Miksi niin harva keskiluokkaan kuuluva tekee verosuunnittelua?
Keskiluokkaan kuuluva tai köyhä voi tehdä myös verosuunnittelua. Kotitoimistovähennyksen saa jokainen ja esim polkupyörällä työmatkat voi jokainen laittaa verotukseen.
Kommentit (7)
Todellakin kannattaa. Myös jos hommaa sivutyön sopivalta alalta, voi saada kaikenlaisia kuluja vähennyksiin, mitä ei päätyön perusteella saa. Toki tuloja on myös tultava siitä sivutyöstä, eli töitä tehtävä verovähennysten eteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole elo muutamasta kympistä kiinni, mitä näillä saadaan.
Tälläisen asenteen takia teistä ei voi koskaan tulla vauraita. Pienistä puroista syntyy iso joki.
No ei kyllä polkupyörällä työmatkoja saa "verotukseen" ellei aja toiseen kuntaan eli työpaikka toisessa kunnassa. Samat säännöt kuin autossakin.
Ap on ymmärtää termin verosuunnittelu väärin. Ei vähennysten hakeminen tarkoita verosuunnittelua.
Polkupyöräkulut verovähennyksiin?
En nyt lähde laskemaan että millä reunaehdoilla ko. olisi mahdollista/hyödyllistä, mutta epäilen että toimiiko käytännössä.
Sano tuo mun miehelle. Osti mulle lahjaksi juuri niitä tavaroita, joita voisin vähentää kuten sähköpöydän ja uuden näytön. Ei suostu antamaan mulle kuitteja, koska lahja "eikä se ole niin nuukaa". Minusta on erikoista että mies, joka on todella köyhistä oloista lähtöisin on täysin haluton säästämään tai noudattamaan "pienistä puroista" -periaatetta. Meillä on tulot samaa suuruusluokkaa, mutta minä teen enemmän kotona. Kyllä, osallistun talouden kuluihin vähintäänkin yhtä suurella panoksella, minulla ei ole kalliita harrastuksiakaan ja inhoan shoppailua joten on varaa osallistua, kerron tämän kun se yksi trolli tähän kuitenkin tulisi kohta keksimään omiaan.
Ei ole elo muutamasta kympistä kiinni, mitä näillä saadaan.