Amazing race suomi 2024
Uuden kauden kisaajat julki:
juontaja Mikko Kekäläinen ja kummitätinsä Mervi Levänen, juontaja Tinni Wikström ja ystävänsä Antti Savinainen, näyttelijäystävykset Leea Klemola ja Kaarina Hazard, jalkapalloilija Paulus Arajuuri ja näyttelijäsiskonsa Adeliina Arajuuri, ex-uimari Jani Sievinen ja vaimonsa Maria Nyqvist, somepersoona Metti Forssell ja ystävänsä Hanna Launonen, näyttelijä Mimosa Willamo ja isänsä Patrick Willamo, räppäri ja näyttelijä Deogracias "Gracias" Masomi ja ystävänsä ex-jalkapalloilija Jeremie Malolo, näyttelijä Aku Sipola ja ystävänsä Wille Komulainen, Leijonan luolasta tuttu sijoittaja Elias Aaltoja veljensä Matias Pietilä sekä artisti Tuure Boelius ja siskonsa Saana Boelius.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/f6d9b4d1-c327-4b9f-8332-a5593da…
Katso lähetysajat : Amazing Race Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (3553)
Vierailija kirjoitti:
Ruutu+ jaksosta pieni spoileri. Ei siitä kuka tippuu tai sijoituksista.
--
Ihan kun kolmen ekan parin taksit ois vienyt suoraan patsaalle ja kolme seuraavaa taksit vaan jätti jonnekin kauemmas. Sitten ne kolme paria vaan joutu harhailemaan siellä.
Jos ei keksinyt Sagiraa, niin oli aika hukassa, kirjaimellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--
Ihan kun kolmen ekan parin taksit ois vienyt suoraan patsaalle ja kolme seuraavaa taksit vaan jätti jonnekin kauemmas. Sitten ne kolme paria vaan joutu harhailemaan siellä.
Oletan, että tarkoitit Shakiraa..
Vierailija kirjoitti:
--
Spoiler
Ei vika ollut taksikuskeissa, vaan pareissa jotka eivät keksineet Shakiraa. Tehtävänannossa ei annettu suoraa osoitetta, vaan vihjeestä piti itse osata päätellä mikä on oikea kohde, jotta osasi antaa taksikuskille oikeat koordinaatit.
Mielestäni kilpailijoiden on aivan liian helppoa käyttää taksia liikkumiseen. Jenkkiversiossa kilpailijat ajavat itse matkat, mikä tuo paljon lisää haastetta kisaan, kun heidän on navigoitava perinteisen kartan avulla ja käytettävä autoja, joissa joissain on manuaalivaihteet.
Toivon, että ensi vuonna suomalaiset kilpailijat jättäisivät taksit väliin ja kokisivat saman haasteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentti: Amazing Race Suomi, 00-luku soitti ja haluaa tehtävänsä takaisin
Pelkojen kohtaaminen on asia erikseen, mutta kasvissyöjää ei pitäisi pakottaa lihansyöntiin itsensä ylittämisen nimissä, kirjoittaa toimittaja Niko Karvanen.
Tästä kasvissyöjien/vegaanien jutusta on kyllä mun mielestä vähän jo tehty kärpäsestä härkänen. Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön, kyllä noiden olisi jo lähtiessään pitänyt ymmärtää varautua siihen että joku tuollainen tehtävä tulee jossain vaiheessa eteen. Sehän näiden kilpailuohjelmien hauskuus on, kun ihmisillä on erilaisia vahvuuksia ja heikkouksia. Jotkut ei ole kovia juoksemaan mutta tekevät ristipistoja hyvin. Joillakin on huonot matemaattiset taidot, mutta muistitehtävät sujuu hyvin. Joku pelkää kork
En ole itse kasvissyöjä, mutta tiedän, että monelle voi tulla pitkäksikin aikaa ainakin ruuansulatusongelmia lihan syönnistä, elimistön bakteerikantahan ja muukaan ei ole tottunut siihen. Lisäksi on tietysti kaikki eettiset kysymykset, joita olisi tällaisessa viihdeohjelmassa ihan mahdollista kunnioittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjelman perusteella voi vetää johtopäätöksen että suomalaisista 80 % on kasvissyöjiä.
Eikun tuonne on valikoitunu näitä kermaperceitä, jotka "eivät voi" syödä lihaa.
Eikös se ole meille kaikille hyväksi, että mahdollisimman moni ei syö lihaa, sekä ympäristö- ja kansanterveyssyistä, viimeisimpiin tutkimuksiin viitaten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjelman perusteella voi vetää johtopäätöksen että suomalaisista 80 % on kasvissyöjiä.
