Saatko pitää kesälomaa silloin kun haluat?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee niin että ensin mies selvittää milloin on hänen lomansa (ei saa täysin itse päättää) ja sitten minä ilmoitan saman ajan työkaverille, joka minua sijaistaa loman ajan. Käytännössä siis saan päättää itse.
Et tietenkään saa, miehesi työantaja päättää sinunkin puolestasi.
En saa. Meillä on kesälomakierto, jonka mukaan mennään. Työkaverin kanssa saa vaihtaa, jos onnistuu, muuten mennään kierron mukaisesti.
Sain silloin kun olin töissä ja valkkasin aina elokuun kun illat pimenee ja saa tunnelmavaloja ja yöllä valvoa eikä ole enää tukalan kuumaa.
Meillä on kiertävä lista. Anon kuitenkin lomani ja menee läpi. Luulen, että halutuin heinäkuu ja siinä pitää kiertää. En siis itse ole yleensä heinäkuussa lomalla.
En täysin. Pakko olla kuunvaihteet (joka kuun ekat päivät vähintään) töissä, joten loma on pakko pätkiä.
Vierailija kirjoitti:
Sain silloin kun olin töissä ja valkkasin aina elokuun kun illat pimenee ja saa tunnelmavaloja ja yöllä valvoa eikä ole enää tukalan kuumaa.
Elokuu on nykyään usein kesän kuumin kuukausi.
Ei ole vielä kertynyt kesälomaa mutta en usko että saisin. Haluaisin pitää pisimmän pätkän lomastani talvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee niin että ensin mies selvittää milloin on hänen lomansa (ei saa täysin itse päättää) ja sitten minä ilmoitan saman ajan työkaverille, joka minua sijaistaa loman ajan. Käytännössä siis saan päättää itse.
Et tietenkään saa, miehesi työantaja päättää sinunkin puolestasi.
Kyllä mä saan pitää lomani muulloinkin. Voin ihan itse sen päättää. Mutta pidetään miehen kanssa samaan aikaan. Mieskin saa monesti päättää itse, mutta nyt joku oli poikkeuksellisesti halunnut saman kuukauden lomakseen, niin mies jousti. Ihan keskenään siis sopivat. Työnantaja ei heilläkään lomia määrää pitämään tiettynä aikana.
Saan, koska en halua pitää sitä heinäkuussa niin kuin useimmat muut.
Kyllä saan, joskin asiakkaiden projektit kuten tarjouspyynnöt vaikuttavat sen verran että saattaakin mennä suunnitelmat uusiksi ja lomat peruuntuu. Vastaan tästä omasta osa-alueestani Pohjoismaissa ja lomille lähtö olisi vähän sama kun yrittäjänä löisi lapun luukulle sesonki-aikaan, kukaan ei mun hommia hoida jos en niitä itse tee. Tänäkin kesänä tapahtui tämä ja lomailen sitte joskus elokuussa jos lomailen, kompensaatio toki erinomainen työssäni mutta kyllähän se välillä mietityttää
Ammatinvalinta kysymys. Todellakin saan. Muuhun en suostuisi.
Saan, pidän lomat toukokuussa tai syys-lokakuussa. Kesän olen töissä ja makoilen terassilla etätöitä tehdässä, kun meillä on tosi hiljainen heinäkuu.
En, mutta kun on kiertävät lomat, tietää aina jo etukäteen milloin on oma vuoro niin voi suunnitella tekemiset sen mukaan.
Toistaseksi, siis viimiset 25 vuotta eri firmoissa, pomo kysyy toiveita ja saatuaan listan toteaa että pitäkää silloin kun haluatte.
Kyllä. Asuinmaassani lomaillaan elokuussa joten olen itse lomalla heinäkuun kaksi viimeistä viikkoa. Toiset kaksi viikkoa pidän aina jouluna ja vuodenvaihteessa, loput pitkinä viikonloppuina.
En, vuorot kiertävät.