Miten hyvin kahden kulttuurin parisuhteet toimivat?
Kommentit (42)
Yllättävän moni mies(oletettu) vastaa täällä kysymykseen millaista on olla ulkomaalaisen miehen kanssa.
Ihan siinä missä suomalaisenkin miehen kanssa, kunhan puoliso on länsimaalaisesta kulttuurista. Pieniä kulttuurieroja on tullut siellä täällä, mutta ei mitään sellaista, mikä olisi suhdetta kaatanut. Hyvin erilaisesta kulttuurista tulevan kanssa suhteella taitaa olla aika huono ennuste ja siihen en kyllä itse lähtisi.
Usein parisuhde toimii paremmin aasialaisen naisen kanssa kuin suomalaisen naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, mulla ruotsalainen mies ja todellakin ollaan tasa-arvoisia.
No se on melkein kuin kotimaasta olisit miehen ottanut. Ollaan samanlaisista kulttuureista.
Mitä isompi kulttuuriero, sitä vaikeampaa. Poikkeuksia toki löytyy. Miesten machokulttuuri on monissa maissa jotka eivät pohjoismaita. Jos sellaisesta tykkää niin ok. Itse en jaksanut alisteisessa suhteessa vaikka alussa olikin jännää.
Mulla on puolalaisvenäläinen tausta ja pärjään tosi hyvin mun suomalaisen miehen kanssa. Hän on ihana:)
Meillä kestänyt jo 25 vuotta. Oikeastaan on kolmen kulttuurin suhde, kun asumme maassa, joka ei ole kummankaan kotimaa ja täällä syntyneet lapset kokevat tämän omakseen. Yksilöiden samankaltaiset arvot ratkaisevat eniten, samoin heidän kykynsä joustaa ristiriitatilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen mies ja japanilainen nainen tulevat hyvin juttuun.
Suomalainen nainen ja kehitysmaalainen mies tulevat hyvin juttuun.
Incelit taas jankuttaa japanilaisista naisista.
Japanilaiset naiset vihaa suomalaisia miehiä. Jos olisin mies, niin lopettaisin Japanissa matkustelun ja ottaisin suomalaisen naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, mulla ruotsalainen mies ja todellakin ollaan tasa-arvoisia.
Mulla on jenkki ja ei ole tasa-arvo-ongelmia.
ja ei = eikä
No mä oon oon pohjalainen ja mies savokarjalainen, ja täytyy sanoa, että kyllä tässä haasteita on ollut! Ehkä helpompaa olisi ollut ilman sitä savotaustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japanilaiset naiset vihaa suomalaisia miehiä. Jos olisin mies, niin lopettaisin Japanissa matkustelun ja ottaisin suomalaisen naisen.
Hohhoijaa... -.-
Taas solvataan inceliksi, kun mies on hakenut naisen Japanista, kun japanilaiset naiset ovat parempia kuin suomalaiset naiset ja japanilainen kulttuuri on kiehtovaa.
Joo, inceleitähän tässä ollaan ja matkustetaan Japaniin vain animessa ja mangassa. Päiväunilla uneksimme japanilaisista naisista. Joo... Inceleitä, inceleitä. -.-
No mitä nyt olen kuullut tutuilta, joilla on ollut mies länsimaisen kulttuurin ulkopuolelta, erittelemättä nyt tarkemmin, niin on ollut sellaisia tarinoita, että taidan jättää väliin kaikki ei-länsimaiset.
On ollut pettämistä, suoranaista väkivaltaa, väkivallan uhan alla elämistä (mies hajottanut suuttuessaan tavaroita kodista) ja kaiken liikenevän rahan lähettämistä perheelleen omaan maahansa. Joo, pettää ja eroaa ne suomalaisetkin, mutta kysytään näin päin, että tietääkö kukaan pitkää parisuhdetta suomalaisen ja ei-länsimaisen välillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se toimi noin. Japanilaiselle naiselle täytyy sanoa ennen suhdetta , että pitää hänestä. Suomessa kaikki pitäisivät hulluna jos työtoveri sanoisi rakastavansa.
Tämä on aika hyvä kysymys itse asiassa ja koskettaa aika monia nykyään jo. Olen itse mies ja minulla on ollut kaakkoisaasialainen mies jo kohta parikymmentä vuotta. Asuimme aikaisemmin yhdessä Kaakkois-Aasiassa, sitten jonkin aikaa eri maissa ja nyt jo monia vuosia yhdessä Suomessa. On sisäistettävä perheen ja yhteisön merkitys eri tavalla kuin mitä suomalaisilla on. Aasialaisella on painetta oman perheensä rahalliseen tukemiseen kotimaassaan, jonka kanssa voi tulla säätämistä. Hyvinkin syvän sisäisen yhteyden kokeminen on mahdollista. All in all, olen tavattoman kiitollinen, että olen saanut kohdata tämän ihmisen ja elää elämääni hänen kanssaan!
Vierailija kirjoitti:
Japanilaiset, kiinalaiset ja korealaiset naiset arvostavat suomalaisia miehiä, joten parisuhde toimii ja molemmat oppivat hauskoja tapoja toisiltaan. :)
Minulla on vietnamilainen vaimo ja opin häneltä, että tiukan purkin saa auki helposti, jos iskee kantta muutaman kerran veitsen taltalla päällä. :D Ilmeisesti tuo on erittäin yleinen tapa Aasiassa naisten saada tiukat purkit auki, kun laittavat ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
No mitä nyt olen kuullut tutuilta, joilla on ollut mies länsimaisen kulttuurin ulkopuolelta, erittelemättä nyt tarkemmin, niin on ollut sellaisia tarinoita, että taidan jättää väliin kaikki ei-länsimaiset.
On ollut pettämistä, suoranaista väkivaltaa, väkivallan uhan alla elämistä (mies hajottanut suuttuessaan tavaroita kodista) ja kaiken liikenevän rahan lähettämistä perheelleen omaan maahansa. Joo, pettää ja eroaa ne suomalaisetkin, mutta kysytään näin päin, että tietääkö kukaan pitkää parisuhdetta suomalaisen ja ei-länsimaisen välillä?
En tiedä, vaikka tiedän useita pitkiä parisuhteita eri maalaisten länsimaisten ihmisten välillä. En suosittele sivusta näkemäni perusteella kenellekään suhdetta ei-länsimaiseen tai varsinkaan tietyn uskonnollisen kulttuurin omaaviin miehiin. En ole ikinä käsittänyt, miksi joku antaa sellaiseen itsensä huijata.
Toki aina voi joku poikkeusyksilökin löytyä, mutta selvästi prosentuaalinen mahdollisuus sellaiseen on todella pieni.
Saksalainen mies ja minä Suomesta, hyvin menee sekä liitossamme että muuteskin, koska pohjoisista maista tulleita naisia yleensäkin arvostetaan. Saksalaisen anopin kanssa vähän vaikeaa alussa, koska hän kummoksui asioita - sitä että puhuin lapsille suomea, että olin töissä - mutta enhän ole hänen kanssaan naimisissa, vaan mieheni.
Meno voi yltyä päättömäksi tai ilmat pihallle. Onhan näitä saanut lehdestä lukea. Viimeksi se 30v naisopettaja.
Tuo on sellainen kivinen yksisuuntainen polku. Jos lähdet sille tieltä niin sieltä ei ole paluuta!
Jos ei pelkää pään irroitusta tai elävältäpolttamista niin Hiekka n e e k e r i n kanssa voi olla jännää.
Lähes kaikki kahden kulttuurin parisuhteet, joita tiedän, ovat kaatuneet ulkomaalaisen miehen pettämiseen, riippumatta maanosasta tai maasta, tai myöskään suhteen pituudesta. Taso vaihdellut törkeästä pelimiesmeiningistä yksittäiseen "vahinkoon pikkujouluissa". Pätee myös tietämiini suhteisiin, joissa on kaksi eri kulttuuritaustaa, mutta kumpikaan ei ole suomalainen, vaikka länsimaalainen onkin. Ikävä kyllä tämä ei ole herättänyt suurta luottamusta ulkomaalaisiin miehiin saati miehiin yleensä - pettävät ne suomalaisetkin. Mutta ainakin tiedän lukuisia suomalaisia miehiä, joiden en usko koskaan pettävän vaimoaan.