Nykyään on koko ajan ihme tuuli
Ainakin täällä Varsinais-Suomessa on nykyään koko ajan karmea tuuli. Eikä edes asuta missään merenrannalla.
Kommentit (35)
Ei mun lapsuudessa ollut näin kovia tuulia joka päivä. Tuulipuvulle on nyt käyttöä paljon enemmän. Ihan uskomatonta, että aina kun menee ulos, on hirveä myräkkä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mun lapsuudessa ollut näin kovia tuulia joka päivä. Tuulipuvulle on nyt käyttöä paljon enemmän. Ihan uskomatonta, että aina kun menee ulos, on hirveä myräkkä.
Myräkkä? Myräkkä on vasta silloin, kun meinaa lähteä katot taloista!
Vedet ovat vielä kylmiä, eiköhän sillä ole vaikutusta siihen, että lämpiminä kevätpäivinä tuulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myräkkä? Myräkkä on vasta silloin, kun meinaa lähteä katot taloista!
Kyllä tuolla oksia jo lentelee. Ja sisälläkin tuulen huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä vaan kun käy raikas tuuli. Ilma olisi hyvinkin trooppisen hikinen nyt jo ilman tuulta. Itse tykkään. Näin se tuolla lämpimissäkin turistimaissa on että, tuuli viilentää. Ei ole niin tukala olo.
Lämpimissä maissa myös tuuli on kuumaa eikä viilennä niinkuin täällä. Kukas käskee rehkimään kaikenmaailman kaupunkeihin tutustumisineen juuri kuumimpaan aikaan. Silloin vietetään siestaa uimalla altaassa tai nokoset viileässä hotellihuoneessa. Paljon hedelmäsalaattia ja vettä sekä vaikka ihanaa jääkahvia. Hyvin pärjää.
Joo huomaa kyllä että nykyään parvekkeen kaihtimet räpättää koko ajan ja välillä tulee sellaisia puuskia että ne meinaa irrota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä vaan kun käy raikas tuuli. Ilma olisi hyvinkin trooppisen hikinen nyt jo ilman tuulta. Itse tykkään. Näin se tuolla lämpimissäkin turistimaissa on että, tuuli viilentää. Ei ole niin tukala olo.
Lämpimissä maissa myös tuuli on kuumaa eikä viilennä niinkuin täällä. Kukas käskee rehkimään kaikenmaailman kaupunkeihin tutustumisineen juuri kuumimpaan aikaan. Silloin vietetään siestaa uimalla altaassa tai nokoset viileässä hotellihuoneessa. Paljon hedelmäsalaattia ja vettä sekä vaikka ihanaa jääkahvia. Hyvin pärjää.
Tänään käy kyllä melko kuuma tuuli ulkona
Mielestäni ennen vanhaan tuuli myös yleensä tyyntyi illaksi. Nykyään ei. Sisämaassa asutaan ja aina tuulee.
Kemissä tuulee aina. Nytkin kylmä tuuli mereltä pitää lämpötilan 10 asteessa. Että jos kuumuus ahdistaa niin muuttakaa kemiin. Kaupungintalon edessä on jännä paikka siinä voi tuntea tuulen 2-3 suunnasta yhtä aikaa. Eikä siinä vielä kaikki. Moni on sanonut että saamarin tuuli kun se on aamulla vastaan niin miksi se kääntyy ja on iltapäivällä taas vastaan?
Kun täällä oli viime kesänä aivan tyyntä niin odotin jo maailman loppua. Aavemaista kun kemissä ei tuule.
Joo. En muista että lapsuudessani olisi tuullut näin. Huomasin muutoksen ehkä 5 vuotta sitten. Sittemmin olen vaihdellut paikkakuntaakin ja jokapaikassa tuulee.
Vierailija kirjoitti:
Joo. En muista että lapsuudessani olisi tuullut näin. Huomasin muutoksen ehkä 5 vuotta sitten. Sittemmin olen vaihdellut paikkakuntaakin ja jokapaikassa tuulee.
Mä aloin Vantaalla asuessani joskus 5-8 vuotta sitten ihmetellä kun ihan koko ajan oli kova tuuli vaikka ei oltu edes rannikolla.
Siitä asti tuulisuus on vaan lisääntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Ihana tuuli.
Tuuli pilaa aina päivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin riippuu alueesta ja missä maassa on vieraillut on niitä sellaisia maita joissa on kesäiset ilmastot mutta ei mikään tukalan kuuma. Se trooppinen kuumuus ei ole mikään normaali tilanne noissa maissa joissa itse käynyt. Kumma juttu että, Suomessa löytyy trooppisen eli kostea/kuumasta ilmasta pitäviä.
Itselle optimaalisin on juuri nämä +20-25 astetta ja sellainen raikas tuuli puhaltelee. Mutta suomalaiset on idiootti kansaa niin koskaan ei ole ilmeisesti hyvä, vetäähän toiset Helsingissä toppatakki/toppahousu yhdistelmässä näissäkin asteissa.
Viime kesänä kun kritisoin sitä trooppista kuumuutta kummallisen paljon alapeukkuja joten siitä voisi ajatella, että toiset tykkää sellaisesta ilmastosta. Mutta mulle se ei ole se juttu.
Keskim 4-6 m/s ja puuskissa 7-10 m/s joka päivä.