Tosiasiassa suomalaisista ihan virallisten tutkimustenkin mukaan vain vajaa 5 prosenttia on kokonaan kasvissyöjiä ja näistä alle puolet vegaaneja jotka ei syö sikä käytä minkäänlaista eläinperäistä. Ne vaan pitää itsestään niin isoa meteliä että kaikki luulee niitä olevan paljon.
Kaikkein hassuinta on se kun nää monet kasvissyöjät ei syö punaista lihaa mutta niiden mielestä kananliha kuuluu kasviksiin
Se on näissä muoti-ilmiöissä tämmöstä.. kala ja kana ei olekaan oikeaa lihaa.. vaan kasviksia
En ole kuullut kenenkään kasvissyöjän sanovan näin, ihan hurukommentti. Tiedän kuitenkin monia, iäkkäitäkin ihmisiä, jotaka välttelevät punaista lihaa mm. terveyssyistä.
Olen sitä mieltä joka suostuu ja lähtee kisailemaan, on hyväksyttävä mitä eteen tulee.On sitten vegaani tai lihan syöjä, se on vain yksi osa kilpailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiasiassa suomalaisista ihan virallisten tutkimustenkin mukaan vain vajaa 5 prosenttia on kokonaan kasvissyöjiä ja näistä alle puolet vegaaneja jotka ei syö sikä käytä minkäänlaista eläinperäistä. Ne vaan pitää itsestään niin isoa meteliä että kaikki luulee niitä olevan paljon.
Kaikkein hassuinta on se kun nää monet kasvissyöjät ei syö punaista lihaa mutta niiden mielestä kananliha kuuluu kasviksiin
Se on näissä muoti-ilmiöissä tämmöstä.. kala ja kana ei olekaan oikeaa lihaa.. vaan kasviksia
En ole kuullut kenenkään kasvissyöjän sanovan näin, ihan hurukommentti. Tiedän kuitenkin monia, iäk
Ja nämä jälkimmäiset siis muuten ihan sekasyöjiä, mutta välttelevät vain punaista lihaa.
Mulla oli aluksi Tinnistä omat mielipiteeni, että hän ei olisi niin mukava persoona.
Mutta ihanaa että olin väärässä!
Lopussa itketti minuakin, niiin kauniisti puhui matkakmppanistaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksei se deogracias osaa espanjaa? Nimen perusteella voisi olettaa niin.
Varmaan siksi että hän on kotoisin maasta jossa puhutaan ranskaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä joka suostuu ja lähtee kisailemaan, on hyväksyttävä mitä eteen tulee.On sitten vegaani tai lihan syöjä, se on vain yksi osa kilpailua.
Aikasakko on mahdollisuus, ei ole pakko syödä !
Leea ja Kaarina ovat mulle voimahahmoja, oispa itekin yhtä sisukas ja häpeämätön
Vierailija kirjoitti:
Reppanat, kateelliset koulukiusaajat kirjoittavat täällä valheita. Eivät kykene saamaan ja saavuttamaan elämässään yhtään mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--
Oletan, että tarkoitit Shakiraa..
Juuri näin 👍
Ovatko vielä kuuman satamakaupungin jälkeenkin Kolumbiassa vai siirtyvätkö esim. Panamaan? Tippuuko ensi viikon ennakkojaksossa 2 paria, kun nyt ei tippunut kukaan? Heikin mukaan ollaan kauden puolivälissä.
Paulus Arajuuri noussut suosikiksi. Niin positiivinen, siskoaan aina kehuva ja muita pareja tsemppaava hyvän mielen kundi. Soisin Arajuureksille voiton, vaikkei se todennäköiseltä vaikutakaan.
Kulttuuritädit vaikuttivat kuumuuden vuoksi lopen uupuneilta, mutta onneksi vielä matka jatkuu. Askartelutehtävässä olivat parhaimmillaan ja toivoivat niitä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Rauhoitu nyt hyvänen aika noiden kommenttien poistamisen kanssa!!! Onko sulla ihan kaikki kotona? Eikö täällä saa enää sanoa yhtään mitään ilman, että joku huurupää poistattaa kommentit?! Mä sanoin, että pitäisi palata alkuun ja kieltää kännyköiden lainaaminen, niin sen joku poistatti 😲 Nyt oikeesti jotain rajaa!!!
Onko tuolla väliä, pienet on ihmisen murheet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arajuurtten vanhemmat saa kyllä olla ylpeitä jälkikasvustaan. Adelina ja Paulus on ihania, reippaita ja positiivisia. Pidän heistä jakso jaksolta enemmän.
Niin minäkin pidän. Molemmat on tosi mukavan oloisia. Adelinalla on mun mielestä klassinen mallin kroppa.
Ei vain ollut enää yhtä terhakasta menoa ;)
Vierailija kirjoitti:
Mummotko tippui?
Ei vielä tv jaksossa, vasta plussassa
Nyt naurattaa
En tunne yhtäkään 🤔