Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä "takki" helteille? Siis ohutta puuvillaa, joka suojaa muttei hiosta

Vierailija
23.05.2024 |

Kai joku muukin kaipaa sellaista?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hienoneuletakki. Vaikka zalandosta katsele.

Vierailija
2/48 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohut pellavajakku.

Pellava vaatteita voi olla vaikea löytää liikkeistä silloin, jos ne eivät kuulu kauden muotiin.

Tuollaoden voi myös teettää, sehän on monivuotinen vaate, eli siitä teettämisestä kannattaa myös maksaa, sillä kallistahan se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt ohutkankaista pitkähihaista farkkupaitaa "takkina", kun tarvitsee vain auringonsuojaa. Siitäkin voi kääriä hihat juuri siihen mittaan kuin haluaa. 

Vierailija
4/48 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohut pellavajakku.

Pellava vaatteita voi olla vaikea löytää liikkeistä silloin, jos ne eivät kuulu kauden muotiin.

Tuollaoden voi myös teettää, sehän on monivuotinen vaate, eli siitä teettämisestä kannattaa myös maksaa, sillä kallistahan se on.

Tämä. Pellavaa, ei puuvillaa.  Italialainen pellava on erittäin kevyttä ja ilmavaa, Irlantilainen paksumpaa.

Vierailija
5/48 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erivärisiä ohuita puuvilla neuletakkeja eri pituisia, niitä sitten käytän "takkina", ja värin valitsen muun vaatetuksen mukaan. Käteviä myös siinä, että menevät pieneen kasaan (eivät rypisty), joten voi ottaa mukaan, jos viipyy reissullaan myöhään yöhön ja tulee vaikka vähän viileä olo.

Vierailija
6/48 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pellavainen rennon mallinen kauluspaita olisi kevyin vaihtoehto?

Vierailija
7/48 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis farkkutakki on tietty täydellinen kesätakki. Perus-malli on klassikko, mutta toki toimii myös vaikka pidempänä ja/tai väljempänä.

Vierailija
8/48 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käyttänyt ohutkankaista pitkähihaista farkkupaitaa "takkina", kun tarvitsee vain auringonsuojaa. Siitäkin voi kääriä hihat juuri siihen mittaan kuin haluaa. 

Minulla on tavallinen paitapusero hihattoman topin päällä auki takkia korvaamassa.

Vierailija
9/48 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitkäikäinen anorakki kaipaisi korvaajaa, mutta nykyään ei meinaa olla rehellistä puuvillaista tarjollla. Erilaisia liukkaita sporttitekstiilejä vain.

Vierailija
10/48 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellava-paitis tai sitten sellaista ohutta musliinipuuvillaa oleva paita. Noita on vaan harmillisen hankalaa löytää.

Vierailija
11/48 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis farkkutakki on tietty täydellinen kesätakki. Perus-malli on klassikko, mutta toki toimii myös vaikka pidempänä ja/tai väljempänä.

ei kukaan helteillä farkkutakkia käytä. AP tuntui kaipaavan jotain "takkia" ei takkia. Huom. lainausmerkit.

Pellavajakku, pellavainen kauluspaita, ohut puuvillaneuletakki jne menee paremmin

Vierailija
12/48 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku hienoneuletakki. Vaikka zalandosta katsele.

Ohutkin neuletakki on aivan liian lämmin ja hiostaa vaikka olisi puuvillaakin.

/ei ap

Vierailija
13/48 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pitkäikäinen anorakki kaipaisi korvaajaa, mutta nykyään ei meinaa olla rehellistä puuvillaista tarjollla. Erilaisia liukkaita sporttitekstiilejä vain.

https://www.r-collection.fi/category/157/anorakit

Vierailija
14/48 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan hitokseen lämmin +20 asteen päivinä.

Vierailija
15/48 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

R-Collectionin klassikko on edelleen puuvillaa.

Vierailija
16/48 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohut pellavajakku.

Tämä. Pellavaa, ei puuvillaa.  Italialainen pellava on erittäin kevyttä ja ilmavaa, Irlantilainen paksumpaa.

Tuo on makuasia, jossa molempi on parempi. Suomi-vintagea ystävät tietävät, kuinka muotokieleltään hillittyjä jakkuja, pusakoita ja poplareita Suomessa tehtiin. Monesti ne ovat vieläpä niin hyvästä kankaasta, että kannattaa ostaa jos löytää. 

Väljyysvara on todella tärkeä. Outi Pyy on ihan aiheesta puhunut siitä, että suomalaiset näyttävät huonommin pukeutuneita ja pilaavat vaatteensa, koska ostavat pienintä päälle mahtuvaa kokoa. Todellisuudessa yläosaa ostaessa pitäisi pystyä halaamaan itseään kunnolla  ja kainaloiden kohdalle jäädä kankaan ja ihon väliin tyhjää tilaa, ettei hiki polta vaatetta rikki.

Vierailija
17/48 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on erivärisiä ohuita puuvilla neuletakkeja eri pituisia, niitä sitten käytän "takkina", ja värin valitsen muun vaatetuksen mukaan. Käteviä myös siinä, että menevät pieneen kasaan (eivät rypisty), joten voi ottaa mukaan, jos viipyy reissullaan myöhään yöhön ja tulee vaikka vähän viileä olo.

Sileät neulosta, edestä avoin vaikka voisikin pikkunapeilla kiinnittää? Mistä ostat niitä? Itselläni vain musta ja tarvitsisin ainakin vihreän ja harmaan lisäksi.

Vierailija
18/48 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei kukaan helteillä farkkutakkia käytä. AP tuntui kaipaavan jotain "takkia" ei takkia. Huom. lainausmerkit.

Pellavajakku, pellavainen kauluspaita, ohut puuvillaneuletakki jne menee paremmin

Minä käytän. Viimeksi eilen ja +24 mittarissa. Hihat käärittynä ja tietty edestä auki.

Vierailija
19/48 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

RCollection, Kajaani

https://www.r-collection.fi/category/157/anorakit

Vierailija
20/48 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohut pellavaa oleva kauluspaita menee takista? niitä saa vähän joka puolelta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän