Olin laittanu hakemaani työpaikkaan palkkatoiveeksi 3400e, ja rekrytoija soitti minulle ja ihmetteli että miksi noin korkea palkka
Onko tuo muka jotenkin korkea palkkapyyntö kokoaikatyöstä? Kyseessä on ajanvaraajan työ.
Minulla ei juurikaan ole työkokemusta, ja viimeiset 11v olen ollut työtön, mutta elämänkokemusta on.
Monet kaverit tienaa 5000-7000e, joten ei kai tuo 3400e brutto ole mikään mahdoton?
Ei kai kukaan tee millään 2000e palkalla töitä? Siitä kun lähtee verot, niin sama kuin tuet.
M38
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dorka.
Sitä paitsi, jos oot nelikymppinen, ei juurikaan työkokemusta ja viimeiset 11 vuotta työtön, niin epäilen suuresti että sulla paljonkin kavereita, jotka tienaa 5000-7000€.
Tuollainen palkka tarkoittaa jokseenkin menestynyttä ihmistä ja he mielellään hakeutuvat ihan muuhun seuraan, kuin sinunlaistesi luokse.
Mistäs sä tiedät minkälainen olen? Ei työstatus määrittele ihmistä.
Ap
Pelkkä työstatus ei määrittele, mutta jo pitkä työttömyysjakso määrittelee hieman. Työttömyys vaikuttaa ihmisen minäkuvaan. Se vaikuttaa hänen suhtautumiseensa yhteiskuntaan - vaikuttaja/vaikutettava - toimija/toiminnan kohde. Työttömyys vaikuttaa sosiaaliseen yhteisöösi. Koulukaverit ovat saaneet uusia ystäviä työkavereistaan, heidän asuinympäristönsä ovat muuttuneet, he ovat perheellistyneet.
Aloituksen perusteella haluat saman, mitä ystävilläsi on, mutta et ole tehnyt samoja ponnisteluja kuin he. Kateus ei ole hyvä primus motor, eikä se myöskään edistä ystävyyttä.
Suomalaisen keskipalkka, mitä tuossa ihmettelemistä on?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen keskipalkka, mitä tuossa ihmettelemistä on?
Vai sittenkin mediaanipalkka? Keskipalkkaa nostaa tässäkin ketjussa mainitut 40 000 euron kuukausipalkat.
Kyllä on "suojatyöpaikassa"olevat ihan pihalla nykypäivän työelämästä ja palkanmaksuista. Sen vuoksi työnhauissa kysytään palkkatoivetta, että kuka pyytää vähiten palkkaa, niin se kutsutaan haastatteluun ja ehkä palkataan. Ei sitä kenellä olisi työkokemusta. Kuten täällä on aikaisemmin kirjoteltu, Suomessa EI ole työvoimapula, VAAN palkanmaksuhalukkuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Realistinen palkkatoive nykypäivän verotuksella. Puoliso pyysi asiantuntijan tehtävistä 4500-5000€/kk, (mikä olisi sillä alalla peruspalkka ilman lisiä), niin rekrystä kysyttiin, onko tosissaan. Työnantaja olisi tarjonnut enimmillään sen 2300-2500€. Suomessa poljetaan palkkoja alaspäin, niin ei ihmekkään, että täältä kynnellekykenevät lähtevät ulkomaille töihin.
Höpöhöpö. Yhdessäkään asiantuntijatyöpaikassa palkka ei ole alle 3000e.
It alalla juniorit ilman alan työkokemusta saa sellaiset 2500. Jos palkka ei ala tuosta nousta ekan vuoden jälkeen, niin kannattaa vaihtaa firmaa.
Minä teen asiakaspalvelussa työtä ja se palkka on 2200e/kk. Ja olen kiitollinen työstäni. Palkka on vuosien varrella kohonnut kiitoksena hyvästä työstä tasaisesti. Työsuhde-edut hyvät. Firma maksaa vuosittain bonuksen. Parempi tämä kuin olla työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajanvaraajan tylsän työtehtävän palkka voisi olla noin 2 600 e brutto kuukaudessa normaalista 40 h viikkotyöstä.
Ja sekin on paljon, mutta koska on todella tylsistyttävää, on siitä pakko jotain maksaa, että ihmiset jaksavat tehdä sitä edes vuoden verran.
Ei tuollaisella palkalla voi saada kumppania ja rakentaa elämää; Esim. ostaa asuntoa, perustaa perhettä, ostaa autoa ja mökkiä jne...
ap
Kun aloitat parikymppisenä 2000e palkalla niin koulutettuna 35v sulla on jo 4000e.
Ei kukaan saa heti maksimipalkkaa (tai apupoikana johtajan liksaa) vaan se pitää ansaita.
Silleen me normaalit ihmiset olemme tehneet...
Vierailija kirjoitti:
Minä teen asiakaspalvelussa työtä ja se palkka on 2200e/kk. Ja olen kiitollinen työstäni. Palkka on vuosien varrella kohonnut kiitoksena hyvästä työstä tasaisesti. Työsuhde-edut hyvät. Firma maksaa vuosittain bonuksen. Parempi tämä kuin olla työttömänä.
Erittäin hyvä asenne, vaikka palkka onkin kohtuu pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita kymppitonni kuussa siitä hyvästä että viitsisi nousta aamulla aikaisin pitkäaikaistyöttömiä tässä maassa riittää.
3400e ei ole kymppitonni...Sitten kun on kokemusta niin voi pyytää parempaa palkkaa.
ap
2400 euroa olis tuollaisesta hanttihommasta ollut realistisempi palkkatoive.
Mä hain raksalle duuniin, palkkapyyntöni 5 tonnia.
Nyt kun olen psykologiset soveltuvuuskokeet yms tehnyt ja kirkkaasti jatkossa, niin harmittaa etten pyytänyt kuutta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita kymppitonni kuussa siitä hyvästä että viitsisi nousta aamulla aikaisin pitkäaikaistyöttömiä tässä maassa riittää.
3400e ei ole kymppitonni...Sitten kun on kokemusta niin voi pyytää parempaa palkkaa.
ap
Siis etkö todellakaan ole viitsinyt opiskella mitään tutkintoa itsellesi?
Vierailija kirjoitti:
Realistinen palkkatoive nykypäivän verotuksella. Puoliso pyysi asiantuntijan tehtävistä 4500-5000€/kk, (mikä olisi sillä alalla peruspalkka ilman lisiä), niin rekrystä kysyttiin, onko tosissaan. Työnantaja olisi tarjonnut enimmillään sen 2300-2500€. Suomessa poljetaan palkkoja alaspäin, niin ei ihmekkään, että täältä kynnellekykenevät lähtevät ulkomaille töihin.
Ei täältä kukaan minnekään lähde. Turha provota. Täällä on liian suuret sosiaalietuudet, monissa maissa ei mitään.
No jos Alkon TJ saa 400 000e vuodessa tästä tosi vaativasta hommastaan, niin kyllä kenen tahansa puhelimeenvastaajan tulee saada vähintään 40 000e vuodessa.