Mikä näitä jäätelöitä oikein vaivaa nykyään???
Pakkauksissa myytävä jäätelö on pehmeätä mössöä joka ihan oikeasti ei edes maistu hyvältä. Aino-sössöt hylkäsin ajat sitten ja nyt kokeilin Daimjäätelöä jolta tuutin perusteella odotin sentään jotain ja se oli huonon makuista massaa jossa joukossa todella vähän etäisesti Daimin makuisia rakeita. Mies ei tiennyt mikä jäätelö oli kyseessä ja yllättyi kun olisi pitänyt Daimin makua olla. Oikeasti, jäätelöitä on jäänyt syömättä puoli pakkausta nyt moneen kertaan kun se vain ei maistu hyvältä.
Kommentit (315)
Vierailija kirjoitti:
Jättiläismäinen kusetus. Valiokin myy litran pahvilaatikossa tuotetta, jonka nimi on "kermajäätelö". Hintaan, joka on paljon vähemmän, kuin mitä maksaa purkki kermaa? Ja siinä hinnassa on jo mukana K-kauppiaan miljonäärisiivu.
Eli oikeampi nimi olisi jotain "tehosekoittimella vaahdotettua maitojauhesotkua pakastettuna, nautitaan kylmänä, ennen kuin koko tekele haihtuu ilmaan".
Valion jäätelöfabriikilla ei kyllä ole litran jäätelöpakkauksia.
Pingviinijäätelöt eivät ole Valion.
Sanokaa joku hyvä laktoositon jäätelö?? On tullut testattua Ben and Jerrys vegejäätelöitä ja ne ovat hyviä, mutta eivät maistu jäätelöltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Beni ja Jerris vois olla vähän edukkaampaa niin ostaisin useammin. Tosin vähän turhan makeaa kamaa.
Ben ja Jerry's-jäätelöt ovat ylihinnoiteltua moskaa. Kahdesti olen ostanut ja kolmatta kertaa en osta. Jäätelö oli laimeampaa, kuin parin euron pakkauksissa on. Ja niitä lisukkeita on niin runsaasti, ettei tahdo muistaa, että on syömässä jäätelöä!
Laimeampaa? Jos sitä jäätelöä jostain syyttäisin niin en ainakaan laimeudesta. Ja miksi ostat jäätelöä lisukkeilla jos et kerran niitä lisukkeita halua? Olet varmaan tottunut suomalaiseen jäätelöön, jossa lisukkeet ovat ainoastaan paketin kannessa ja yllätyit kun niitä olikin oikeasti jäätelössä selkeästi havaittava määrä.
Kaikkea pitää kokeilla, paitsi kansantanhuja tai sukurutsausta!
Karkeissa on muuten tapahtunut tismalleen sama huonontuminen. Siis on joitain hyviä, mutta iso osa on sellaista geneeristä samasta tuutista puristettua massa. Varsinkin hedelmäkarkeista suurin osa maistuu ihan samalle teollisuusmansikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ben&Jerry's on kyllä niin karmean makuisia, että en ymmärrä suosiota
No sulla onkin pula-ajan papparaisen makunystyrät.
Oikea jäätelön ystävä ei B&J sotkuihin koske. Sisältävät enemmän kaikkea lisättyä paskaa kuin itse jäätelöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäätelöt on pilattu liialla makeudella. Kuin jäädytettyä sokeria söisi. Ällömakeita lisäainetötteröitä jostain vegerasvasta ja "maidosta" joka ei ole maitoa nähnytkään.
Eestissä osataan vielä tehdä jäätelöö, joten jos lähistöllä on virokauppa käykää testaamassa virolaista jäätelöö, mielestäni paljon parempaa mitä suomessa yleisesti myytävät.
Vaikka haluaisinkin tukea kotimaista teollisuutta, jäätelön kohdalla ei vaan oikein pysty.
Herätys jäätelötehtaat, tehkää parempaa!
Monet virolaiset tuotteet on maukkaampia kuin suomalaiset. Keksit ja leivonnaiset myös.
Ehkä jonkun virolaisen mielestä jolle neukkuajan maut maistuu.
Minun on tosi vaikea löytää syömiskelpoista jäätelöä. En ymmärrä, miksi useimmat jäätelöt ovat raskaita karkkien ja jäätelön sekoituksia. Tai makeutettu joillain epäluonnollisilla makuaineilla tai ällön makeilla hilloilla ja kastikkeilla. Lidlissä on joskus itäeurooppalaisten ruokien teeman yhteydessä todella hyviä vaniljajäätelöitä vohvelikupeissa. Ei mitään muuta, mutta kevyttä ja raikasta. Ikävä kyllä eivät kuulu perusvalikoimaan.
Karrageenia sisältävät, suoliston tuholaista, kannattaa jättää hyllyyn.
Kolmen kaverin jäätelöt on laadukasta. Kallista, mutta eihän sitä olekaan tarkoitettu syötäväksi paljoa kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Minun on tosi vaikea löytää syömiskelpoista jäätelöä. En ymmärrä, miksi useimmat jäätelöt ovat raskaita karkkien ja jäätelön sekoituksia. Tai makeutettu joillain epäluonnollisilla makuaineilla tai ällön makeilla hilloilla ja kastikkeilla. Lidlissä on joskus itäeurooppalaisten ruokien teeman yhteydessä todella hyviä vaniljajäätelöitä vohvelikupeissa. Ei mitään muuta, mutta kevyttä ja raikasta. Ikävä kyllä eivät kuulu perusvalikoimaan.
Niin, miksi ihmeessä ostat sellaisia sötkötyksiä?
itse ostan perusvaniljajäätelöä, se on ihanaa, ja sen kanssa voi sitten nauttia mitä itse haluaa. Itse laitan päälle kirsikkahilloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Valion jäätelöt on moskaa. Maistuu palmurasvalta kaikki ja joltain keinoaineilta kaikki.🤢🤮
Aikan jännä kun niissä ei kuitenkaan ole palmurasvaa.
Ja puhut nyt Pingviinijäätelöstä joka on Froneri Finlandin kautta 100% Nestlén jäätelöä. Hassua kyllä muissa maissa Nestlé osaa tehdä parempaa jäätelöä mutta Suomessa on totuttu voivuoren ja maitojauheen makuun.
Valiolla ei ole enää jäätelönvalmistusta.
Kuten kahvin, myös jäätelön suhteen kotimainen ei aina ole paras. Onneksi kotimaastakin löytyy nykyään hyviä jäätelöitä ( ei pingviini) ja kahveja (ei meira, varauksin paulig).
Hei, vielä siitä jäätelöstä, joka ei yöllä sulanut. Taisi olla Aino jäätelöä , en muista mitä laatua. Mutta sen muistan kun ääneen miehelleni ihmettelin ja lavuaarissa yritin sormillani tökkiä ja vedellä liuottaa sitä massaa , että sai viemäristä alas.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs Jymy-jäätelöt? Ovatko ne syömäkelpoisia?
Ne ei-vegaaniset luomujäätelöt purkeissa on (tai oli ainakin vielä joitain vuosia sitten) hyviä, mutta tosi kalliita. Jymyn ei-luomut muovirasiassa on ihan syötäviä ja vielä jotenkin siedettävän hintaisia. Niitä ostan joskus, kun en viitsi itse tehdä. Ei nekään parasta laatua ole, mutta paljon parempia kuin moni muu.
Kermabersseet vauhdissa. Nirinari nirinari kaikki on pjaskaa ja huonoa. Asiat liian hyvin.
Olen päättänyt alkaa valmistamaan itse jäätelöä, kun ei niistä valmiista ainakaan kannata maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Hei, vielä siitä jäätelöstä, joka ei yöllä sulanut. Taisi olla Aino jäätelöä , en muista mitä laatua. Mutta sen muistan kun ääneen miehelleni ihmettelin ja lavuaarissa yritin sormillani tökkiä ja vedellä liuottaa sitä massaa , että sai viemäristä alas.
Semmoista "jäätelöä"
Ei jäätelöitä vaivaa mikään. Yhtä kivaa on jäätelönsyönti kuin ennenkin. Vika on jäätelönsyöjässä, jos syöminen tuntuu vaikealta!
Vierailija kirjoitti:
Karkeissa on muuten tapahtunut tismalleen sama huonontuminen. Siis on joitain hyviä, mutta iso osa on sellaista geneeristä samasta tuutista puristettua massa. Varsinkin hedelmäkarkeista suurin osa maistuu ihan samalle teollisuusmansikalle.
Totta. Mikähän salaliitto tuolla on taustalla. Ja ihmiset senkus lihoo. Eli nähtävästi tuota huonoa bulkkia kuitenkin lapetaan naamariin mausta viis.
Kaipailen esim merkkareita ja hyviä nallekarkkeja/vastaavia, jossa Katjes aikoinaan kunnostautui. Jossain kohtaa oli jopa semmoinen buumi (muistatteko) että hedelmäjellyissä käytettiin paljon luonnollisia aromeja, jotain mehutiivisteitä. Kaikki ei olleet hyviä mutta nuo Katjesit näkyi jonkin aikaa täälläkin vahvasti karkkihyllyissä ja niissä on ns luonnollisia raaka-aineita. Nyt on Fazer joka jyrää pusseissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäätelöt on pilattu liialla makeudella. Kuin jäädytettyä sokeria söisi. Ällömakeita lisäainetötteröitä jostain vegerasvasta ja "maidosta" joka ei ole maitoa nähnytkään.
Eestissä osataan vielä tehdä jäätelöö, joten jos lähistöllä on virokauppa käykää testaamassa virolaista jäätelöö, mielestäni paljon parempaa mitä suomessa yleisesti myytävät.
Vaikka haluaisinkin tukea kotimaista teollisuutta, jäätelön kohdalla ei vaan oikein pysty.
Herätys jäätelötehtaat, tehkää parempaa!
Monet virolaiset tuotteet on maukkaampia kuin suomalaiset. Keksit ja leivonnaiset myös.
Ehkä jonkun virolaisen mielestä jolle neukkuajan maut maistuu.
Ei vaan siellä vielä arvostavat esim tuoreita leivonnaisia. Joku Rimi Baltiassa on parhaimmillaan huikea bakeryn kohdalla vrt s-market-ankeus. Ja hinnat vieläpä jopa huokeita edelleen.
Jos tykkää ruuasta niin Baltia on mainio budjettilomakohde edelleen. Varsinkin jos voi kokata itse.
Vierailija kirjoitti:
Tuota yksinkertaisuutta minäkin ikävöin.
Haikailin ylempänä Classic-maitosuklaa/vaniljajäätelöpuikkoa. Onhan tuo Classic-edelleen laarissa, mutta koko ja muoto on eri (pienempi), ja jotenkin sekä imeliä että teennäisiä nuo koreissa kuorissa olevat maut. Alun perin se ulkonäkökin (ysärillä) oli pelkistetty ja kaikin osin tyylikäs: vaniljajäätelössä näkyi vaniljahippuja ja se oli HYVÄÄ. Suklaakuorimyös herkullinen.
Nyt on joo Magnum mutta noissa on paksumpi kuori. Nillitystä ehkä mutta just tuollainen hyvin simppeli makukombotus puuttuu. Tai sitten laatu tökkii. Sokeri puskee liikaa. Rasvassa taas tingitään.
Oletan, että sä et ole Valion jäätelöä maistanutkaan. Ne pingviinijäätelöt EIVÄT ole Valion.