Mikä näitä jäätelöitä oikein vaivaa nykyään???
Pakkauksissa myytävä jäätelö on pehmeätä mössöä joka ihan oikeasti ei edes maistu hyvältä. Aino-sössöt hylkäsin ajat sitten ja nyt kokeilin Daimjäätelöä jolta tuutin perusteella odotin sentään jotain ja se oli huonon makuista massaa jossa joukossa todella vähän etäisesti Daimin makuisia rakeita. Mies ei tiennyt mikä jäätelö oli kyseessä ja yllättyi kun olisi pitänyt Daimin makua olla. Oikeasti, jäätelöitä on jäänyt syömättä puoli pakkausta nyt moneen kertaan kun se vain ei maistu hyvältä.
Kommentit (315)
Vierailija kirjoitti:
Jättiläismäinen kusetus. Valiokin myy litran pahvilaatikossa tuotetta, jonka nimi on "kermajäätelö". Hintaan, joka on paljon vähemmän, kuin mitä maksaa purkki kermaa? Ja siinä hinnassa on jo mukana K-kauppiaan miljonäärisiivu.
Se kauppias ei myy sitä raaka-aineiden hinnalla, Tauno!
Tuoteselosteen lukeminen stoppaa kyllä ostoaikeet ja jäätelönhimon. Karseita ainesosia. Yököttää.
Joku muovipakkauksessa oleva triojäätelökin sisälsi punajuurta! Eikö mansikanmakua ja -väriä todellakaan pysty saamaan mansikasta?!
Vierailija kirjoitti:
Minä yritän välttää niiden jäätelöiden ostamista, joiden valmistajat toimivat edelleen Venäjällä. Näitä ovat mm. Froneri ja Unilever, samoin General Mills, joka tekee Häagen-Dazs -jäätelöitä.
Tuntuu, että koko globaali jäätelöbisnes on keskittynyt putnistien käsiin. No, onneksi on muutamia oikeasti kotimaisia ja vieläpä varsin laadukkaita vaihtoehtoja. Suuryritysten jäätelöt kannattaa jättää hyllyyn.
Jäätelön sijasta syön kylmää kermarahkaa, jonka rahka / kerma -suhteen voin aina itse valita ja maustan vaniljalla ja jollain haluamallani hillolla tai vastaavalla. Ajaa ihan saman asian.
Nykyään jäätelövalikoima on valtava, mutta laatu huonontunut ja jäätelöistä tehty ylimakeita, kaiken maailman liejua ja murua sotkettu sekaan ja varsinkin suklaata ihan liikaa. Jos sorrun ostamaan jonkun uutuuden ihan uteliaisuudesta, tulos on aina pettymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä yritän välttää niiden jäätelöiden ostamista, joiden valmistajat toimivat edelleen Venäjällä. Näitä ovat mm. Froneri ja Unilever, samoin General Mills, joka tekee Häagen-Dazs -jäätelöitä.
Tuntuu, että koko globaali jäätelöbisnes on keskittynyt putnistien käsiin. No, onneksi on muutamia oikeasti kotimaisia ja vieläpä varsin laadukkaita vaihtoehtoja. Suuryritysten jäätelöt kannattaa jättää hyllyyn.
Mitkä niitä kotimaisia varsin laadukkaita jäätelöitä on?
Kysyin lidlin asiakaspalvelusta heiän myymän jäätelön sisällyksestä kun siellä luki "ennastettu maito", eka kertaa iakuisiällä en ymmärtänyt lukemaani. On kuulemma maitojauhe josta tehty uuestaan "maitoa". Luulisi että oikeampi termi olisi "ennallistettu", tuommoinen nennastettu kun ei ole mikään oikea sana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Jäätelötehdas, Tampereen Jäätelötehdas, Jymy, Kolme Kaveria ainakin. Varmaan muitakin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lopettaa se jäätelön syönti, niin ei tarvitse kiukutella niiden koostumuksesta. Itse syön ehkä pari kertaa vuodessa jääteloä. Isoja paketteja en osta, vaan tyydyn tuuttiin tmv.
Alkukesästä ostettiin miehen kanssa eka kertaa moneen vuoteen jättistuutit. Oli ihmetys suuri, kun koko oli sama kuin normituutissa ennen ja oli vielä mautonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just eilen söin jäätelöä paketista ja ajattelin, että onpa ällöttävän makuista. Sokeria oli työnnetty niin paljon mukaan, ettei jäätelössä ollut mitään muuta makua. Jäätelön hinta on aivan kamala . Jää kyllä syömättä.
Tuo on yleisin vika: makeuden läpi ei erotu muu. Nämä ainotkin..olevinaan niin hyviä. No enpä sanoisi.
Silloin ysärillä kun nuo premium-litrat alkoi jyllätä oli monenlaista Mövempickiä, la Galaa ja lidlilläkin ehkä jotakin, ja ne maistuivat kyllä paremmilta. Nyt keksin melkein vain BenJerryn kun haluan herkkujäätelöä ja tuo taas normihintaan kyllä kallista, joskin myös riittoisaa.
Ben&Jerry's on parasta.
Öklöä. Tungettu täyteen kaikkea tavaraa ja liikaa.
Mutta kivikovan jäätelön ostajat saavat, mitä haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan, jos haluaa oikeasti hyvää jäätelöä, pitää suosia joko pienten yritysten artesaanijäätelöitä ja kahviloita, joissa tehdään itse gelato-tyyppisesti jäätelöitä. Yleensä myyvät mukaan myös pakkauksia niin halutessaan. Kolmen kaverin jäätelö on alkanut valitettavasti sekin mennä uutuusjäätelöillään sellaiseen överisokeriällömakeaan aikaisemmista.
Itse pidän eniten Suomen jäätelön ja Vanhan Porvoon jäätelötehtaan jäätelöistä. Tampereella ja Helsingissä saa Minetti-jäätelötehtaan jäätelöitä kahviloista, jotka ovat yleensä olleet laaduiltaan hyviä. Kahviloista Robert's Coffee tekee hyvää jäätelöä suomalaiseksi gelatoksi. Ben & Jerry'sillä on muutama hyvä maku, mutta nekin ovat suurin osa omaan makuuni liian sokerisia.
Halvan markettijäätelön budjetilla kannattaa suosia saksalaista jäätelöä Lidlistä.
Parasta jäätelöä olen syönyt Japanissa, ihan tavan markettijäätelöä, sek
Järvenpään torilla taitaa myös olla Minetti-kioski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan nykyisin vain kaikista kalleinta jäätelöä eli lähinnä. Näissä ei ole pettymyksiä.
3 Kaverin
Ben & Jerrys
Vanhan Porvoon jäätelötehdas
Näissä pettymys on vain hinta.
Niin, kun suomalainen on niin itara ettei mikään saisi maksaa mitään, mutta laadun pitäisi olla artesaanitasoa.
Tuo sen kertoo, miksi meillä lähes kaiken syötävän taso ja laatu laskee.
Hassua, minulla ei ole ollut tuollaista ongelmaa yhdenkään kaupasta mukaan lähteneen jäätelön kanssa. Varsinkin Ainon vadelmasuklaa on ykkösherkkuani.
Sama juttu kyllä Geishan ym. "palmuöljyllä pilatun" suklaan kanssa, mistä palstalla aina kohkataan. Ihan yhtä hyvältä ne minulle maistuvat kuin lapsenakin.
Suurin osa jäätelöistä on nykyään ilmavatkattua lisäainehöttöä. Tuotteen maku on toki aina, no, makuasia, mutta yleensä jäätelöissä tuotteen paino korreloi yleensä hyvin tuotteen laadun kanssa. Mitä kevyempi jäätelöpurkki on sen sisältämään määrään nähden, sitä laaduttomampaa se on.
Lisäksi suurin osa jäätelöistä sisältää karrageenia ja/tai guarkumia, jotka molemmat ovat yleisiä ruuansulatusoireiden aiheuttajia. Katsoin vasta eri jäätelövalmistajien jäätelöiden ainesosalistoja, ja katsomistani tuotteista (3 Kaveria, Häagen-Dazs, Ben&Jerry's, Valio fabriikki, Magnum, Aino -jäätelöt, Ingman Creamyt, Classic -jäätelöpuikot) vain 3 Kaverin ja Häagen-Dazsin jäätelöt eivät sisältäneet karrageenia tai guarkumia. Lisäksi näiden kahden valmistajan jäätelöt eivät ole ilmavatkattua höttöä.
Vierailija kirjoitti:
Pakko tulla sanomaan tämä. Teen itse. Em. Syystä.
Sama juttu
Parhaan jäätelon saa tekemällä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän Sjundby merkkisiä jädejä.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, minulla ei ole ollut tuollaista ongelmaa yhdenkään kaupasta mukaan lähteneen jäätelön kanssa. Varsinkin Ainon vadelmasuklaa on ykkösherkkuani.
Sama juttu kyllä Geishan ym. "palmuöljyllä pilatun" suklaan kanssa, mistä palstalla aina kohkataan. Ihan yhtä hyvältä ne minulle maistuvat kuin lapsenakin.
Jep, lapsena sitä vaan ei oltu yhtä kyynisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tuoteselosteen lukeminen stoppaa kyllä ostoaikeet ja jäätelönhimon. Karseita ainesosia. Yököttää.
Joku muovipakkauksessa oleva triojäätelökin sisälsi punajuurta! Eikö mansikanmakua ja -väriä todellakaan pysty saamaan mansikasta?!
Trio jäätelö on varmaan halvin ja jo pakkauksesta keinotekoisimman näköinen jäätelö. Ei semmoisten makuun tottuneiden mielestä mansikanmakuista saa käyttämällä oikeaa mansikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa jäätelöistä on nykyään ilmavatkattua lisäainehöttöä. Tuotteen maku on toki aina, no, makuasia, mutta yleensä jäätelöissä tuotteen paino korreloi yleensä hyvin tuotteen laadun kanssa. Mitä kevyempi jäätelöpurkki on sen sisältämään määrään nähden, sitä laaduttomampaa se on.
Lisäksi suurin osa jäätelöistä sisältää karrageenia ja/tai guarkumia, jotka molemmat ovat yleisiä ruuansulatusoireiden aiheuttajia. Katsoin vasta eri jäätelövalmistajien jäätelöiden ainesosalistoja, ja katsomistani tuotteista (3 Kaveria, Häagen-Dazs, Ben&Jerry's, Valio fabriikki, Magnum, Aino -jäätelöt, Ingman Creamyt, Classic -jäätelöpuikot) vain 3 Kaverin ja Häagen-Dazsin jäätelöt eivät sisältäneet karrageenia tai guarkumia. Lisäksi näiden kahden valmistajan jäätelöt eivät ole ilmavatkattua höttöä.
Ketä kiinnostaa nuo sun karrageenit. Jos syö jäätelöä kuten tarkoitettu, pieni pala herkuksi, niin aika vammmainen saa olla, että siitä saa kamalat oireet. Jos menet joskus ulkomaille, niin oletko sielläkin yhtä hysteerinen?
Piraatit tuli maitosuklaat ilman maitoa pelkkää jauhoa vettä.