Amazing race suomi 2024
Uuden kauden kisaajat julki:
juontaja Mikko Kekäläinen ja kummitätinsä Mervi Levänen, juontaja Tinni Wikström ja ystävänsä Antti Savinainen, näyttelijäystävykset Leea Klemola ja Kaarina Hazard, jalkapalloilija Paulus Arajuuri ja näyttelijäsiskonsa Adeliina Arajuuri, ex-uimari Jani Sievinen ja vaimonsa Maria Nyqvist, somepersoona Metti Forssell ja ystävänsä Hanna Launonen, näyttelijä Mimosa Willamo ja isänsä Patrick Willamo, räppäri ja näyttelijä Deogracias "Gracias" Masomi ja ystävänsä ex-jalkapalloilija Jeremie Malolo, näyttelijä Aku Sipola ja ystävänsä Wille Komulainen, Leijonan luolasta tuttu sijoittaja Elias Aaltoja veljensä Matias Pietilä sekä artisti Tuure Boelius ja siskonsa Saana Boelius.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/f6d9b4d1-c327-4b9f-8332-a5593da…
Katso lähetysajat : Amazing Race Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (3553)
Kahden ekan jakson perusteella (2 paria jo tippunut) toivon seuraaville pareille onnea:
- Gracias ja Jeremie: Kypsemmät "broidit", rento meno, hyvä kielitaito (ihanasti puhuttiin ranskaakin).
- Paulus ja Adeliina: Positiivisia ja symppiksiä. Ottavat mokansa hyvin, osaavat nauraa itselleen.
- Kaarina ja Lea: Räväkät muijat, tykkään huumorista, ovat pärjänneet "altavastaajina" yllättävän hyvin.
- Wolt-Elias ja veli: Ihan mukavia, plussaa siitä, etteivät mainosta projektejaan ja Suomi-kuvaa yhtä myötähäpeää herättävästi kuin viime kaudella se Angry Bird -jäbä.
- Sieviset on ihan ok/neutraali.
Näiden parien tippuminen ei minua juurikaan haittaisi:
- Metti ja Hanna: Hanna kannattelee taidoillaan ja kärsiivällisyydellään koko parivaljakkoa, mutta Metin asenne (naama norsun veellä) ja hermoilu ärsyttää. Metti vaikuttaa välillä vähän ylimieliseltä.
- Tinni ja Antti: Antti on ihan symppis, mutta Tinni Nelosen radiokanavan kiintiöedustajana ärsyttää. Pakostakin miettii onko heidän matkaansa vähän helpotettu. Tinnistä tulee aina mieleen juominen, juhliminen ja se eräs humalainen tv-esiintyminen gaalassa.
- Mikko ja Mervi: Jälleen parin tavis-osapuoli on sympaattinen, mutta Mikosta en niin välitä. On osoittautunut tosi kilpailuhenkiseksi jokavuotisissa Puoli7:n yleisö-Venla-äänestyksissä ja Hengaillaan-tietovisassa, joten en jotenkin vaan toivo voittoa Kekäläiselle.
- Mimosa ja isänsä: Tässäkin parissa ärsyttää sellainen veren maku suussa kilpailu. Etenkin Mimosa on todella dominoiva, puskeva ja ehdoton. Heitä seuratessa tulee itsellekin hengästynyt olo.
Vierailija kirjoitti:
Toisessa jaksossa isä pussasi tytärtään suulle tämän suoritettua tehtävän!!!??
Olen aina luullut että meillä on aikuisen poikani kanssa hyvin läheiset ja kainostelemattomat välit, halailemme paljon ja usein annamme pusun poskelle, mutta olen ajatellut, että aikuinen mies/ nainen suukottaa suulle vain kumppaniaan?? Jotenkin miellän suulle suutelemisen seksuaaliseksi, mutta olenko ihan väärässä?
Mä oon aina antanut omille vanhemmilleni pusut suulle - ja parille parhaalle ystävällenikin - enkä koe sitä herranen aika miksikään suutelemiseksi. Sitä tehdään oman kumppanin kanssa ja on aivan erilaista. Ihan vaan FYI
Metti Forsselilla on akateemisia opintoja toisin kuin monilla muilla kilpailijoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina luullut että meillä on aikuisen poikani kanssa hyvin läheiset ja kainostelemattomat välit, halailemme paljon ja usein annamme pusun poskelle, mutta olen ajatellut, että aikuinen mies/ nainen suukottaa suulle vain kumppaniaan?? Jotenkin miellän suulle suutelemisen seksuaaliseksi, mutta olenko ihan väärässä?
Mä oon aina antanut omille vanhemmilleni pusut suulle - ja parille parhaalle ystävällenikin - enkä koe sitä herranen aika miksikään suutelemiseksi. Sitä tehdään oman kumppanin kanssa ja on aivan erilaista. Ihan vaan FYI
Ok. Itse en ole ikinä aikuisiällä pussannut vanhempiani suulle. Tuntuisi todella omituiselta kohdistaa suukko juuri isän tai äidin huulille. Mutta tapoja on näköjään monia. T. Toinen ketjua seuraava (ei se, jota lainasit)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kuuluu suomenruotsalaisten kulttuuriin?
Vierailija kirjoitti:
Metti Forsselilla on akateemisia opintoja toisin kuin monilla muilla kilpailijoilla.
Ai joku rahalla ostettu ulkomainen verkkoyliopistokurssi tutkintoineen? Eikös Miklullakin ollut sellainen?
