Kerroin eilen täällä kun vein naapurin vaunut pihalle käytävästä....
Tänään se nainen tuli pihalla kyselee ja ihmettelee et kuka ne sinne pihalle vei. Kerroin että minä vein ja miksi vein. Hän YMMÄRSI asian! Eli tällä kertaa tälläinen tempaus kannatti ja naapurisopu säilyi, tai oikeemmin parani!
Kommentit (18)
Pieni summa jonkun hengestä jotkut vaunut.
Meillä on tossa käytävässä vaunut, koska ei ole missään muualla tilaa, enkä jaksa kantaa niitä koko ajan rappusista ylös ja alas...
tiedän parikin taloa ainakin missä ei ole mitään muuta säilytyspaikkaa.
Ja jokainen itse huolehtikoon omista ja muut jättäköön toisten tavarat ja asiat rauhaan.
Se on oikeesti korvausvelvollinen kuka ne on ulos laittanut jos vahingoittuvat.
Kyllä jokaisella on sen verran järkeä laittaa ne sivumpaan,jotta ohi pääsee täysin vaivatta.
Ainoastaan noissa on se vaarana, että ne voivat syttyä palamaan esim. tupakasta tms.
Se lukee jo pelastuslaissa.
Opetelkaa ottamaan vastuu ja säilyttäkää niitä vaunuja niille varatuissa tiloissa tai omassa asunnossa.
Mutta asuttiin opiskeluaikana kerrostalossa (meillä ei ollut vielä lapsia) ja kyllä siellä rappusten alla oli mm. kolme-viisi rollaattoria ja parit vaunut. Mitään varastoa ei ollut paitsi fillarivarasto. Ja hissiä ei ollut.
joka hoitaa asiat eteenpäin.
Ei ole sinun asia sotketua muiden asioihin..
Tulisi kalliiksi sille ihmiselle,joka meidän rattaisiin kajoaisi ja veisi ne ulos pilaantumaan.
Meillä tosin oneksi iso vaunuvarasto missä rattaat säilytetään mutta tätä ei ole kaikilla.
Ärsyttäviä tuollaiset ihmiset jotka viisveisaavat mistään asioista ollaan vaan just niin kuin itse halutaan.
Kerrostalossa pitää noudattaa tiettyjä sääntöjä.
Ihan tiedoksesi, jokaisella asukkaalla on oikeus siirtää ne vaunut pois sieltä koska ne ovat turvallisuusriksi ja ovat vääräällä paikalla.
ap, hanki elämä! ettei tarvitse pilkkua viilata.
tai siis rattaita ei enää saa vietyä sinne. meidän talo on rinteessä, julkisivu " ylimpänä" . ennen muinoin julkisivun puolelta oli kulku suoraan etuovelle ja siitä kivasti ekaan kerrokseen siihen tilaan, mikä taloa suunniteltaessa on varattu vaunujen ja rattaiden säilytykseen.
taloyhtiön hallituksen päätöksellä (olen vuokralla joten en asiaa sen tarkemmin tunne) tuo tie tukittiin, päälle vedettiin multaa ja reitille tällättiin vielä pihlaja. pääovelle pääsee nyt ainoastaan portaita myöten. kiviset portaat ovat liukkaat näin talvella, enkä muutenkaan rupea ähräämään rattaiden kanssa rappuja.
ainut ovi, josta rattaiden kanssa on mahdollista päästä taloon sisälle on sisäpihan puolelta tuommoisen kellarikäytävän ovi. talon lapsiperheet ovat siirtyneet nyt säilyttämään rattaita ja vaunuja suksivarastossa, jonka läpi on kauttakulku ainoastaan pyörävarastoon, eli pelastustiestä ei ole missään nimessä kyse (ellei pelastettava satu juuri olemaan pyörävarastossa.
toki kellarikerroksesta pääsee sitten avaimella rappukäytävään ja hissiin, mutta hissi on kertakaikkiaan niin pieni ettei sinne mahdu edes keveimmät rattaat. ja edelleenkään en ala raahaamaan rattaita rappusia pitkin, koska a) lapseni olisi nähdäkseni vaarassa kompastua rappusissa ja loukata itsensä jos minulla on molemmat kädet kiinni rattaissa, ja b) jos lapsi istuis rattaissa raahaamisen aikana niin saisin varmaan rasituksesta keskenmenon tai kompuroisin muuten vaan ja lapsi olisi vaarassa tippua rattaneen päivineen portaita alas.
kantakaa vaan ulos meidän rattaat jos oikeasti asia rassaa teitä. rassaa se meitäkin ja muutammekin mm. tämän asian takia pois mahdollisimman pian. rattaiden helppo säilytys oli yksi syy siihen että halusimme tähän asumaan, ja olen ollut aika pahalla päällä tuon tien tukkimisen johdosta. niin kuin ovat varmaan nekin asukkaat jotka joutuvat siirtelemään useammat rattaat ja vaunut tieltään jos haluavat päästä käsiksi suksiinsa, nyt kun talvikin kaikesta huolimatta tuli.
Rattaat vaan pois käytävästä, vaikka eivät olisikaan tiellä. Viekää ne omiin huoneistoihinne, jos ei ole varastotilaa niitä varten.
alkanutta tulipaloa.
Ota vastuu, niin tekee aikuiset.
Tuollaiset pissisaivot pilaavat tämän yhteiskunnan tuolla oma perse paras perse ajattellulla.
täällähän ne olis hyvin kätevästi, mutta kun eivät mahdu hissiin (no ehkä niin että laittaisin ne kasalle ja kannattelisin pääni päällä) enkä mitenkään tajua miten saisin ne rappuja myöten kulkemaan raskausmaha pömpöttäen (plus liitoskivut ja selkäsärky), uhmaikäinen lapsi käsipuolessa ja kauppakassi toisessa käsipuolessa.
uskon toki että maailmassa on ihmisiä joilta tämäkin onnistuu, mutta minä en heihin kuulu. mutta tosiaan, muutamme pois mahdollisimman pian. toivottavasti siihen asti säästytään tulipalolta
uhmis käsipuolessa....
Rapussa ei saa olla ylimääräistä palokuormaa, eli siellä ei saa säilyttää rollaattoreita, vaunuja yms. tavaraa.
16 on idiootti kun uskoo että joku joutuu korvaamaan hänen rattaansa hänelle jos on vienyt ne ulos pihalle ja kastuvat/varastetaan... pelastuslaki sanoo ettei niitä saa säilyttää rapussa, eikä tämä ole asia jonka isännöitsijä voi esim. antaa luvan, niin ei niitä sinulle kukaan ole velvollinen korvaamaan.
itseasiassa rupesin just ajatteleen että onko ne meidän rattaat edes rapussa kun ne on siellä kellarikäytävän suksivarastossa. ja siellä käytävällä ovessa, josta kuljetaan varsinaiseen rappuun, on lappu jossa lukee että " porraskäytävä" . olettaisi siis kai että se rappukäytävä jota nämä määräykset koskee, alkaa vasta sen oven takaa, vai?
joka tapauksessa sinne kellariin pääsee vain avaimille niin ulko- kuin sisäkautta joten mahdollinen pyromaani on sitten oman talon väkeä jos siellä jotain syttyy. ja tosiaan mitään pelastustietä ei sitä kautta kulje.
21
ja tarjoutunut vahtimaan vaikka lasta sen aikaa että saa vaunut sisään..
Minusta oli silti kohtuutonta että työnsit vaunut pihalle ja tulit tänne ilkkumaan mitä olit tehnyt..
Olisit enemmin mennyt kertomaan omistajalle että siirsit vaunut ulos koska niitä ei saa säilyttää rappukäytävässä..
mutta EI Olit todella vittumaisen oloinen kun kerroit täällä mitä olit tehnyt.
Onneksi vaunuille ei käynyt kuinkaan!
Ja toivottavasti itse myös opit tästä jotain eli kannattaa itse mieluiten heti kertoa mitä ja miksi olet jotain toisten tavaroille tehnyt eikä täällä ilkkua!!
Jatkossa sitten varmaan tiedäkin korvaukset jos vahigoittuvat ulkona.
Pidä sinä omista asioistasi huolta ja anna niitten hoitaa nämä asiat kenelle kuuluvat.