Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kavin eilen Lidlissa ehka toista kertaa elamassani. Olen edelleen sita mielta, etta ei siella niin halpaa ole, etta sinne vartavasten kannattaisi menna.

Vierailija
26.01.2007 |

Vaikka hinnat tuntuvat halvemmilta niin kyllä minä mieluummin maksan pari senttiä cittarin tai prisman tuotteista enemmän ja otan bonukset. Onko muut samaa mieltä? Vai enkö vaan löytänyt sieltä niitä halpoja juttuja? Mitä sinä sieltä ostat?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ehkä kerran vuodessa. Silloin samalla ostan jotain muutakin, vihanneksia ja hedelmiä, ehkä jugurttia ja jäätelöä ja joitain muita pakasteita. Minusta siellä asioiminen on tehty niin ikäväksi, ettei siellä tee mieli käydä. Tietäisikö joku, mistä muualta saisi yhtä hyvää perunamuusijauhetta kuin Lidlistä?

Vierailija
42/72 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Etkö sä pölö ole tietoinen siitä, mikä kassojen takana olevan PAKKAUSPÖYDÄN tarkoitus on?

Sun täytyy laittaa tavarat siitä kassalta takaisin ostoskärryyn, ja pakata ne siellä pakkauspöydän vieressä... :D

Vierailija:

Juu totta, se kassa systeemi on ihan vamppi. Pitäis niinku ehtiä sinä aikana pakkaamaan tavarat,kun kassaneiti ottaa niistä hintaa.. Ei onnistu ainakaan mulla. Varsinkin, jos

lapset on mukana reissussa. Siellä sitten seuraava asiakas mulkoilee kiukkuisena...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko huono päivä? Muusi palanut pohjaan?

Vierailija
44/72 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

48, mikäs noin riepoo?

Onko huono päivä? Muusi palanut pohjaan?

i]

Vierailija
45/72 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hinta on ainoa kriteeri.

Itse yritän pysytellä poissa, koska arvostan kotimaisuutta sekä ruoassa että kauppiaassa.

Tietenkin sieltä Lillistä jotain ostettavaa löytyisi, muta itselleni varmaankin niin vähän että toistaiseksi olen jättänyt väliin. Viime aikoina on ollut tosi kireä rahatilanne, ja olen pikkuisen harkinnut käydä Lillistä hakemassa sellaista, minkä muuten ostaisin Prismasta ei-kotimaista. Esim. pakastekasvikset näin yhden mainistakseni. Mutta taitaisi tulla niin pieni säästö että ei kannata.

Vierailija
46/72 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaapa hedelmiä ja vihanneksia, jogurtteja- ja hylamaito on 50% edullisempaa kuin prismoissa...

Entäpä pesuaineet, vaipat- 50% edullisempaa...

Osta joskus isompi erä niin huomaat.

Eilen ostettiin 5 kassia ruokaa ja lasku 60 e...

Vierailija
47/72 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitan vastata nro 52:lle-

mm. karjalanpiirakat, ruokarasvat, juustot, ryynit, kahvit (suomalainen paahtimo), kanamunat- löytyy suomalaiset laatutuotteet---

PS. Minäkin oli ENNEN ennakkoluuloinen, mutta en enää...saksalaiset arvostaa LAATUA hinnan lisäksi!

Vierailija
48/72 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuorelihaa,makkaroita,leikkeitä yms..niiillä vaan sattuu olemaan oma tuotemerkki!Ihan sitä samaa,kun muissa kaupoissa!!Sitä varten siellä hintalapun vieressä/ tuotteessa on se suomen lippu tai lukee kotimaine n..ja se työntekijöiden sorto juttu on kans huhupuhetta..siellä työasiat hoituu ihan TES:in mukaisesti eli maksaavat palkkaa ja taukoja pidetään ja vessassakin saa käydä,jos siltä tuntuu.. = )

Vierailija
49/72 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patongit ovat edullisia, tomaatit,kurkut..

Vierailija
50/72 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan maidosta ja tuoretuotteista kernaasti enemmän, jos voin ostaa ne miellyttävämmässä ympäristössä. Meillä ei myöskään käytetä eineksiä/valmismehuja/pakasteruokaa (peruna-sipulisekoitusta ja joitain marjapakasteita lukuunottamatta) joten niiden edullisemmuuden perässä ei tarvitse kauppaa valita. Arvostan kauppaa, jossa kalatiski ja muutenkin laajat valikoimat (näin ainakin paikallisessa CM:ssa ja Prismassa).

