Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vein hämähäkin ulos, normaalisti oisin tappanu

Vierailija
24.05.2024 |

Pelkään niitä ja jostain typerästä syystä yleensä oon tappanu ne jos oon nähny sisällä, vaikka tiedän että eihän ne mitään pahaa tee.

Nyt äsken näin ja otin sen lehden päälle ja vein ulos ja aion tästä lähtien tehdä niin aina tai sitten antaa vain olla.

Tuli niin hyvä mieli tästä että piti tänneki kirjottaa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämppejä ei saa tappaa, eikä mehiläisiä, eikä kärpäsiä.

Vierailija
22/40 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vien kaikki ulos ampiaisesta alkaen. Tosin viimeksi amppari sai kuolemantuomion kun tuli kolmesti sisälle pörräämään.

No niitä eksyy sisälle kun lähtevät näin keväällä hakemaan ravintoa pesäänsä eikä ulkoa sitä kunnolla vielä löydy. Itse olen joskus laittanut esim. parvekkeelle jotain sapuskaa esim. melonin palasia mistä saavat imettyä mehua. Lähtevät tyytyväisinä pesäänsä. 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan hämppiksiä!! Mutta yritän olla tappamatta. Joskus refleksit vaan silti voittaa. Sama käärmeissä.

Vierailija
24/40 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen 😄 Meillä on loppukesäisin/syksyisin ihan järkyttävä määrä lukkeja, tapan niitä oikeasti varmaan pari sataa vuodessa. En vaan kestä niitä pitkine jalkoineen, ja jos vielä kävelevät iholla niin hrrrhh!!

Ja koska tapan kaikki näkemäni lukit, olen siedättänyt itseni pienemmille hämähäkeille ja luvannut etten enää tapa niitä. Pahaa välillä tekee, mutta siirrän ne ulos nätisti sanomalehdellä tms. Tänään viimeksi.

Aiemmin olen tappanut ihan kaikki hämikset.

Lukit ovat täysin harmittomia otuksia, nehän ovat vielä raukat lähestulkoon sokeitakin. Älä tapa lukkia. Googleta lukki ja lue lajista, ehkä kammosi laantuu tiedon myötä. 

Vierailija
25/40 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin siirtynyt samanlaiselle "väkivallattomalle" linjalle. Näen mieluummin vähän vaivaa ja kestän inhoni kuin tapan. Tosin myönnän tappaneeni ampiaisen pari päivää sitten kun sitä ei mitenkään olisi saanut ulos. 

Vierailija
26/40 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen 😄 Meillä on loppukesäisin/syksyisin ihan järkyttävä määrä lukkeja, tapan niitä oikeasti varmaan pari sataa vuodessa. En vaan kestä niitä pitkine jalkoineen, ja jos vielä kävelevät iholla niin hrrrhh!!

Ja koska tapan kaikki näkemäni lukit, olen siedättänyt itseni pienemmille hämähäkeille ja luvannut etten enää tapa niitä. Pahaa välillä tekee, mutta siirrän ne ulos nätisti sanomalehdellä tms. Tänään viimeksi.

Missä sinä asut??? Hrrrr.....

Maalla 😄 On melkoinen tunne kun peilin edessä riisuu paitaa ja peilin kautta huomaa että paidasta putosi mahan päälle lukki. Tai kun menee saunaan ja miettii mikä jalkaa kutittaa, niin lukki.... Joskus meillä oli hammasharjat pihasaunassa, mutta jostain syystä lukit piti ni

Ai kauhee, melkein pyörryin kun luin tämän tekstin..hhrrrr, mä pelkään ja kammoan hämähäkkejä niin paljon, etten voi edes lehdestä katsoa niiden kuvia. Onneksi kodissani ei hämäreitä ole pahemmin näkynyt. Lapsuudenkodissa niitä oli, varsinkin ulkovessassamme, en tajua, miten selvisin ilman traumoja. AP:lle respect, toivoisin olevani yhtä rohkea kuin sinä.

Vierailija
27/40 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukit ovat täysin harmittomia otuksia, nehän ovat vielä raukat lähestulkoon sokeitakin. Älä tapa lukkia. Googleta lukki ja lue lajista, ehkä kammosi laantuu tiedon myötä. 

Ei laannu! Ovat niin hirveitä ja etenkin kun niitä on paljon. Kiva käydä tarpeillaan kun pienessä huussissa voi olla kymmenen lukkia ja niitä putoaa selkään siinä istuessa. Ei pysty! Kun menen niin ensin tapan seinillä olevat lukit ja sitten vasta istun.

Vierailija
28/40 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin lukeissa on jotain ällöä. Normi hämiksetkin kivempia vaikka en niistäkään pidä.

Vierailija
29/40 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ne asuu seinän sisällä. Äkkiä kipittää sinne takaisin, kun huomaa liikettä. 

Vierailija
30/40 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämppejä ei saa tappaa, eikä mehiläisiä, eikä kärpäsiä.

En rinnastaisi kärpäsiä ja mehiläisiä. 

Vierailija
31/40 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen hämähäkit ei tee ihmisille mitään pahaa. Yleensä lähtee vain karkuun ihmistä. Jos sinne tulee hämähäkkejä niin siellä on jotain syötävää. Siirrän hämähäkin vain toiseen paikkaan, etten vahingossa tapa.

