Maapallo kiehuu, mutta porukka ostaa Temusta roinaa, kun halvalla saa
"Voi heittää roskiin, jos on huonoa, kun on niin halpaa". Saako jo sanoa, että yksilöiden toiminnalla ja päättömällä kulutamisella on seurauksensa ja yksilöillä on vastuu?
Kommentit (135)
Suomalaiset on vaan iloisia että toukokuustakin on kovaa vauhtia tulossa kesäkuukausi. :D on kyllä oudon lämmin toukokuu ei oo voi muuta sanoa. Hellettä riittää
Vierailija kirjoitti:
En tilaa, mutta en myöskään arvosta sitä, että ylikansoitukselle ei tehdä mitään. Kehitysavun tulee loppua kokonaan.
Jos ei, on turha miettiä, mitä tekee.
Kehitysavusta osa muuten menee tyttöjen koulutukseen, jonka on todettu olevan tehokkain syntyvyyttä vähentävä toimi. Tästä osasta ei ainakaan kannata luopua jos väkilukuun halutaan vähenevän.
Vierailija kirjoitti:
Tilaan Temusta kun lystää. Minulla ei ole autoa, ei ole koiria ja kissoja, asun pienehkössä asunnossa ja käytän lentokonetta kerran 2 vuodessa.
En kuuntele saarnaa keltään, jolla on koiria ja kissoja ja ajelevat autollansa.
Onhan siinä vissi pointti että koira saattaa syödä eläessään 4 tonnia lehmää.
Mulla on kissoja ja auto mutta en lennä lentokoneella lainkaan. Pitääkö tässä päättää toisen paremmuus ennen kuin kukaan voi kritisoida mitään?🤔
No aika harva ostaa vain sen vuoksi että on halpaa. Tarpeellistakin tavaraa voi ostaa halvalla. Toki ymmärrän että kivijalkakapitalistia harmittaa kun sen tarvitsemansa tavaraan saa alle puoleen hintaan siitä millä se kauppias yrittää sitä myydä. Nyt on vain niin että kuluttajankin on pakko miettiä mistä ostaa.
Joka päivä tulee monta mainosta Temusta. Tilaa ilmainen lahja! Olen laittanut monta estoa, mutta mikään ei pidättele. Ikinä en tule tilaamaan tuollaisesta häiriköltä mitään, en edes ilmaiseksi.
Pari tuotetta oon tilannut mitä Suomesta ei ole löytynyt esim sellaista tiivisteteippiä mitä voi käyttää silikonin tilalle.
Mutta en todellakaan ymmärrä miks ihmiset tilaa kauheasti vaatetta yms näistä, jotka sitten parin käytön jälkeen lähtee roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Maailman väestön rikkain 10 prosenttia oli vastuussa noin 52 prosentista maailman päästöistä 25 vuoden aikana.
Kannattaa varmaan aloittaa noista.
Tämä ^
Maailman rikkaimpaan kymmeneen prosenttiin kuuluu myös vauraat suomalaiset. Kuitenkin eri asemassa on rikkain prosentti ja kun puhutaan rikkaimmasta promillesta niin siellä liikkuu aivan tähtitieteelliset summat muuhun maailman väestöön nähden. Heillä on maailmassa kaikki eri oikeudet ja me tuhoamme elinympäristömme heidän vaurautensa kasvattamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
En tilaa, mutta en myöskään arvosta sitä, että ylikansoitukselle ei tehdä mitään. Kehitysavun tulee loppua kokonaan.
Kymmenen lapsen perheet jossain savimajassa eivät tätä maailmaa tuhoa.
Finnwatch antaa pyyhkeitä etenkin Marimekolle, joka kieltäytyi antamasta tietoja alihankkijoistaan järjestölle. Suomalaisten Iittalan ja Marimekon tuotteiden thaimaalaiset valmistajat altistuvat vaarallisille kemikaaleille ja tekevät työtä huonolla palkalla, paljastuu Finnwatchin selvityksestä.
Luhta: Yli 95 % kaikista tuotteistamme valmistetaan EU:n ulkopuolella Kiinassa.
Reimalla ei enää ole omia tehtaita, vaan tuotteet teetetään alihankintana. Vuonna 2009 Reiman tuotteista noin 70 prosenttia valmistettiin Kiinassa. MOT: Reiman vauvanpaidasta kaksi senttiä ompelijalle
Suomalaisen luksusbrändi Balmuirin tuotteita tehdään alle kolmen euron päiväpalkalla. Balmuirin tuotteita tekevät intialaiset eivät tule alle kolmen euron palkalla toimeen, eivätkä saa liiemmin eläkettäkään.
...ja näitähän on loputon lista.
Kovaa on tekopyhyys.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä tulee monta mainosta Temusta. Tilaa ilmainen lahja! Olen laittanut monta estoa, mutta mikään ei pidättele. Ikinä en tule tilaamaan tuollaisesta häiriköltä mitään, en edes ilmaiseksi.
Joo viestejä tulee monta päivässä. Ja ne tarjoukset ei ole mitään tarjouksia oikeasti, kun katsoo useampana päivänä näitä samoja tuotteita, niin jatkuvasti se hinta on sama, mikä sen viestin mukaan kuitenkin on olevinaan joku erityisen hyvä tarjous...
Vierailija kirjoitti:
Maailman väestön rikkain 10 prosenttia oli vastuussa noin 52 prosentista maailman päästöistä 25 vuoden aikana.
Kannattaa varmaan aloittaa noista.
Tähän kymmeneen prosenttiin taitaa kuulua suomalainen palkansaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana on kertakäyttökulttuuri ja orjatyövoima. Ei tarvitse paljon ihmisen menosta tai historiasta tietää, että olemme itsekkäitä ja tuhoamme lopulta kaiken.
Historia on myös täynnä esimerkkejä siitä kuinka tavallinen kansa ottaa asiat omiin käsiin. Monet suuret muutokset maailmassa olivat 50 vuotta sitten 10 ihmisen sinnikästä taistelua tuulimyllyjä vastaan.
On todella nössöä ajatella että elämme vääjäämättömässä ennalta määrätyssä historiassa. Se on toki turvallista - ei tartte tehä mitään kun kaikki menee kuitenkin pieleen.
Tietenkin. Ihmisen kulkua voisi kuvata sellaisena aaltoilevana käyränä. Välillä tehdään tuhoa, soditaan, ja välillä on rauhaa ja editystä.
Tällä hetkellä trendaa erityisesti nuorten keskuudessa turhien julkkisten boikotointi. Ehkä pian tulee vaihe, kun emme arvosta rikkaiden röyhkeää menoa.
Vierailija kirjoitti:
Te jeesustelijat voitte mennä sinne Marsin, siellä ei ole Temua, joten ei enää ahdista.
Höpöhöpö
Vierailija kirjoitti:
Finnwatch antaa pyyhkeitä etenkin Marimekolle, joka kieltäytyi antamasta tietoja alihankkijoistaan järjestölle. Suomalaisten Iittalan ja Marimekon tuotteiden thaimaalaiset valmistajat altistuvat vaarallisille kemikaaleille ja tekevät työtä huonolla palkalla, paljastuu Finnwatchin selvityksestä.
Luhta: Yli 95 % kaikista tuotteistamme valmistetaan EU:n ulkopuolella Kiinassa.
Reimalla ei enää ole omia tehtaita, vaan tuotteet teetetään alihankintana. Vuonna 2009 Reiman tuotteista noin 70 prosenttia valmistettiin Kiinassa. MOT: Reiman vauvanpaidasta kaksi senttiä ompelijalle
Suomalaisen luksusbrändi Balmuirin tuotteita tehdään alle kolmen euron päiväpalkalla. Balmuirin tuotteita tekevät intialaiset eivät tule alle kolmen euron palkalla toimeen, eivätkä saa liiemmin eläkettäkään.
Mä suosin vaatteissa mieluiten ihan pienyrittäjiä, ja oonkin ollut todella tyytyväinen siihen laatuun mitä oon saanu ja ostaisin useamminkin jos ois varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tehdä mitään? Tuo nyt ei kyllä pidä paikkaansa, moni on jo huolissaan tulevasta väestöromahduksesta. Niin mittava ilmiö vauvakato on globaalisti.
Olen eri. Ihmisiä on niin paljon liikaa maapallon kantokykyyn nähden, että "vauvakato" ja väkiluvun reipas väheneminen ovat välttämättömiä jos halutaan kohtuullinen elintaso. Kasvun rajat ohitettiin jo vuosikymmeniä sitten. Yksi syy sille miksi tavarat, ruoka jne. on nykyään surkeaa laatua epämääräistä raaka-aineista on, ettei kaikille mitenkään riittäisi kunnollista (toki voitontavoittelu katteita parantamalla on tätäkin merkittävämpi syy). Lisäksi huolissaan ollaan lähinnä huoltosuhteen vuoksi, mutta kuinka relevanttia tämä on kun robotit ja tekoäly joka tapauksessa tulevat tekemään yhä suuremman osa työstä. Valtava määrä työttömiä ei hultosuhdetta paranna. Lisäksi vielä 100 tai 150 vuotta sitten väkiluku oli paljon pienempi eikä se silloinkaan ollut mikään ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ei kiinnosta ylimääräinen roina vaikka kuinka mainostaisivat. Antaa niiden mainosten pyöriä.
Itse olen siinä tilanteessa, että minulla on jo kaikkea mitä tarvitsen. Kun jotain rikkoutuu, niin se korjataan tai ostetaan silloin uusi. En todellakaan laita rahojani jonkun huonomaineisen halpapuljun roinaan. Temulta olisin saanut ehkä halvemmalla uuden repun, mutta maksoin enemmän jotta se myös kestää enemmän kuin yhden pieraisun verran. Vanhakin reppu palveli 25 vuotta. Uudenkin repun pitäisi kestää useita vuosia.
Tilaan tietysti. Täytyy olla jotenkin todella naiivi, jos uskoo että maapallo pelastuu tilaamattomuudella. Flash news: se ei pelastu enää millään. Eikä sillä ole merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on vaan iloisia että toukokuustakin on kovaa vauhtia tulossa kesäkuukausi. :D on kyllä oudon lämmin toukokuu ei oo voi muuta sanoa. Hellettä riittää
No kuukausi sitten oli paksu hanki maassa. Kevät jäi välistä.
Ei tehdä mitään? Tuo nyt ei kyllä pidä paikkaansa, moni on jo huolissaan tulevasta väestöromahduksesta. Niin mittava ilmiö vauvakato on globaalisti.