Taas se aika vuodesta, kun pitäisi muistaa opeja yms.
Minä olen vähän ummikko näissä asioissa. Eka lapseni jättää eskarin ja muut vanhemmat tuntuu ostavan opeille sitä tätä ja tuota sekä leipovan vaikka sun mitä. Minä olin ajatellut, että olisin auttanut lasta askartelemaan kauniin kiitos-kortin, mutta olenko nyt sitten ihan urpo vanhempi.
Kommentit (21)
Paskat. Ammatti kuin ammatti. Opettajan palkka on hyvä.
Ei muitakaan muisteta.
Tottakai kortti riittää, eikä sekään ole välttämätön. Ihmiset vain haluavat usein muistaa opettajia, terveydenhoitajia, kampaajia, jopa kaupan kassoja, ja se heille suotakoon, mutta pakollista se ei ole.
Kaikilla on nurkat tavaraa pullollaan. Miksi antaa lisää krääsää? Puhumattakaan tahmatassujen leipomuksista. Kiitoskortti on asiallinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei muitakaan muisteta.
Todellakin muistetaan. Ystäviini kuuluu mm. neuvolan terveydenhoitaja, hammaslääkäri ja kaupan alan yrittäjä. He saavat aivan huiman määrän lahjoja jouluna ja jäädessään kesälomalle.
Meillä ei ole ikinä annettu muuta kuin kortti. Ei olisi aikaakaan miettiä jotain opettajan lahjaa.
Kortti todellakin riittää ja nimenomaan lapsen tekemä. Opet saa palkkaa ja pitkän kessäloman. En minäkään sote- alalla keneltäkään lahjuksia saa eikä kukaan muukaan millään muulla alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muitakaan muisteta.
Todellakin muistetaan. Ystäviini kuuluu mm. neuvolan terveydenhoitaja, hammaslääkäri ja kaupan alan yrittäjä. He saavat aivan huiman määrän lahjoja jouluna ja jäädessään kesälomalle.
En muista summaa, mutta ne pitää ilmoittaa verottajalle! Lopettelin työelämää, niin silloin oli lehdissä. En nyt löytänyt sitä...jos joku...
Miksi ope ei anna sinulle lahjaa, kun olet synnyttänyt lapsen joka on hänen luokallaan ja hänellä riittää töitä...?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/788f1a1e-bb84-4e3d-aaa8-48102d353425ä
Tässä oli toki joulu kyseessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muitakaan muisteta.
En muista summaa, mutta ne pitää ilmoittaa verottajalle! Lopettelin työelämää, niin silloin oli lehdissä. En nyt löytänyt sitä...jos joku...
Tuskin jotain parin euron kynttilää tai vitosen kukkakimppua pitää verottajalle ilmoitella.
Ja eihän opettajistakaan kaikki tee työtänsä kybällä. Osa menee niukinnaukin rimaahipoen.
Terveisiä HERTSIKAN MUKA-PUNKILLE
Ei saa istua jalat pöydällä esikuvana hasapäissään kehityskeskustelussa. Ei saa heittää lapsia kumilla päähän.
Keikoilla toinen juttu.
Lapseni luokalla kerätään vuosittain kymppi kimpparahaa sekä jouluna että keväällä ja ostetaan joku kori, jossa on ruokia tai kukka-asetelma tms. Emme ole koskaan tähän osallistuneet. Sen sijaan lapsi on kirjoittanut itse kortin ja antanut joulutähden ja keväällä orvokin. Luokalla on muutama muukin tehnyt näin.
Ensi vuonna lapsen luokanopettajaksi tulee vttupäinen kuspää ntsi. Hän on jo aiemmin opettanut lapselle yhtä oppiainetta, joten tutuksi on tullut. Hänelle emme aio antaa yhtään mitään.
Itsekin olen opettaja. En odota oppilailtani mitään lahjoja. Hyvän kesäloman toivotus riittää minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muitakaan muisteta.
Virkamiehen pitää ilmoittaa verottajalle yli 50 euron arvoiset lahjat. Sikäli kimppalahjat ovat huonoja.
Opettajana minusta tuntuisi tosi oudolta saada isoja lahjoja. Kortti on enemmän kuin tarpeeksi, ja sekin on oikeasti turha.
Et ole urpo vanhempi, vaan lapsesi tulee olemaan opettajan lemppari. Ei turhaa krääsää, ja kortinkin voi laittaa helposti koulun paperinkeräykseen.
Lapsen itsensä kirjoittama kiitoskirje on paras muistaminen. Näitä olen saanut vasta yhden ja se on ainoa mieleen jäänyt lahja.
Vastaan nyt omasta puolestani (en tiedä muista opettajista), mutta vilpittömästi totean etten odota oppilailta tai heidän vanhemmiltaan lahjoja. Olen tietysti aidosti iloinen jos haluavat muistaa, mutta itse ilahdun kauniista itsetehdyistä korteista ja kukista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muitakaan muisteta.
Tuskin jotain parin euron kynttilää tai vitosen kukkakimppua pitää verottajalle ilmoitella.
Sanoinko minä niin!
Vierailija kirjoitti:
Kortti todellakin riittää ja nimenomaan lapsen tekemä. Opet saa palkkaa ja pitkän kessäloman. En minäkään sote- alalla keneltäkään lahjuksia saa eikä kukaan muukaan millään muulla alalla.
Kateellisen sotemamman panettelua kansankynttilöitä kohtaan.
Kortti riittää! Opet saa palkkaa!
https://yle.fi/a/3-7263537