Mitä teidän teinitytöt ajattelevat lasten hankkimisesta/perheen perustamisesta?
Vähän yllätyin kun molemmat tyttäret olivat sitä mieltä etteivät halua lapsia. Yksi syy oli mm. se "etteivät pidä lapsista".
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun teinityttö mietti tällä hetkellä tulevaa lukioon menoa, harrastuksia ja kesälomaa. Ei ole lastenhankinta tai sen pohdiskelu vielä ajankohtaista.
Ai. Aika monet kyllä tuollaistakin ehtivät miettiä, ihan siinä kuin muitakin tulevaisuudensuunnitelmia.
Ei kyllä omissa piireissäni teineinä mietitty mitään kersojen hankintaa. ONNEKSI!
Aika surullista, että naisia aletaan jo lapsina painostaa synnytyskoneiksi.
Kyllä minä ainakin mietin jo teininä etten koskaan halua lapsia, ja monet ystäväni sanoivat että haluavat lapsia sitten joskus. Ei siinä ole mitään tavatonta.
Ohis
Mun 21v tytär ei missään nimessä halua. Ei ole yhtään äidillinen. Ei koe mitään mielenkiintoa lapsia kohtaan ja häntä ärsyttää kuulla mitään pikkulasten itkuja ja kiukutteluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rajaat kysymyksen vain tyttöihin?
Ihan tarkoituksella rajaan. Lasten hankkiminen on kuitenkin naisille monella tapaa paljon suurempi "uhraus". Tytöille perustelu saattaa olla ihan vain se ettei halua olla raskaana.
Ap
En ymmärrä logiikkaasi. Ihan yhtä hyvin voisi kysyä teinipoikien ajatuksia lastenhankinnasta.
Niin, ja opettajien ja miesopettajien ja pienten lasten ja isojen lasten ja kolmikymppisten putkimiesten ja presidentin ja hamsterin. Aloittaja nyt vaan halusi rajata kysymyksensä näin. Se on täysin looginen. Sinä ainoastaan olet epälooginen ja jankutat.
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on kaksi tytärtä.
Esikoinen, poika asuu tyttöystävänsä kanssa kimpassa, en aio kysyä.
Kuopus harrastaa ratsastusta ja sillä alalla millä tahansa miehellä on vientiä ja osa on homoja. Haluaa miehen, joka myös ratsastaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tytär ja poika, tytär teini ja poika opiskelija. Molemmat on ainakin tässä vaiheessa sitä mieltä, että eivät halua lapsia. Pojan mielestä elämässä on kiinnostavampia asioita tehtäväksi kuin omistaa pari vuosikymmentä elämästään lapsiperherutiineille. Tytär taas miettii esim. ylikansoitusta, ilmastohuolia, ja näkee tulevaisuuden niin synkkänä ettei halua tänne lasta tuoda. Myös sanoo, ettei varmaan halua koskaan miestäkään, koska viihtyy yksin.
Tyttö kaipaa ammattiapua!
Olis kyllä outoa, jos teini haluaisi lapsia.
Itseä ei olisi vähempää voinut kiinnostaa. Tosin joku kaverini muistaakseni määritteli jo yläasteella, että viimeistään 28-vuotiaana on saatava lapsi. Mua ajatus puistatti, mutta en sanonut mitään.
Olen vieläkin vapaaehtoisesti lapseton ja niin on miehenikin. Ollaan nyt 44-vuotiaita molemmat.
Meillä on myös teinityttöjen asenne se, ettei lapsia tule. Vauvat ovat "rumia ja ärsyttäviä kiljujia". Eivät oikein koskaan ole olleet hoivaavia pieniä lapsia kohtaan. Eikä edes koskaan olleet kiinnostuneet nukkeleikeistä, vaan enemmän vauhdikkaammat leikit ja rakentelut kiinnosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tytär ja poika, tytär teini ja poika opiskelija. Molemmat on ainakin tässä vaiheessa sitä mieltä, että eivät halua lapsia. Pojan mielestä elämässä on kiinnostavampia asioita tehtäväksi kuin omistaa pari vuosikymmentä elämästään lapsiperherutiineille. Tytär taas miettii esim. ylikansoitusta, ilmastohuolia, ja näkee tulevaisuuden niin synkkänä ettei halua tänne lasta tuoda. Myös sanoo, ettei varmaan halua koskaan miestäkään, koska viihtyy yksin.
Tyttö kaipaa ammattiapua!
Niin sinäkin.
Mun tytär ainakin on ilmoittanut että ei halua lapsia, paljon lemmikkieläimiä sen sijaan aikoo hankkia.
Mun tytär sanoi jo teininä että ei halua lapsia eikä niitä hanki. Eikä niitä myöskään ole nyt 34 vuotiaana.
Kommenttien perusteella maailma pelastuu.
Kysyin mutta sanoi topakasti et "faija hei, kyl mä mut en SUN kaa!"
Nykynuoret ei ymmärrä hyvän päälle!
Pentti58
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun mulla ei ole lapsia, niin haluan revitellä nuoria naisia ja lapsia.
En koskaan halunnut lapsia, tiesin sen jo teininä. Inhoan ajatusta lasten kiljumisesta ja oman rauhan menettämisestä. Mieli ei muuttunut, vaikka moni niin sanoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun teinityttö mietti tällä hetkellä tulevaa lukioon menoa, harrastuksia ja kesälomaa. Ei ole lastenhankinta tai sen pohdiskelu vielä ajankohtaista.
Ai. Aika monet kyllä tuollaistakin ehtivät miettiä, ihan siinä kuin muitakin tulevaisuudensuunnitelmia.
Ei kyllä omissa piireissäni teineinä mietitty mitään kersojen hankintaa. ONNEKSI!
Aika surullista, että naisia aletaan jo lapsina painostaa synnytyskoneiksi.
Kyllä minä ainakin mietin jo teininä etten koskaan halua lapsia, ja monet ystäväni sanoivat että haluavat lapsia sitten joskus. Ei siinä ole mitään tavatonta.
Ohis
Joo, minäkin läskinä vanhana piikana lapsettomana sepittelen näin, kun en ole kelvannut kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Kommenttien perusteella maailma pelastuu.
Ajattelet että maailma pelastuu jos suomalaiset tai länsimaalaiset ei halua lapsia? Epäilempä ettei pelastu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun mulla ei ole lapsia, niin haluan revitellä nuoria naisia ja lapsia.
Kiireellinen hoitoonohjaus.
Mulla ei ole omia tyttöjä, 2 pientä poikaa vasta, mutta kun mietin lähipiirin ja suvun teinityttöjä, niin jotenkin en näe kenelläkään heistä omia lapsia tulevaisuudessa enkä usko että haluavatkaan tällä hetkellä. Varmaan osan mieli muuttuu, itse olen esim tällainen mielenmuuttaja, joka ei pystynyt parikymppisenä kuvittelemaankaan äidiksi tuloa. Mutta nämä nykynuoret, heillä on niin paljon ahdistuksia ja toisaalta harrastukset, joku anime ja mikä lie, vaikuttaa niin tärkeältä että ei varmaan ole pikkulapset mielessä. Tarkoitan tätä kaikella rakkaudella, elämä on nykyään niin kovin erilaista kuin ennen, ja eiväthän nuoret itse voi siihen juuri vaikuttaa millaista "nykyään on". Synkät ajat ja jatkuvasti pelotellaan myös jollain talousasioilla, työelämä näyttäytyy varmasti vastenmielisenä, mitä se pitkälti onkin. Eli itse ymmärrän kyllä jos lastensaanti tuntuu epäkiinnostavalta ja mahdottomaltakin.
Ihmetyttää, miksei poikien ajatukset kiinnosta ollenkaan.