Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt meni vati nurin ihan täysin työnhakuun

Vierailija
22.05.2024 |

Miten voi olla ettei mistään saa töitä? Ammatti löytyy, enkä ole työtönkään tällä hetkellä. Yli 100 hakemusta lähettänyt reilussa kuukaudessa, sekä avoimia, että duunitorissa oleviin ilmoituksiin. Silti aina tulee vastaus ''kiitos, mutta valintamme ei kohdistunut sinuun'', jos tulee. Joistakin luvataan ottaa yhteyttä myöhemmin, kun tarvetta ilmenee, jota suuresti epäilen.

Miten Suomessa on muka työvoimapula, jos työnhaku muistuttaa neulan etsimistä heinäsuovasta. En ymmärrä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne odottelee paikallista sopimista

Vierailija
2/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että osa avoimista työpaikoista on pelkkää feikkiä... Mitään töitä ei oikeasti ole eikä ketään oikeasti olla ottamassa töihin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työvoimapulaa ole oikeasti muualla kuin sote-alalla ja ehkä hyvin erikoistuneissa IT-alan tehtävissä. Muille on tarjolla ei oota, kun ennestään lomautettuja ja pihalle potkittuja, kompetentteja hakijoita tulee ovista ja ikkunoista.

Vierailija
4/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ains on vahi nurin 

no ehkä toi asenne haittaa- Onko varo nurin ja naama nyrpällä myös työpaikalla 

Vierailija
5/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon työtön ja en saa mistään kaupan alan työtä. Merkonomi olen. 

Vierailija
6/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vähän olen hakenut.

En edes muista kuinka monta tuhatta hakemusta olen tehnyt. Nykyisin työnhakuni on pelkkä harrastus eläkettä odotellessa.

Vierailija
7/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ala oli mikä?

Miksi näistä aina jätetään se tärkein mainitsematta...

Vierailija
8/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut kymmenen hakemusta tämän vuoden aikana ja päässyt tasan 0:n haastatteluun. Kaikkiin olen täyttänyt ehdot ja vajaa 40-vuotiaana korkeakoulutettuna tuskin olen liian vanha tai liian nuori. 150-400 hakijan seasta on vaikea erottautua ja ainakin puolet paikoista on mennyt sitä hoitaneelle määräaikaiselle. Ei tässä maassa mitään työntekijä- tai osaajapulaa ole kuin hyvin rajatuilla osa-alueilla.

Vierailija
9/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin monta hakemusta pystyy kuukaudessa laittamaan niin herää epäilys onko hakemus tarpeeksi laadukas.

Vierailija
10/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat palkkaavat vain kavereita ja kavereiden kavereita. Ja sitten tietysti niitä, joille ei tarvitse maksaa palkkaa.

Mistä muualta ne voitot tulisi, kuin ilmaistyövoimasta?

Vierailija
11/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala ap? 

Vierailija
12/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajat palkkaavat vain kavereita ja kavereiden kavereita. Ja sitten tietysti niitä, joille ei tarvitse maksaa palkkaa.

Eli käytännössä lottovoitto saada työtä? T. Työtön 8kk enkä saa vuokrafirmoistakaan töitä. Haastatteluja ollut vain muutamia

Vierailija
13/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette vaan ole hyviä tyyppejä ja Team Playereitä.

Pitää osata hymyillä ja nuolla, vaikka sydän märkänis.

Vierailija
14/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noin monta hakemusta pystyy kuukaudessa laittamaan niin herää epäilys onko hakemus tarpeeksi laadukas.

No sehän voisi todistaa, että se juurikin on. Toki palkkaus todistaisi sen paremmin.

Jostain syystä monet rekrytoijat rakastavat liirulaarum-hakemuksia, vaikka heidän pitäisi pikemminkin vihata niitä.

Toinen totuus on se, että iso osa rekrytoijista ovat ehkä päteviä paperilla, mutta todellisuudessa työssään ihan turhia ja jopa vahingollisia työnantajille.

Eikä voi olla miettimättä minkälainen vaikutus tällä on ollut maamme järkyttävän huonoon menestykseen tuottavuudessa viimeiset 20 vuotta...

Vierailija
15/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että osa avoimista työpaikoista on pelkkää feikkiä... Mitään töitä ei oikeasti ole eikä ketään oikeasti olla ottamassa töihin..

Saako avoimen työpaikan ilmoittamisesta ilmaisen mainoksen lisäksi myös rahallista korvausta?

Kotikylällämme toimi vuosia yrittäjäpariskunnan pyörittämä ravintola johon oli koko sen olemassaolon ajan MOL:in sivuilla paikka avoinna, mutta ketään ei sinne palkattu.

Vierailija
16/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette vaan ole hyviä tyyppejä ja Team Playereitä.

Pitää osata hymyillä ja nuolla, vaikka sydän märkänis.

Niinpä, kokemusta siitä, että on koulutus ja työkokemusta. Mutta ne kemiat, ne kemiat. Pitää sattua kemiat kohdilleen.

Vierailija
17/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niimpä. Ennen opetettiin että kannattaa pyytää kunnon palkka niin tietävät hyväksi työntekijäksi.

Nyt on vuokrafirmat välissä joiden bisnes perustuu siihen että kukaan ei pyydä mitään vaan sadasta haastatellusta otetaan se jolla on huutava epätoivo saada pienipalkkainenkin duuni. Myös työkokeilijoita kannattaa käyttää joka vuosi niin voi lopuksi palkaksi antaa kädenpuristuksen ja kertoa että olit parempi kuin kukaan mutta se ei nyt valitettavasti riitä.

Vierailija
18/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla erottuva video-cv, niinkuin taannoin se yksi joka hyppäsi lentokoneesta ja kertoi pudotessaan ansioluettelonsa. Työnantaja palkkasi heti, kun tämä erottui niin edukseen muista. Pitäisi ajatella laatikon ulkopuolella, niinku.

Vierailija
19/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ala oli mikä?

Miksi näistä aina jätetään se tärkein mainitsematta...

mitä sillä tiedolla teet 

Vierailija
20/23 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla erottuva video-cv, niinkuin taannoin se yksi joka hyppäsi lentokoneesta ja kertoi pudotessaan ansioluettelonsa. Työnantaja palkkasi heti, kun tämä erottui niin edukseen muista. Pitäisi ajatella laatikon ulkopuolella, niinku.

Kustantaako työkkäri tai Kela Linnanmäki-rannekkeen, jos video-CV:n kuvaaminen vuoristoradan kyydistä on työllistymistä edistävä toimi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan