Onko sinulla muovinen leikkuulauta?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
# 17 Anteeksi, huonosti nukkuneen työpäivän jälkeisistä kirjoitusvirheistä.
Voih, aina harmillista kun ei töissä oikein saa nukuttua.
Vierailija kirjoitti:
On montakin. Puista en osta ikinä.
Mun puinen leikkuulauta on hyvä leivänpaahtimen alusta. Murut eivät leviä pöydälle.
Mahtuu siihen tomaattirasiakin. Niitä voi ohimennen pistellä suuhunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, sanokoon Kaihinen mitä tahansa 🤣
Samaa mieltä ja toi taitaa olla ammattilaisten juttu mitä on keittiössä.
Oma mies on kokki, niin meillä on kalliit puulaudat ja monen sadan euron japanilaiset kokkiveitset. Mies tekee meillä ruuat, mutta jos minä tekisin ja asuisin yksin, niin olis noi muoviset ja perus veitset melko varmasti käytössä.
Kun katsoo miehen käsittelyä noissa asioissa, niin hänellä on aina erillinen joku kippo missä on jotain ainetta mikä tappaa bakteerit, kun pyyhkii leikkuulaudan ja sitten öljyy sen..
Ei minusta ole tollaseen ihan rehellisesti.
Ihana mies 😍
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vain puisia leikkuulautoja. Kasviksille, lihalle, sipulille omansa. Muovisia en halua, koska vältän muutenkin mikromuovia ym. ja puiset ovat hygieenisempiä (tutkitusti).
Niihin pitää levitellä voipaperia tms, ettei maku siirry ruokaan.
Eltaantuneen puulaudan maku on kauhea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, pesen sen 75 asteessa apk:ssa aina käytön jälkeen. Kun alkaa pinta mennä, heitän pois ja ostan uuden. Aihinen saa mun pulesta leikellä puulaudallaan niin paljon kun ehtii, minusta ne on kuvattavimpia bakteeripesiä maailmassa. Kiva kun leipä maistuu toissapäiväselle lohelle... mutta en ole Aihisen ruokien ääreen muutenkaan tunkemassa, kaksi kertaa olen syönyt ja siinä oli kyllä kaksi liikaa. On noista "huippukokeista", ihan ehdottomasti vähiten huippu.
Tykkäät siis tuottaa muovijätettä maailmaan.
Haistakeepa.
En osta puista. Tukee eräs poliitikko mieleen.
Muovisia minulla oli monta vuotta ja valitettavasti menevät heti huonoon kuntoon, vaihdoin puisiin ja olen tyytyväinen, puinen ei myöskään vahingoita veitsiä samallatavalla kuin muoviset.
On useita muovisia ja jokunen puinen. Puisia en käytä oikeastaan koskaan, koska muoviset voi pestä koneessa putipuhtaiksi.
Ei kai kukaan jotain raakaa kanaa tai kalaa käsittele puisen leikkuulaudan päällä??? Sehän imee itseensä ne hajut ja bakteerit.
Vierailija kirjoitti:
Käytän hygieenisesti 28v kerrostalon alkuperäistä keittiölaatikoston puista vetoleikkuulautaa. Aina ei tarvitse edes uutta lihaa laittaa jääkaapista ja aurajuustonkin tarve on lähes kokonaan poistunut.
Sitä on mahdoton laittaa astiakoneeseen joten kuten kaihinen sanoo, hygieeninen on ja suunniteltu käytettäväksi näin.
Mun mielestä nää on ihan parhaita. Ei kotona tarvitse olla yli hygieniasta. Pesee vaan rätillä käytön jälkeen ja hionta tarvittaessa. Tässä uudessa keittiössä ei moista löydy.
On ja koen muovisen järkevämmäksi kuin puisen.
Vierailija kirjoitti:
Nimi on Aihinen
Kabe Aihinen
Luulisi jokaisen ymmärtävän, että puinen leikkuulauta suojataan voi- tai leivinpaperilla käytön ajaksi. Helpottaa siistinä pitämistä huomattavasti.
Kyllä on muoviset leikkuulaudat ja tulee olemaankin. On myös puinen. Aihinen saa vapaasti leikata sillä sadan euron kokkiveitsellään minkä päällä tahtoo ja opettaa suomalsiset syömään voita ja parmesania, koska rakastaa niitä. Lisää kolesteri- ja sydänlääkkeitä sit vaan peliin.
Mulle riittää, että kokki ei petä.
Mulla on lasinen leikkuulauta. Oikeasti tosi kätevä ja kaunis vielä kaupan päälle.
Onko tämä se sama "kokki" joka aamu teeveessä silppusi raakaa poronlihaa ja heti sen jälkeen noissa lihan nesteissä silppusi salaattiin tuoreet ainekset. Tuosta on joku vuosi aikaa mutta en unohda sitä ikinä.
Mulla vain puisia, muoviset pilaa veitset
--kokki
On ja hyvä. Pitää puhdistaa oikein :)) kyllä se pahin paskapöpö* läjä on likainen tiskirätti !! Muovi on hyvä kun se on pitkään käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi jokaisen ymmärtävän, että puinen leikkuulauta suojataan voi- tai leivinpaperilla käytön ajaksi. Helpottaa siistinä pitämistä huomattavasti.
Luulisi jokaisen ymmärtävän että se paperi ei kestä veitsen viiltoja.
Ei, puisia ovat.