Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirkkovaltuutettu ajattelee työttömiä loisina

Vierailija
22.05.2024 |

Miten voi olla kirkkovaltuutettu?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan tuilla eläväthän ovat yhteiskunnan loisia. Elävät toisten rahoilla. Turha faktasta on hermostua.

Ihmiskunta loisii henkisesti ihmisestä jonka ne mördäs yksissä tuumin yli kaks tuhatta vuotta sitten.

Vierailija
22/54 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös loinen tarkoittanut alunperin täysin epäitsenäistä, muiden asunnoissa asuvaa ja ilman pestuusuhdetta töitä tekevää ihmisryhmää kutsuttiin loisiksi. Eli eivät olleet työttömiä.  

Ei loiset tehneet töitä, he elivät armopaloilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä ystäväni kertoi olleensa kuin ilmaa, kun oli käynyt jossain kirkon tilaisuudessa. Kirkkovaltuutettu ei ollut edes tervehtinyt huonommin toimeentulevaa.

Vierailija
24/54 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nämä uskossa vahvat ole jo niin nähty. Katsoo nyt vaikka KD:tä, ei siitä porukasta kristillisyyttä löydy siinä merkityksessä mitä Raamattu antaa kristillisyydestä ymmärtää. Näille fariseuksille Raamattu on luvallinen lyömäase, jota saa kuljettaa mukana julkisilla paikoilla salkussa ja käsilaukussa.

Vierailija
25/54 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tilanteissa työtön tai työssä oleva on edes tekemisissä kirkkovaltuutetun kanssa? En minä ainakaan koskaan tietääkseni ole sellaista kohdannut. 

Vierailija
26/54 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tilanteissa työtön tai työssä oleva on edes tekemisissä kirkkovaltuutetun kanssa? En minä ainakaan koskaan tietääkseni ole sellaista kohdannut. 

Sattumalta.

Vierailija
27/54 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös loinen tarkoittanut alunperin täysin epäitsenäistä, muiden asunnoissa asuvaa ja ilman pestuusuhdetta töitä tekevää ihmisryhmää kutsuttiin loisiksi. Eli eivät olleet työttömiä.  

Ei loiset tehneet töitä, he elivät armopaloilla.

Vuonna 1500 se ilmeni eurooppalaisissa kielissä ensimmäisen kerran ranskan kielessä, ja tällöin se tarkoitti jonkun rikkaan pöydässä aterioitsijaa ja henkilöä, joka osaa kutsuttaa itsensä aterioimaan muiden luona.

Biologiassa sana tarkoittaa eläin- tai kasvikuntaan kuuluvaa organismia, joka elää toisten kustannuksella.

Savon seudulla täysin epäitsenäistä, muiden asunnoissa asuvaa ja ilman pestuusuhdetta töitä tekevää ihmisryhmää kutsuttiin loisiksi

Joskus koko perhe saattoi olla loisen asemassa, tällöin he asuivat isäntätalon tuvan nurkassa, saunassa, leivinpakarissa tai vastaavassa tilapäismajapaikassa. He tekivät taloon töitä sopivassa määrin elantonsa ja asumisensa edestä. T: eri

Vierailija
28/54 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan Kokoomuslainen

Meinaatko, että vasemmisto kannattaa toisten riistoa ja hyväksikäyttöä?

Vierailija
29/54 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se loukkaa kun kirkossakin on tekopyhyyttä ja pinnallisuutta.

Aivan, nähty on. Seurakunnan toiminnastakin löytyy susia lammasten vaatteessa ja poseerataan niin hurskaan näköisinä. 

Vierailija
30/54 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan tuilla eläväthän ovat yhteiskunnan loisia. Elävät toisten rahoilla. Turha faktasta on hermostua.

Ihmiskunta loisii henkisesti ihmisestä jonka ne mördäs yksissä tuumin yli kaks tuhatta vuotta sitten.

Muhammed Ali?

Vierailija
31/54 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko on paholaisen väline pahuuden levittämiseksi.

Vierailija
32/54 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattumalta.

Ja mitä merkitystä sillä on jos kirkkovaltuutrttu ei tervehdi?  Ei mitään. Mun elämään ei vaikuta millään tavalla se jos joku ei mua tervehdi on se henkilö sitten kuka tahansa.  

Vierailija
33/54 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on alle vuoden työttömänä niin ok. 

Mutta sen jälkeen on syytä tehdä jotain. Opiskella tai ottaa vastaan mikä vaan työ löytyy. Muuttaa työn perässä.

Tai jos on sairas niin hakea sairauslomaa, kuntoutusta tmv.

Tai vaihtoehtoisesti olla nostamatta yhteiskunnan tukia. 

Pitkään työttömänä tahallaan roikkuminen on loisimista. Asioille pitää tehdä jotain. 

Vierailija
34/54 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nämä uskossa vahvat ole jo niin nähty. Katsoo nyt vaikka KD:tä, ei siitä porukasta kristillisyyttä löydy siinä merkityksessä mitä Raamattu antaa kristillisyydestä ymmärtää. Näille fariseuksille Raamattu on luvallinen lyömäase, jota saa kuljettaa mukana julkisilla paikoilla salkussa ja käsilaukussa.

Ei kai Raamatussa käsketä lojua kotona nostamassa tukiaisia? 

Mielen ja ruumiin velttoutta sellainen. 

Vierailija
35/54 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut heistä eivät edes tervehdi köyhiä, olen kuullut hyvin ylimielisestä käytöksestä.

En minäkään tervehdin ketään jos mua ei teevehditä ekana eli sillä asialla ei ole mitään merkitystä mulle 

Vierailija
36/54 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattumalta.

Ja mitä merkitystä sillä on jos kirkkovaltuutrttu ei tervehdi?  Ei mitään. Mun elämään ei vaikuta millään tavalla se jos joku ei mua tervehdi on se henkilö sitten kuka tahansa.  

Kertoo ihmisestä jos hän ohittaa köyhän kuin olisi ilmaa.

Vierailija
37/54 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa tietää mitä mieltä kirkkorottavaltuutettu on huuhmausaineidenkäyttäjistä tai rikollisista. Mitä termiä käyttää heistä

Vierailija
38/54 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noita Macin tuotteita niin olen sitten varmaan i-loinen.

Vierailija
39/54 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattumalta.

Kyllä minäkin ohittaisin kuin kirkkovaltuutettu olis ilmaa vaikka  tietäisin että vastaan tuleva on esim. kirkkovaltuutettu. Ei ole syytä miksi ohi kävelisi siten ettei hän olisi mulle kuin ilmaa. Kertoo se ehkä muistakin jotain mutta mulle se on yks hailee 

Vierailija
40/54 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattumalta.

Kyllä minäkin ohittaisin kuin kirkkovaltuutettu olis ilmaa vaikka  tietäisin että vastaan tuleva on esim. kirkkovaltuutettu. Ei ole syytä miksi ohi kävelisi siten ettei hän olisi mulle kuin ilmaa. Kertoo se ehk

*Mustakin eikä muistakin 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme