko veljesi yhteydessä muuhun perheeseen tai yleensä ihmisiin? Jospa hänellä on kiireitä tai ongelmia.

Ei yhteyttä perheeseen. On hänellä vaimo, vaimon perhe ja ystävät. Vanhempamme ovat kuolleet. Äidin kuoleman jälkeen ilmoitti ettei enää aio tulla käymään. Ei ikinä mitään riitaa. Teki oharit lapseni rippijuhlaan. Ei muistanut lastani edes lakkiaispäivänä. 

Vierailija
12/27 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siskosi ei toivo niin tiivistä yhteydenpitoa kuin sinä, ihmiset ovat erilaisia. Kysy häneltä, äläkä ole heti loukkantumassa ja mustasukkainen hänestä. Hänellä on täysi oikeus pitää haluamiinsa henkilöihin yhteyttä niin paljon tai vähän kuin haluaa. Kummallista tämä nykyaika, kun heti ollaan lopettamassa yhteydenpitoa ja lasketaan, kumpi pitää enemmän yhteyttä.

Vierailija
13/27 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvin olla, että siskosi mielestä sinä pidät liikaa yhteyttä? Anna olla ja odottele, että hän soittaa sinulle. Jos siihen menee vaikka viikko, tiedät välin yhteydenpitoon. Jos menee kuukausi, odotat (vähintään)kuukauden, ennennkuin itse soitat. Siskosi voi soittaa sinulle aiemmenkin. Mutta alkaisin ottaa mahdollisia vihjeitä todesta.

Vierailija
14/27 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on hyvä, että

Joku pitää yhteyttä. Tai, jos ei ole intressejä, niin sitten vaan jätätte.

Monesti se on yksi, joka on aktiivinen. Itse olen huomannut sen. Itse jättäydyin pienten lasten aikaan. En jaksanut tai masennuin tai joku siinä oli. Virrat meni ja sellainen arvottomuuden valtasi. Siitä yritän rimpuilla nykyäänkin veks. Se on niin iso tunne.

Nyt olen yrittänyt vähän virittää yhteyksiä.

Vierailija
15/27 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Itse en masentuneena ja/tai persaukisena ole soitellut kenelläkään, kun miksi halusin kertoa että tuntuu pahalta, ei kuulu mitään eikä ole varaa kuin tuskin ruokaan. En ole tarkoittanut, että en jaksaisi niitä ihmisiä enää. Mutta pakosti joku on sen niin ottanut.

Vierailija
16/27 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hyvä ihminen sen siskosi olla rauhassa. 

Vierailija
17/27 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa just sellaselta, jonka puheluihin mäkään en vastaisi. 

Vierailija
18/27 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siskosi ei toivo niin tiivistä yhteydenpitoa kuin sinä, ihmiset ovat erilaisia. Kysy häneltä, äläkä ole heti loukkantumassa ja mustasukkainen hänestä. Hänellä on täysi oikeus pitää haluamiinsa henkilöihin yhteyttä niin paljon tai vähän kuin haluaa. Kummallista tämä nykyaika, kun heti ollaan lopettamassa yhteydenpitoa ja lasketaan, kumpi pitää enemmän yhteyttä.

Onhan se outoa, jos kaikki yhteydenpito tapahtuu 100 prosenttisesti ap:n aloitteesta. Silloin on ihmissuhteessa kyllä jokin vialla.

Vierailija
19/27 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet harvinaisen ahdistava tyyppi. 

Vierailija
20/27 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on muitakin vaihtoehtoja kuin pitää yhteyttä useita kertoja viikossa tai lopettaa kokonaan yhteydenpito. Ihmisillä on erilaisia vaiheita elämässä. Ei mulla ole yhtään ystävää tai sukulaista, johon pitäisin yhteyttä useamman kerran viikossa jatkuvasti. Tällä hetkellä kotoa pois muuttaneen aikuisen lapsen kanssa tulee soiteltua useita kertoja viikossa, kun hän on vasta muuttanut, mutta varmaan jatkossa tulee sellaisiakin viikkoja, kun ei olla yhteyksissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän