Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esi-teinin ihonhoito. Mistä oikeat neuvot?

Vierailija
24.05.2024 |

Asiallisia vastauksia toivoisin!

Kysyisin mistä saisin paperilla tai muuten jonkun luotettavan tahon ihonhoito-ohjeet 12-vuotiaalle näytettäväksi? Siis tyyliin apteekista tai ihotautilääkäriltä. Ei meikkifirmalta tai vastaavalta, joka yrittää vaan saada tuotteitaan myydyksi!

Kävimme tytön kanssa keskustelua. Hän haluaa käyttää kasvojenpuhdistukseen ja hoitoon aikuisille tarkoitettuja seerumeja, voiteita, puhdistusvoiteita ja muita vastaavia aikuisen ihon tuotteita. Minä olen sitä mieltä, että ennen murrosikää/murrosiän alussa tärkeintä on pitää kasvot puhtaana ja kosteuttaa. Liian "vahvat" ja varsinkaan aikuisille tarkoitetut aineet aiheuttavat vaan enemmän harmia. Lapsen/nuoren iho kun on vielä herkkä, eikä ole kehittynyt samalla tavalla.

Tyttö ei tietenkään uskonut minua vaan suorastaan raivosi, että minä en voi tietää asiasta. Ja korosti etenkin sitä, että jokaisen iho on erilainen. Mikä on tietysti totta. Seuraavassa lauseessaan kuitenkin totesi, että eräs 15-vuotias tuttava on antanut hänelle nämä ohjeet voimakkaiden ja erilaisten tuotteiden käytöstä! :) :) :) Tämä 15-vuotias kuulemma tietää paremmin kun yksikään aikuinen. Ja varsinkaan minä.

Minä en haluaisi riidellä mutta kuitenkin pitää lapsen ihon terveenä. Ja koska hän ei usko minua, haluaisin osoittaa hänelle jonkin tahon, josta voisi lukea tuonikäisen ihonoito-ohjeet.

Kiitos jo etukäteen asiallisista neuvoista! / Tytti

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.yliopistonapteekki.fi/ideat-ja-vinkit/nuoren-ihon-hoito

Tuolla Yliopiston Apteekin mainos asiaan liittyen. Siellä ehdotetaan myös, että apteekkiin voi tulla nuoren kanssa jolloin apteekin kosmetologi katsoo sopivat tuotteet ja antaa ohjeet. Uskoisiko lapsi niitä sitten yhtään sen paremmin kuin äitipuolta. Linkin lista voi kyllä olla minimalistiselle ap:lle liian pitkä kun on kasvovettä ja misellivettä. Mutta siellä sanotaan suoraan, että ikääntyvän ihon tuotteet eivät sovi esiteinille. Eli ei C-vitamiinia eikä retinolijohdannaisia. 

Vierailija
82/82 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.yliopistonapteekki.fi/ideat-ja-vinkit/nuoren-ihon-hoito

Tuolla Yliopiston Apteekin mainos asiaan liittyen. Siellä ehdotetaan myös, että apteekkiin voi tulla nuoren kanssa jolloin apteekin kosmetologi katsoo sopivat tuotteet ja antaa ohjeet. Uskoisiko lapsi niitä sitten yhtään sen paremmin kuin äitipuolta. Linkin lista voi kyllä olla minimalistiselle ap:lle liian pitkä kun on kasvovettä ja misellivettä. Mutta siellä sanotaan suoraan, että ikääntyvän ihon tuotteet eivät sovi esiteinille. Eli ei C-vitamiinia eikä retinolijohdannaisia. 

Kiitos tästä! En väitä olevani minimalisti (mitä ikinä tarkoititkaan tuolla?). Haluaisin vaan, että lapsi lukisi jostain itse ihonhoito-ohjeita. Hän kun ei kuuntele minua. Minä olen samaa mieltä kyllä siinä, että lapsen ihonpuhdistukseen käyvät ihan perustuotteet. Eivät mitkään kalliit ja varsinkaan turhat aikuisille tarkoitetut voiteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi