Kummilapsi - rippiristi
Olen tämän kesän ristivastaava, ja olin jo aikoja sitten valmistaunut tähän ns. velvollisuuteen. Mutta, onko teidän mielestä ihan ok, että nuori laittaa puskista viestin, että haluaa sitten sellaisen ja sellaisen ristin. Ja siis käytännössä hintaluokkaa kultakaupasta hankittuna 500 e.
Viestissä ei mitään muuta, kuin korutoive. Olen hieman pöllämystynyt; omaan aikaan otettiin vastaan se, mikä kummilta saatiin: ei olisi tullut mieleenikään alkaa tekemään toivelistaa.
Kommentit (28)
Kuka vaan saa toivoa mitä vaan. Eriasia käykö toiveet toteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei noin toimita. Sen verran voi toivoa, haluaako kultaisen vai hopeisen ristin, mutta siinä se.
Kyllä se kultaisen toivominenkin aika röyhkeää on. Kullan hinta on pilvissä.
Vierailija kirjoitti:
No, miksi ostaa risti, jota kummilapsi ei pidä? Ja mikä risti maksaa 500€? Toisella lapsistani on Kalevala Korun Rajalinin risti, hopeaa 132€ ja toisella valkokultainen risti, alle 200€. Niin ihmettelen tuota, että mikä risti maksaa 500€. Laitapa linkki. Ja jos sulla ei ole varaa ostaa kummilapsen haluamaa ristiä, niin kysy voiko toiset kummit tai vanhemmat maksaa osan.
Ei pidä lähteä lainkaan toteuttamaan tuollaista, kullan voi sitäpaitsi heti huomenna vaihtaa rahaksi. Jo on aikoihin eletty. Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.
Useimmille rippikoulu on vai suoritus sen kummemmin ilman ns uskoa. Kummi valitsee, kummilapsi ei määrää.
Vierailija kirjoitti:
No, miksi ostaa risti, jota kummilapsi ei pidä? Ja mikä risti maksaa 500€? Toisella lapsistani on Kalevala Korun Rajalinin risti, hopeaa 132€ ja toisella valkokultainen risti, alle 200€. Niin ihmettelen tuota, että mikä risti maksaa 500€. Laitapa linkki. Ja jos sulla ei ole varaa ostaa kummilapsen haluamaa ristiä, niin kysy voiko toiset kummit tai vanhemmat maksaa osan.
Minä itse pyysin kummilapselta speksejä minkä ristin hän haluaa, totta kai haluan ostaa mieleisen. Eikä minua haittaa vaikka se olisi kalliskin. Mutta onhan siinä silti iso ero, jos kummilapselta tulisi pyytämättä viesti jossa hän esittää jotain vaatimuksia siitä mitä pitää ostaa lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä itse pyysin kummilapselta speksejä minkä ristin hän haluaa, totta kai haluan ostaa mieleisen. Eikä minua haittaa vaikka se olisi kalliskin. Mutta onhan siinä silti iso ero, jos kummilapselta tulisi pyytämättä viesti jossa hän esittää jotain vaatimuksia siitä mitä pitää ostaa lahjaksi.
Onko sulla vain yksi kummilapsi, entä omia lapsia? Minä en millään pysty ostamaan 200-300 euron ristiä ketjuineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mikä maksaa? Kiinnostaa hirveästi sinun lapsen rajalinin ristit.
Katso varsin, paljonko maksaa timanteillä päällystetty täyskultainen risti ja siihen panssariketju.
Varakkuudesta ei ole kyse, vaan pyytämisen röyhkeydestä.
Tuon kaltaisia ristejä olen nähnyt useimmilla nuorilla, jotka niitä puseron päällä pitää. Kas, kun se on muotia nyt. Kummilapsesi toive on mielestäni kohtuullinen ja hänelle mieluinen, jota taatusti mielellään pitää vaikka koko elämänsä muistaen lämmöllä sen antanutta kummia.
Tuo pyyntö ei oikeastaan ole röyhkeä vaan sellainen, että varmistaa saavansa mieluisensa ristin.
Älä vaan osta mitään aivopesu ristejä.