Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aviopuolisollani ei asu yhtäkään sukulaista samassa kaupungissa

Vierailija
24.05.2024 |

Tilanteemme on se, että olemme asunneet jo vuosikymmenien ajan samassa kaupungissa aviopuolisoni kanssa, mutta emme ole kumpikaan tältä paikkakunnalta syntyisin saatika, että olisimme viettäneet lapsuutemme tässä kaupungissa.  Aikuiset lapsemme perheineen ovat muuttaneet opiskelujensa ja työpaikkojensa vuoksi kauas pois jo aikapäiviä sitten.   Minulla on kuitenkin samassa asuinkaupungissamme omia sukulaisia, läheisempiä kuin myös kaukaisempiakin.  Olemme aviopuolisoni kanssa siis muuttaneet tähän kaupunkiin synnyinpaikkakunniltamme vuosikymmeniä sitten.  Aviopuolisoni ex.puolisonsa kanssa ja minä oman lapsuudenperheeni kanssa.  Periaatteessa minä olen muuttanut lapsuuteni perheeni mukana lapsena tänne vanhempieni työpaikan takia, ja aviopuolisoni kuin myös töiden perässä.

Nyt viime vuosien aikana on tullut ajatuksiin muuttaa pois täältä, ja ärsytti eilen, kun aviopuolisoni kertoi minulle kertoneensa eräälle ventovieraalle taloyhtiömme osakehuoneistojen omistajalle, että olemme aikeissa myydä asuntomme muuttaessamme toiselle paikkakunnalle mukamas siksi, koska emme olisi niinkään käymisissä minun täällä asuvien sukulaisteni kanssa. HEH; kun vastaikään kävimme toisella siskollani kylässä viikko sitten naapuritaajamassa. Muuttohalukkuutemme on ainoastaan se, että emme ole täältä paikkakunnalta syntyisin, ja haluamme muuttaa likemmäksi aikuisia lapsiamme perheinensä.   Etenkin itse olen inhonnut alunalkaen tätä kaupunkia, joka on vallan toisenlainen monessakin suhteessa ympäröivä luontokin huomioon ottaen kuin missä itse sain viettää lapsuuteni kuin myös aviopuolisonikin syntymäpaikkansa & lapsuutensa maisemat.  Myös ihmisten puhuma murrekin on erilainen kuin ne murteet, jossa minä ja aviopuolisoni olemme asunneet aiemmin. 

Jos kertoisin, missä nykyään asumme, niin ette hämmästyisi, miten vastenmielinen paikkakunta tämä kaupunki onkaan. Kulttuuritarjonnaltaan köyhää ja yksipuolista.  Ei akateemisten alojen työpaikkoja kuin niukasti.  En ihmettele yhtään, etteivät aikuiset lapsemmekaan ole halukkaita ikinä muuttaa takaisin synnyinkaupunkiinsa.:D;)  Senpä takia itsekkin viihdymme paljon aikuisten lastemme asuinpaikkakunnilla ja käymme paljon naapurikaupungeissa ja sukulaisillamme muuallakin kyläilemässä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut tässä kaupungissa ja naapurikunnassaa käytännössä koko ikäni. Mullakaan ei ole täällä enää yhtään sukulaista. Ne jotka ei ole kuolleet, on muuttaneet pois tai en ole ollut tekemisissä vanhempieni eron jälkeen (yli 40v sitten). Mies taas muutti tänne edellisen tyttöystävänsä töiden perässä ja hänenkin sukunsa on kaukana. Ihan hyvä tilanne :)

Vierailija
22/22 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt on ongelma? Muutatte nyt vaan pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla