Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin laittanu hakemaani työpaikkaan palkkatoiveeksi 3400e, ja rekrytoija soitti minulle ja ihmetteli että miksi noin korkea palkka

Vierailija
22.05.2024 |

Onko tuo muka jotenkin korkea palkkapyyntö kokoaikatyöstä? Kyseessä on ajanvaraajan työ.

Minulla ei juurikaan ole työkokemusta, ja viimeiset 11v olen ollut työtön, mutta elämänkokemusta on.

Monet kaverit tienaa 5000-7000e, joten ei kai tuo 3400e brutto ole mikään mahdoton?

Ei kai kukaan tee millään 2000e palkalla töitä? Siitä kun lähtee verot, niin sama kuin tuet.

M38

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tänä päivänä paljoa vähemmällä kannata töitä tehdä

Vierailija
42/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dorka.

Sitä paitsi, jos oot nelikymppinen, ei juurikaan työkokemusta ja viimeiset 11 vuotta työtön, niin epäilen suuresti että sulla paljonkin kavereita, jotka tienaa 5000-7000€.

Tuollainen palkka tarkoittaa jokseenkin menestynyttä ihmistä ja he mielellään hakeutuvat ihan muuhun seuraan, kuin sinunlaistesi luokse.

Mistäs sä tiedät minkälainen olen? Ei työstatus määrittele ihmistä.

Ap

Kyllä se määrittelee. Se, että sinä päivästä toiseen heität näitä typeriä trolleja tänne, kertoo, että olet syrjäytynyt elämästä. Jos kerrankin kirjoittaisit tänne edes niin kuin aikuinen, mutta turha toivo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dorka.

Sitä paitsi, jos oot nelikymppinen, ei juurikaan työkokemusta ja viimeiset 11 vuotta työtön, niin epäilen suuresti että sulla paljonkin kavereita, jotka tienaa 5000-7000€.

Tuollainen palkka tarkoittaa jokseenkin menestynyttä ihmistä ja he mielellään hakeutuvat ihan muuhun seuraan, kuin sinunlaistesi luokse.

Mistäs sä tiedät minkälainen olen? Ei työstatus määrittele ihmistä.

Ap

Kyllä se on tullut vuosien saatossa ihan hyvin ilmi. Olet antisosiaalisen persoonallisuushäiriön omaava ja moniongelmainen spämmääjä. 

Vierailija
44/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on.

Mä olen kanssa hakemassa uutta paikkaa ja uusia haasteita.

Palkkapyynti 5 tonnia/kk plus bonarit.

Muutamasta paikasta ovat jo soitelleet, kukaan ei ole tarttunut palkka-asiaan. Ilmeisesti myyn itseni liian halvalla...

M41

Vierailija
45/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun brutto kokopäivätyöstä sihteerinä 2500 e/kk, netto 1800 e/kk et revi siitä

Vierailija
46/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realistinen palkkatoive nykypäivän verotuksella. Puoliso pyysi asiantuntijan tehtävistä 4500-5000€/kk, (mikä olisi sillä alalla peruspalkka ilman lisiä), niin rekrystä kysyttiin, onko tosissaan. Työnantaja olisi tarjonnut enimmillään sen 2300-2500€. Suomessa poljetaan palkkoja alaspäin, niin ei ihmekkään, että täältä kynnellekykenevät lähtevät ulkomaille töihin.

Vierailija
47/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Realistinen palkkatoive nykypäivän verotuksella. Puoliso pyysi asiantuntijan tehtävistä 4500-5000€/kk, (mikä olisi sillä alalla peruspalkka ilman lisiä), niin rekrystä kysyttiin, onko tosissaan. Työnantaja olisi tarjonnut enimmillään sen 2300-2500€. Suomessa poljetaan palkkoja alaspäin, niin ei ihmekkään, että täältä kynnellekykenevät lähtevät ulkomaille töihin.

Höpöhöpö. Yhdessäkään asiantuntijatyöpaikassa palkka ei ole alle 3000e. 

Vierailija
48/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn työttömänä, joten laitan aina noihin työkkärin pakottamiin työhakuihin liian korkean palkkatoiveen.

Vierailija
49/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi työkkäriin vaaditaan ylempi korkeakoulututkinto ja ainakin muutama vuosi sitten palkka oli 2400 euroa, joten tuskin tänä päivänäkään olisi yli 3000 euroa.

Vierailija
50/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita kymppitonni kuussa siitä hyvästä että viitsisi nousta aamulla aikaisin pitkäaikaistyöttömiä tässä maassa riittää.

3400 = kymppitonni?

Mitä mt-ongelmia sulla on? Ihan normipalkka ap:lla

Mitä ongelmia sulla on, kun piti viitata mt-ongelmiin? Miksi ei esim. laskutaitoon? Kuitenkin varmaan joka kolmannella jonkinmoista mielen hyvinvoinnissa.

Vierailija
51/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi työkkäriin vaaditaan ylempi korkeakoulututkinto ja ainakin muutama vuosi sitten palkka oli 2400 euroa, joten tuskin tänä päivänäkään olisi yli 3000 euroa.

Tilastokeskuksen mukaan työllisisyysasiantuntijan mediaanipalkka on 3263. 

Vierailija
52/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitää saada ku kaveritki saa, nih

Vierailija
53/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän paikan osalta jo luultavasti myöhäistä, mutta jatkoon vinkki. Jos haluat työllistyä 11v työttömyyden jälkeen niin lopeta ajattelemasta rekrytoijan kysymyksiä ihmettelynä.

Vierailija
54/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusi varmaan tietää vastaako puhelimeen joku iltiksen toimittaja, mutta sieltä vastasi oikea luuseri 

Vierailija
55/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastokeskuksen mukaan työllisisyysasiantuntijan mediaanipalkka on 3263. 

Niin. Mediaanipalkka. Puolet saa alle ton.

Vierailija
56/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on.

Mä olen kanssa hakemassa uutta paikkaa ja uusia haasteita.

Palkkapyynti 5 tonnia/kk plus bonarit.

Muutamasta paikasta ovat jo soitelleet, kukaan ei ole tarttunut palkka-asiaan. Ilmeisesti myyn itseni liian halvalla...

M41

Et varmaan kuitenkaan ajavaraajaksi ole hakemassa ja takana 11 vuoden työttömyys?

Vierailija
57/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin palkkaa 3600 euroa käyttöinsinöörin työstä niin sanoivat että palkka olisi noin 2000 euroa kk. Tehtaalla kuitenkin tein niitä hommia 15 vuotta ja nyt muka palkka on laskenut 1600 eurolla.

Vierailija
58/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastokeskuksen mukaan työllisisyysasiantuntijan mediaanipa

Voi luoja. Mediaani ei ole keskiarvo. Ihme daiju sinäkin olet.

Vierailija
59/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että se 3200e on sama minkä saa tuilla elämisllä asumis jne tukina keskivertoihmisenä stadissa.. tai sai.. nykyään kai 3000 tmv kun tukia hieman rukattu alas ja vastaavasti moisten superrikkaiden ökyliksojen veroja nostettu :D

Mutta semmoista se on per aukki sten idi o titen maassa jossa 10.000e on käsittämättömän iso raha. Nollakykyä suunnitella tulevaa.

On sullakin fantasiat🙄

Asuminen 800e+lääkket, sähköt jne 300e+käyttörahat 460e+alennettu lastentarhamaksusäästö 200e jne lisätuet polkupyöristä jne. 2000e, 3000e liksasta ainakin kolmasosa veroa ja työntekijän eläkemaksua.

Vierailija
60/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mediaani on joukon keskimmäinen lukuarvo. Puolet luvuista on sen alle, puolet sen yli.

Esim sarjan 2 2 6 7 8

Mediaani on 6. 

Eli puolet porukasta saa alempaa palkkaa kuin mediaani, puolet korkeampaa.