Vierailija kirjoitti:
Euroopassa on helppo antaa uunompienkin sählätä julkisilla. Ihme kyllä jos/kun tämä revohka on lennätetty Etelä-Amerikkaan.
No kaikki on varmasti tarkkaan järkätty. Eikös niillä ollut Thaikussakin rannalla omat kuskit jotka kärräsivät tehtävältä toiselle; yksi halusi jo kotiin ja kärräsi Rasilat(?) suoraan maaliviivalle käymättä kaikissa paikoissa. Ei nämä nytkään tule ottamaan lennosta taksia jossain Panamassa ;-D
Tuohon juutalaisravintolan tehtävään olisi voitu liittää vielä toinen osuus, jossa syömistä. Se olisi voinut tulla toisen osapuolen suoritettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vahva veikkaus että mummelit ja tokiokiina-nuoriso tippuu kaukolennolta.
Eiköhän kiintiömummot jatka, laajalla kattauksella eteenpäin. Jokaiselle jotakin.
Tuli katsottua ekat jaksot ja hyvältä vaikuttaa tämäkin kausi. Sopivan erilaisia ja mielenkiintoisia ihmisiä. Tuure ei ärsytä, vaan on söpö nuorisolainen siskonsa kanssa. Bro-kaksikko ei ole niin ärsyttävä kuin viimevuotinen ällökaksikko, vaan sympaattisempia ja fiksumman oloisia muutenkin. Leea&Kaarina ovat hauskoja ja hyvällä asenteella, samoin Arajuuret ja Willamot, kyllä sitä kilpailuhenkisyyttäkin tarvitaan, kun kisaan on lähdetty. Sieviset neutraaleja toistaiseksi, samoin Kekäläinen kivoine kummitäteineen.
Negatiivisia tunteita herättää, kappas kappas, juuri ne, jotka ajattelinkin, että ovat kaukana omasta ajatusmaailmastani. Ja kuinka ollakaan, he ovat juuri niin klisheisiä kuin pelkäsin.
a) Metti. Partnerinsa tekee kaiken sen minkä takia pari ylipäänsä on vielä mukana, Metti ei osaa kuin hermoilla ja söheltää, mutta silti ylimielisesti ja alentuvasti kiittelee kumppania, kuinka on niiiiin ylpeä tästä. Aivan kuin kaikki tehtäisiin Mettiä varten vain. Ja saattaa hyvinkin olla, että näin onkin. Mutta kertakaikkisen tympäisevä ihminen tämä Metti, näihin törmää tuolla työmaailmassa, valitettavasti. En käsitä ollenkaan, että jotkut voivat olla tällaisen ystäviä/kavereita tai jopa naimissa sen kanssa, täytyy olla yhtä pinnallinen ja typerä, että tuota jaksaa, älykäs varmaan kuolisi tylsyyteen. Metistä tulee mieleen nainen, joka on tottunut saamaan kaiken ulkonäöllään ja sen takia hän ei ole kehittänyt itseään, ei osaa mitään muuta kuin äyskiä muille ja saada siten hommat tehtyä, heh. Nainen, joka kasvatti minut, piti minulle saarnan kun olin varhaisteini, että älä ikinä totuta itseäsi pelaamaan vain ulkonäölläsi, se kostautuu vanhemmiten. Muistan että pikkuisen ärsyynnyin saarnasta, mutta se on ollut yksi parhaimpia ohjeita, mitä elämässäni olen saanut.
b) wolttimiljunääri ja sidekickinsä, hyh mitä tyyppejä, näitäkin tapaa valitettavasti työelämässä, mutta muuten ei heidän seuraansa kaipaa missään, eikä milloinkaan. Hyvin näpäytti Arajuuren likka sidekickin puheita muiden auttamisesta.
Sääli että Sipola kumppaneineen tipahti, heissä olisi ollut potentiaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavana siis Bukarest!
Ohjelman halpatuotannon tyyliin WizzAir lentää suoraan Krakovasta Bukarestiin.
Menehän sinä katsomaan sitä Jenkkien miljoona tuotantoa ja lakkaa kitisemästä täällä!
Vierailija kirjoitti:
Voi herran jestas, ei pussannut tytärtään suulle, vaan poskelle!
Samat kiintiöt kuin viime vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai joku rahalla ostettu ulkomainen verkkoyliopistokurssi tutkintoineen? Eikös Miklullakin ollut sellainen?
Miklulla on johtamisen korkeakoulututkinto. Akateeminen perhe.
Hyvä kun mainitsi, että jätti omat timantit kotiin, mutta ei silti erota sorakiveä timantista. Pari sitten sanoi, että timantti ei hajoa kuten kivi.
Vierailija kirjoitti:
Onpa Sievinen pönöttynyt.
Totta. Mutta vuosi sitten märskyn uimahallissa paineli menemään ihan hurjaa vauhtia, kun olin siellä samaan aikaan. Taitaa olla edelleen kaikki liikkeet ja tekniikat hyvin lihasmuistissa. Ja ei ne kaikki lihaksetkaan ole varmaan häneltä kadonneet, vaikka massaa on tullut.
Metistä onkin jo sanottu kaikki oleellinen täällä. En usko, että muuttaa tyyliään kisan edetessä. Arajuuret on mukavan oloisia, toivottavasti eivät tipu alkuvaiheessa kisaa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa Sievinen pönöttynyt.
Laihtunuthan Jani on, oli välillä paljon pulskemmassa kunnossa.