Mitä sinulle tarkoittaa se, että mies on mies
Mitä siihen miehuuteen kuuluu? Mitkä on kriteerit, että on mielestäsi aikuinen mies? Palstalla ei riitä mieheksi ikä eikä se, että elättää itsensä, vaan pitää olla sitä ja tätä ja tuota. Kiinnostaa, että mitä sitten pitää olla tehdä ja miten pitää käyttäytyä, että on mies?
Kommentit (43)
Te naiset, jotka näitä kriteerejä esitätte, niin miksi kutsutte täysi-ikäistä, miespuolista henkilöä, joka ei näitä määrittelemiänne miehen kriteerejä täytä?
mies siittää lapset, mies kantaa vastuun ja ansaitsee rahat ja siten pitää huolen perheestään,
perheetön mies voi olla vapaa sielu joka lentää kukasta kukkaan
ulkoiset merkit ovat miehiset, iso koko, lihakset, parta, kalju
Ottaa vastuun esim. perheestään siinä kuin nainenkin. Eli aikuinen ihminen, vaan sitä toista sukupuolta.
Vierailija kirjoitti:
Omaa itsenäisen ajattelun, ei ole mikään myötäilevä valtamediauskovainen hiiri, kuka on aina samaa mieltä kaikesta, eikä uskalla sanoa omia ajatuksiaan.
Pitää huolta itsestään henkisesti ja fyysisesti.
Pitää huolta perheestään.
Pitää sanansa.
On reilu muita kohtaan.
Osaa käsitellä naisia.
Osaa käsitellä lapsia.
Erottuu joukosta. Ei kippaa alkoholia.
Ihan hyvä listan loppuosa, mutta putosin kyydistä tuossa valtamediauskovainen hiiri kohdassa. Ei kiitos näitä Youtuben hybridivaikuttajille alttiita.
Vierailija kirjoitti:
mies siittää lapset, mies kantaa vastuun ja ansaitsee rahat ja siten pitää huolen perheestään,
Entä jos on nuorekas, hyvännäköinen ja urheilullinen. Hoikka, ei lihaksikas ja 170 cm pitkä, mutta on taloudellisesti riippumaton ja on itse luonut omaisuutensa ja toimii elinkeinoelämässä johtotehtävissä? Henkisesti alfa, mutta ei fyysisesti. Täyttyykö miehen kriteerit?
Vierailija kirjoitti:
Haluan aktiivisen miehen, joka osaa ehdottaa yhteistä tekemistä ja joka hyvin harvoin vastaa kysymyksiin "ihan sama, päätä sä".
Miehen pitää olla ohjelmatoimisto, joka keksii tekemistä kun nainen ei itse viitsi.
Miehellä on penis eikä mikään nahkakäärö.
Mies on minusta biologinen mies, joka ottaa vastuun tekemisistään ja sanomisistaan. Huolehtii perheestään, suojelee lapsia ja naisia. Rakentaa yhteiskuntaa, opettaa muita. Omaa rohkeutta pysyä omassa kannassaan silloinkin, kun se ei ole mediaseksikästä. Elää omannäköistään elämää.
Vierailija kirjoitti:
Mies on minusta biologinen mies, joka ottaa vastuun tekemisistään ja sanomisistaan. Huolehtii perheestään, suojelee lapsia ja naisia. Rakentaa yhteiskuntaa, opettaa muita. Omaa rohkeutta pysyä omassa kannassaan silloinkin, kun se ei ole mediaseksikästä. Elää omannäköistään elämää.
Mikä velvollisuus miehellä on suojella muiden lapsia tai naisia ylipäätään?
Vierailija kirjoitti:
Jos elää omannäköistään elämää olemalla gamer, niin miksi naiset aina haukkuu gamereita pikkupojiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä velvollisuus miehellä on suojella muiden lapsia tai naisia ylipäätään?
Naiset haluaa hyötyä miehistä.
Munat ja niiden tuottama testosteroni. Eikä tosiaan mikään tran sujen kudoksista parsitut makkaramunat. Miehisyyteen kuuluu myös ikäviä asioita ja sitä "toksista" maskuliinisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Suomiakathan ne päättää onko mies mies vai poika. Suomiakat ovat kaikki tietyllä tasolla narsisteja. M28
Malliesimerkki tapauksesta, joka on paremminkin P28. Oh the irony.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on nuorekas, hyvännäköinen ja urheilullinen. Hoikka, ei lihaksikas ja 170 cm pitkä, mutta on taloudellisesti riippumaton ja on itse luonut omaisuutensa ja toimii elinkeinoelämässä johtotehtävissä? Henkisesti alfa, mutta ei fyysisesti. Täyttyykö miehen kriteerit?
Täyttyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan aktiivisen miehen, joka osaa ehdottaa yhteistä tekemistä ja joka hyvin harvoin vastaa kysymyksiin "ihan sama, päätä sä".
Miehen pitää olla ohjelmatoimisto, joka keksii tekemistä kun nainen ei itse viitsi.
Ei tarvitse olla ohjelmatoimisto, mutta välillä olisi kiva kuulla ehdotuksia myös mieheltä. Perässä vedettävää miestä ei jaksa, sellainen laiska pulliainen, jolle kaikki on ihan sama, ei sytytä. Jotkin pirttihirmut tykkää tällaisista miehistä, mutta minä en. Oma-aloitteisuus on hyvä piirre.
Vierailija kirjoitti:
Ei syytä yhteiskuntaa ongelmistaan, vaan jos jotain ongelmia on, ne pystytään ratkaisemaan itse tai jonkun avulla.
Jos nainen käyttäytyy tuolla tavalla niin tuleeko hänestä silloin mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos asiaa pitää kysyä, niin väittäisin että ei täyty.
Pitää huolta omasta elämästään, on hyvä heikommille.
Miehekkäitä piirteitä on oman elämän rakentaminen. Itsenäisyys ja kyky auttaa muitakin. Reiluus. Tarvittaessa kovuus. Voimakkuus fyysisesti, mutta ennen kaikkea henkisesti niin että häneen voi luottaa pahassa paikassa. Luen myös huumorintajun hyväksi piirteeksi.
Nämä ovat vain ihanteita mitä tavoitella. Ei kukaan ole aina parhaimmillaan.
Minulle mies on miespuolinen ihminen joka 'kävelee kadulla', on joku sukulainen tai johon oma naiskroppani reagoi värinällä. En osaa sanallisesti selittää minkälainen on miehekäs mies mielestäni, vaikka miehet jotka ovat minuun reagoineet ovat jotenkin kaikki olleet 'samantyyppisiä'... (kaikilla tasokkaat miehen elimetkin)... Nykymiesten kanssa on omituista kun yhtääkkiä kaikkien kanssa tuntuu olevan kommunikaatio-ongelma... MIEHET OVAT VAIENNEET JA TULLEET PUHEKYVYTTÖMIKSI... ihan hirveää... en tiedä mitä pitäisi ajatella ja mitä voisi tälle asialle tehdä.
Olen ymmärtänyt että miehet jotka ovat minuun reagoineet ovat sellaisia että eivät missään tilanteessa löisi naista. Tähän minulla on kuitenkin yksi poikkeus enkä ymmärrä koko juttua - ihan hirveää. Toivon että se vielä tulee jossain vaiheessa selviämään...