Mikä on ollut surkein palkka millä olet tehnyt töitä?
Itselläni 7e/h. Ei kokopäivätyössä paljoa jäänyt käteen, eikä sillä pystynyt elämään.
Kommentit (49)
En enää muista, mut nyt oon tilanteessa et edes tuplapalkka ei motivoi jatkamaan koska työmäärä on niin sairas. Nyt palkka ehkä joku 15-16 eur/h.
En saanu mitään palkkaa kun työajan jälkeen piti päivystää puhelimen ääressä 3 tuntia. No enhän mä silti siihen vastannu, kun ei palkkaakaan.
Vierailija kirjoitti:
En enää muista, mut nyt oon tilanteessa et edes tuplapalkka ei motivoi jatkamaan koska työmäärä on niin sairas. Nyt palkka ehkä joku 15-16 eur/h.
Lisäyksenä siis, että teen vähintään kahden työntekijän työt mut saan vaan yhden työntekijän verran palkkaa 🤦🏼
Minkä vuoden rahaa? euro tänään on kolme markkaa jne
Kauan sitten olin ruokakaupassa töissä. Työ ja työkaverit oli ihan kivoja, mutta palkka pieni.
Kun vaihdoin niistä hommista raksalle harjoittelijaksi, niin tuntipalkka nelinkertaistui!
5 markkaa eli alle euron tunnissa, tosin olin alaikäinen ja isäni yritys.
Työllistyin 9 eur/pv paikkaan, kun aukollisella cv:llä ei oikein muualle pääse. Toisaalta onhan sekin lähemmäs 200 euroa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
5 markkaa on yli euron
Kesätyö Tiimarissa, tuntipalkka 5,70 €. Olin tuolloin 17-vuotias ja elettiin vuotta 2005.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 markkaa on yli euron
Euro on 5,90 markkaa. Ei järkeä inflaatota sotkea tähän keskusteluun.
1600 e/kk kokopäivätyöstä Helsingissä. Yllättäen rahat oli loppu koko ajan ja piti jatkuvasti pyytää vanhemmilta ym. vippiä. Vuoden jälkeen palkka nousi lukemaan 1700 e/kk. Tein sillä töitä toisen vuoden, minkä jälkeen lsain onneksi paremmin palkatun työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 markkaa on yli euron
Euro on 5,90 markkaa. Ei järkeä inflaatota sotkea tähän keskusteluun.
Yli kaksikymmentä vuotta sitten. Et ymmärrä inflaatiota jos noin luulet.
Jos lasketaan tuntipalkkana, niin varmaan seurakunnan leirien (rippikoulut, lastenleirit yms.) isonen. Niissä oltiin useita päiviä kiinni 24/7 ja palkka oli pari satasta.
Jos lasketaan "oikeat" työt, niin taisi olla siivoustyöt 8,5 euroa tunti.
Joo kuule olin aikoinaan kesätöissä kitkemässä ja haravoimassa 4€ tuntipalkalla (silloinen markka-aika), sain vielä haukkuja kollegalta ja typerältä seuraajalta työtavoistani vaikka parhaani yritin.
En valittanut vaan päivä kerrallaan palkka kotiin.
Tietty nuo matalapalkat on huonoja pitkän päälle.
Mainosten jakaminen. Oliskohan siitä tienannut jotain 2 e/h lopulta.
Mainostenjakaja 90-luvun alussa. On urakkapalkka ja en kyllä muista kuinka paljon muotoutui tuntipalkaksi tuosta työstä. Riippui mainosten määrästä, joita tuolloin kyllä vielä oli.
Ihan vastikään 1500 € / kk, kokoaikatyö. No sentään jotain - olisihan siitä enemmänkin saanut, JOS olisi päässyt myyntitavoitteisiin.
Jos mietin suhteellisesti huonointa palkkaani, niin 2700 € pikkupomon työstä, johon vaadittiin tekninen korkeakoulutus ja jatkuva kiire, tulospaine ja venyminen, oli aika hitokseen huono. Kun kokenut trukkikuski (eri TES:n piirissä) saattoi saada sen 50 € vähemmän.
Juuri kun oli vaihdettu euroon, kesätöissä Särkänniemessä tuntipalkalla 5,70.
Miksi sinulla on kysymyspronomini, vaikka sitä ei tarvita?