Vierailija
32/40 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tapa ikinä hämiksiä, yleensä annan olla omissa oloissaan. Viimeisin ryhtyi niin tuttavalliseksi, että kun oli parikin kertaa käynyt kiipeilemässä näytölläni, laitoin ikkunasta ulos. Jo ennen tätä oli näytön takana kiipeillyt seiniä pitkin katon rajaan, mitä töissä ollessa toisinani katselin.

Pörriäiset sen sijaan menettävät henkensä, jos sisälle eksyvät. Tiedän joo, että pölyttäjiä ei saisi tappaa, mutta iskee niin jumalaton paniikki kun joku suristelija tulee sisälle, että henki lähtee, oli sitten ampiainen tai kimalainen. Viimeisimpänä sisälle jostakin rakenteista eksyi ilmeisesti kuningatarkimalainen kun oli valehtelematta varmaan 3cm. Siis ihan järkyttävän kokoinen otus, joka pyyhki likaiset koipensa verhoihini sillä aikaa kun panikoin, että miten sen saa verhoista listittyä. En saanut. Kirjalla ja lasilla kuljetin paniikissa ulos ja jonkun aikaa lasin alla pidettyäni, kun ei enää vihaisesti surissut, päästin vapaaksi.

Sitten tuli lumisade ja pörriäisen vei. Olis pitänyt jättää lasin alle.

Tänään löysin ampiaispesän grillistäni, joka ei ollutkaan vanha pesä ja sieltä tuli sitten kiukkuinen kuningatar häiritsemään grillausta. Huomenna lähden ostamaan Raidin ja myrkytän kaiken. Minulla on pihalla kolme kukkivaa kirsikkapuuta, niin pörrätkööt niissä. Jos aletaan tulla asutuksen lähelle, niin henki lähtee.

Vierailija
33/40 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vien kaikki ulos ampiaisesta alkaen. Tosin viimeksi amppari sai kuolemantuomion kun tuli kolmesti sisälle pörräämään.

No niitä eksyy sisälle kun lähtevät näin keväällä hakemaan ravintoa pesäänsä eikä ulkoa sitä kunnolla vielä löydy. Itse olen joskus laittanut esim. parvekkeelle jotain sapuskaa esim. melonin palasia mistä saavat imettyä mehua. Lähtevät tyytyväisinä pesäänsä. 😊

Kiva juttu.

Vierailija
34/40 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen suoritus. Mitali. Moni on niin paniikissa ettei tuo onnistu, hämikset nopeita. Vai lasi ja pahvi avuksi. Ehkä teillä oli telepatiaa miten se toimii.

Vierailija
35/40 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydystän läpinäkyvällä muovimukilla ja liuutan paksun paperin alta varovasti. Sitten ikkunasta tai ovesta sujautan eksyneen jatkamaan matkojansa.

Vierailija
36/40 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on pari kertaa käynyt niin, että olen rauhassa sohvalla illalla ja sitten huomaan liikettä kädelläni niin lukki on kavunnut sille. Kyllä se pienen pelästyksen aiheuttaa. Yleensä olen ravistanut lukin. Kerran lukki laskeutui myös seitillään pääni yläpuolelle, kun makasin sohvalla. Jotenkin kiemurtelin lattialla ennen sen laskeutumista. En yleensä ikinä tapa mitään (hyttyset ainoita). Täällä on ollut aina paljon hämiksiä ja lukkeja varsinkin.Tänään ikävästi muutamia kuoli siivotessani, kun väärällä hetkellä ilmestyivät esiin ja en ehtinyt pelastaa niitä.

Onko muuten kenellekään ollut hiirtä vessan pytyssä? Minulle kävi vähän aikaa sitten niin ja yöllä kuului loiskintaa ja hiiri ui pöntössä. Pelastin sen sieltä ja vein ulos. Ei kovin miellyttävää silti. Ohiksena tämä. 

Vierailija
37/40 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pörriäiset sen sijaan menettävät henkensä, jos sisälle eksyvät. Tiedän joo, että pölyttäjiä ei saisi tappaa, mutta iskee niin jumalaton paniikki kun joku suristelija tulee sisälle, että henki lähtee, oli sitten ampiainen tai kimalainen." 

Älä nyt ainakaan kimalaisia tapa. Nehän ovat ihan avuttomia, kun sisällä eksyvät. Kannattaa oikeasti olla tappamatta. Kyllä ne jotenkin ulos saa. 

Vierailija
38/40 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkuaski on näppärä. Tikut pois, aski lähes auki, ja peität kimalaisen tms askin laatikko-osalla. Painat askin hitaasti kiinni ja kimalainen jää sinne sisälle. Menet ulos, työnnät askin auki ja ötö lähtee lentoon.

Meillä on ihan oma, tikuton aski tätä varten 😊

Vierailija
39/40 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämis kiittää.

Vierailija
40/40 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan koskaan edes nähnyt lukkia. Mutta hämiksiä inhoan! En silti tapa, paitsi jos en saa siirrettyä ulos. Esim. autosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän