Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin laittanu hakemaani työpaikkaan palkkatoiveeksi 3400e, ja rekrytoija soitti minulle ja ihmetteli että miksi noin korkea palkka

Vierailija
22.05.2024 |

Onko tuo muka jotenkin korkea palkkapyyntö kokoaikatyöstä? Kyseessä on ajanvaraajan työ.

Minulla ei juurikaan ole työkokemusta, ja viimeiset 11v olen ollut työtön, mutta elämänkokemusta on.

Monet kaverit tienaa 5000-7000e, joten ei kai tuo 3400e brutto ole mikään mahdoton?

Ei kai kukaan tee millään 2000e palkalla töitä? Siitä kun lähtee verot, niin sama kuin tuet.

M38

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni kaverikin on siis ajanvaraajana?

ei oo, vaan eri hommia tekee...Pankissa esim ja sit it-alalla

No miksi susta tuli luuseri, kun muista ei tullut?

Vierailija
22/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite sanoin työhaastattelussa etten nouse sohvalta alta viidenkympin per tunti. Eipä niille jäänyt siinä muuta vaihtoehtoa kuin maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun kyselyn mukaan nuorten mielestä sopiva alotuspalkka olisi 4000 euroa kuussa. Tulee aika katkeria yllätyksiä monelle... :D

Vierailija
24/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun peruspalkka esihenkilönä hyvinvointialueella on 3735e/kk; yli 30 alaista. 

Sanoisin, että sinun palkkatoiveessa on 1500e/kk liikaa. Ilman koulutusta ja kokemusta, ei saa asiantuntijan palkkaa. 

Vierailija
25/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun kyselyn mukaan nuorten mielestä sopiva alotuspalkka olisi 4000 euroa kuussa. Tulee aika katkeria yllätyksiä monelle... :D

No öhhööhhööööhh naurattaako boomeria kun nuorilla paskat palkat eikä koskaan varaa ostaa asuntoa tai omistaa mitään?

Vierailija
26/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että sinun palkkatoiveessa on 1500e/kk liikaa. Ilman koulutusta ja kokemusta, ei saa asiantuntijan palkkaa. 

Sulla on huono palkka.

Mun 30+ ikäiset nuorehkot kaverit tienaa 5000-8000e. Ei esimiesasemia

Vierailija
27/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajanvaraajan tylsän työtehtävän palkka voisi olla noin 2 600 e brutto kuukaudessa normaalista 40 h viikkotyöstä.

Ja sekin on paljon, mutta koska on todella tylsistyttävää, on siitä pakko jotain maksaa, että ihmiset jaksavat tehdä sitä edes vuoden verran.

Ei tuollaisella palkalla voi saada kumppania ja rakentaa elämää; Esim. ostaa asuntoa, perustaa perhettä, ostaa autoa ja mökkiä jne...

ap

Kyllä nuo asiat ovat helpommin tavoitettavissa 2600 euron palkalla kuin pitkäaikaistyöttömänä.

Vierailija
28/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on huono palkka.

Mun 30+ ikäiset nuorehkot kaverit tienaa 5000-8000e. Ei esimiesasemia

Teen uraa. Ei pääse eteenpäin kulkematta myös tämän tason läpi, hankkimalla koulutusta, kokemusta ja verkostoa. 

Vierailija
29/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No öhhööhhööööhh naurattaako boomeria kun nuorilla paskat palkat eikä koskaan varaa ostaa asuntoa tai omistaa mitään?

Naurattaa kun nuoret äänesti valtaan persut jotka sitten pistää paikallisen sopimisen voimaan ja entistä huonommat tsäänssit on mihinkään vakaaseen tulevaisuuteen.

Vierailija
30/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita kymppitonni kuussa siitä hyvästä että viitsisi nousta aamulla aikaisin pitkäaikaistyöttömiä tässä maassa riittää.

3400 = kymppitonni?

Mitä mt-ongelmia sulla on? Ihan normipalkka ap:lla

Jos kyseessä on joku pilipali duuni jonka tekoäly tulee korvaamaan parin vuoden sisällä, niin se on ihan sama onko se palkkapyyntö 3400, kymppitonni, tai satatonnia. Täyttä satua joka tapauksessa.

Oikea palkka tuollaiselle työlle olisi 1600€.

Vierailija
31/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dorka.

Sitä paitsi, jos oot nelikymppinen, ei juurikaan työkokemusta ja viimeiset 11 vuotta työtön, niin epäilen suuresti että sulla paljonkin kavereita, jotka tienaa 5000-7000€.

Tuollainen palkka tarkoittaa jokseenkin menestynyttä ihmistä ja he mielellään hakeutuvat ihan muuhun seuraan, kuin sinunlaistesi luokse.

Vierailija
32/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä teet sun kavereiden kanssa? Kustantaako ne aina kaiken sulle? 

Vierailija
33/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dorka.

Sitä paitsi, jos oot nelikymppinen, ei juurikaan työkokemusta ja viimeiset 11 vuotta työtön, niin epäilen suuresti että sulla paljonkin kavereita, jotka tienaa 5000-7000€.

Tuollainen palkka tarkoittaa jokseenkin menestynyttä ihmistä ja he mielellään hakeutuvat ihan muuhun seuraan, kuin sinunlaistesi luokse.

Mistäs sä tiedät minkälainen olen? Ei työstatus määrittele ihmistä.

Ap

Vierailija
34/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän rahaa saa, sitä parempi mieli tulee! 😉

Vierailija
35/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkoista röllinpaskan käryä taas. Mene ulos kauniiseen ilmaan ja keksi elämälles jotain tarkoitusta.

Vierailija
36/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan sulle soittanut. 

Vierailija
37/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että se 3200e on sama minkä saa tuilla elämisllä asumis jne tukina keskivertoihmisenä stadissa.. tai sai.. nykyään kai 3000 tmv kun tukia hieman rukattu alas ja vastaavasti moisten superrikkaiden ökyliksojen veroja nostettu :D

Mutta semmoista se on per aukki sten idi o titen maassa jossa 10.000e on käsittämättömän iso raha. Nollakykyä suunnitella tulevaa.

Vierailija
38/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dorka.

Mistäs sä tiedät minkälainen olen? Ei työstatus määrittele ihmistä.

Ap

No ei ehkä suoranaisesti, mutta monella on kunnianhimoa, että pääsee tuollaisille palkoille.

Ahtareilta onnistuu ilman sitä.

Ja jos olet ollut 11 vuotta ilman työtä, niin kyllä se määrittelee sinua.

Vierailija
39/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että se 3200e on sama minkä saa tuilla elämisllä asumis jne tukina keskivertoihmisenä stadissa.. tai sai.. nykyään kai 3000 tmv kun tukia hieman rukattu alas ja vastaavasti moisten superrikkaiden ökyliksojen veroja nostettu :D

Mutta semmoista se on per aukki sten idi o titen maassa jossa 10.000e on käsittämättömän iso raha. Nollakykyä suunnitella tulevaa.

On sullakin fantasiat🙄

Vierailija
40/73 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelikö siis palkkatoivetta?Tarjosiko työtä kuitenkin?Tai pyysikö haastatteluun?