Mikä on ollut surkein palkka millä olet tehnyt töitä?
Itselläni 7e/h. Ei kokopäivätyössä paljoa jäänyt käteen, eikä sillä pystynyt elämään.
Kommentit (49)
Kaupassa joskus vuosia vuosia sitten 9 euroa tunnista.
10e/h kesätyössä tehtaassa 2015. Tuon jälkeen vakipaikka ja palkka 11.25e/h. Nyt palkka 19.5e/h.
Vierailija kirjoitti:
Mainosten jakaminen. Oliskohan siitä tienannut jotain 2 e/h lopulta.
Minä äitinä jouduin maksamaan lapseni puhelukulut ilmaisjakelutyöstä, jota lapseni teki. Sinne yrityksee piti ilmoittaa aina keikan jälkeen puhelimitse, kauanko hommassa meni. Tämä Länsiväylän jaosta.
Päätin, että maksan sen rahan lapselle suoraan, ettei tarvi kierrättää yrityksen kautta. Hän sai siis palkkaa suurinpiirtein saman kuin mitä puhelukulut oli.
Käytännössä ei siis tienannut mitään.
Markka-aikana kasarilla kokopäivätyöstä ensin 1000 markkaa ja toisesta työstä 1300 markkaa.
Olin työmarkkinatuella varastomiehenä.
Puhelinmyynnissä aikanaan kun olin vasta muuttanut omilleni, huonoina kuukausina palkka oli jossain 700 euron tienoilla, parhaimpina 1700 euron hujakoilla. Kyllä sillä pärjäsi, kun parempaan ei ollut tottunut ja menot oli pienet. Sain asumistukea, mutta en edes tajunnut hakea mitään muita tukia, jos sellaisiin nyt edes olisi ollut oikeutettu. Nythän siihen olisi mahdotonta palata, kun pelkästään asuntolainan lyhennykset on enemmän.
Eka palkkani ikinä oli sihteerin kokopäivätyöstä 900 e/kk netto.
Ai, luin ensin paikka. Vastaan huvikseen siihen: Valio Oy ja Xerox Oy Vastenmielisiä ihmisiä kummassakin osa. Tosin joku oli usuttanut ne idioottimaisimmat kimppuun valhein ja vainoin. Yuhuu gang stalking idarit.....
Tällä hetkellä työttömänä saan surkeinta palkkaa osa-aikatyöstäni kun se suojaosuus poistui. Palkka on 11.75 per tunti mutta saan alle 6 e miinus verot. Mutta tosi kiva harrastus enkä lopeta töitä vaikka aika moni osa-aikanen on niin tehnytkin.
Puhelinmyynnissä pohjapalkka 1700e/kk 2020-luvulla. Provisio oli, mutta se oli niin epärealistinen, että kukaan firmassa ei saanut sitä (myynnit kirjattiin yhteiseen Exceliin, josta tämän pystyi laskemaan).
Kaupan kassan pohjapalkka oli alempi, mutta siihen tuli päälle lisiä, jolloin olikin äkkiä kirkkaasti parempi liksa. Vaihdoin aika nopeasti takaisin kassalle, mua kun ei haittaa tehdä iltaa tai viikonloppua.
Kesätöissä olisiko ollut 8,7 e/tunti. Ihan normi kokoaikatöissä 2100e/kk.
7 mk/tunti. Kokoaikatyö puutarhalla v.87-89. Asuntona varastorakennuksessa huone, josta vuokra 270mk/kk.
Sain 50 penniä tunnilta. Olin lautapoikana rakennuksella vuonna 1968.
Eräällä kioskilla Helsingissä kesällä 1995 tuntipalkka oli hieman vajaa 5 markkaa.
Euroina suoraan muunnettuna se olisi alle euron tuntipalkka ja inflaatio huomioituna alle kaksi euroa.
Pidin tuntipalkkaa matalana (esim teollisuuden kesätyöpaikoista sai enemmän). Silti tuolle kioskille löytyi kesätyöntekijät. Kukin työntekijä oli usein yksin työvuorossa ja oli tärkeää, että kassa täsmäsi työvuoron päätteeksi. Pelkkä käteismaksu oli käytössä ja rahan takaisin antamisessa sai olla tarkkana.
2010-luvulla asiantuntijan kokopäivätyöstä 1550€/kk. Korkeakoulututkinto alalle.
Perunapellolla 1mk/ämpäri. Oli kyllä niin pieni, ettei päivässä saanut kerättyä kuin sen yhden ämpärillisen perunoita.
Kerroshoitajana aloituspalkka oli vähän päälle 6€/tunti. Seitsemän vuoden jälkeen olin iloinen kun sain jo yli 10€/tunti, enkä tajunnut kuinka surkea palkka se oikeasti oli.
6 mk on 2 € 2024