Lisäksi tympii Lidlin salamyhkäisyys tiedottamisessa. Ärsyttää, että samaan aikaan jauhetaan kilpailun tuomisesta Suomen markkinoille, muttei kuitenkaan olla valmiita hiiskaisemaankaan tuloksesta tai muista taloudellisista tunnusluvuista - Suomessa ne ovat julkista tietoa ja omalta osaltaa luovat pohjaa terveelle kilpailutilanteelle, josta mysö kuluttaja hyötyy.

Ja juu, hoitovapaalla olen ja asuntolainamme juoksee, eli ei ole kyse siitä, etteikö rahalle olisi muutakin käyttöä. Mutta lukin tekee omat valintansa - joitain kiinnostaa esim. energiansäästö, minä satsaan yhteiskuntavastuuseen panostaviin kauppoihin.

Vierailija
51/72 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä saa vaikka mitää hyvää sapuskaa kun wokkaa joukkoon vielä esim. broileria tai lohta. nam.. Maito on sillä puolet halvempaa ja jorgurtit on tosi hyviä ja edullisia.

Vierailija
52/72 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei saa mitään, plussan saan silti. Prismaa boikotoin koska sieltä on aina perustarvikkeet loppu hyllystä: ruisleipä, jauheliha, kanankoivet yms.

Vierailija
53/72 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vichyt ja kasvikset sekä hedelmät. Kebabliha on parempaa kuin kaupoissa sekä halvempaa ja pitaleivät halvempia.

Täysmehutkin on halvempia kuin kaupoissa, mehujuomista nyt puhumattakaan.

Sama poletti käy kun mihin tahansa muuallekkin. Kärryjä on, mutta ei niitä ole pakko ostaa täyteen ;)

Vierailija
54/72 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl on ostosympäristönä varsin luotaantyöntävä ja usein suorastaan epähygieeninen.

Ärsyttävää on myös heidän tapansa kohdella suomalaisia kuluttajia; kaikki toiminta lähtee HEIDÄN, ei asiakkaan tarpeista. Hyvänä esimerkkeinä mm. palautuspullojärjestelmä, jota ei aluksi ollut lainkaan--> kun viranomaiset pakottivat noudattamaan lakeja, niin sitten ottavat vastaan vain OMAT pullonsa. Kassa/pakkaussysteemi lähtee siitä, että HE saisivat ihmiset jaloista pyörimästä mahdollisimman nopeasti, ei puhettakaan mistään palveluajattelusta.

Työntekijöiden kohtelu on tietysti yksi " bonus" kaiken päälle: tästähän on julkisuudessa koko ajan tietoa, joko Suomesta tai muualta Euroopasta. Työntekijä on heille ainoastaan väline, joka tulee suorittaa tehtävänsä mahdollisimman tehokkaasti.

Meillä käytetään kyllä eineksiä jne., mutta omat kokemukseni Lidlin tuotteista ovat surkeat; osa tuotteista ihan ok, mutta suurin osa kokeilemistani tuotteista vain olivat laadultaan surkeita. Ei se hinta, etenkään elintarvikkeissa, ole se ratkaisevin tekijä. Kummallista muuten, että osa ihmisistä ajattelee VAIN hintaa, ei lainkaan laatua ja nimenomaan ruuassa. Harvassa ovat ne muut tuotteet, joissa laadulla ei näille ihmisille olisi mitään merkitystä - harva ajaa esim. Ladalla, vaikka siinä onkin yhtä monta rengasta kuin Volvossa, mutta se on halvempi. Tässä laadulla on merkitystä, miksei ruuassa?

Vierailija:

Maksan maidosta ja tuoretuotteista kernaasti enemmän, jos voin ostaa ne miellyttävämmässä ympäristössä. Meillä ei myöskään käytetä eineksiä/valmismehuja/pakasteruokaa (peruna-sipulisekoitusta ja joitain marjapakasteita lukuunottamatta) joten niiden edullisemmuuden perässä ei tarvitse kauppaa valita. Arvostan kauppaa, jossa kalatiski ja muutenkin laajat valikoimat (näin ainakin paikallisessa CM:ssa ja Prismassa).

Lisäksi tympii Lidlin salamyhkäisyys tiedottamisessa. Ärsyttää, että samaan aikaan jauhetaan kilpailun tuomisesta Suomen markkinoille, muttei kuitenkaan olla valmiita hiiskaisemaankaan tuloksesta tai muista taloudellisista tunnusluvuista - Suomessa ne ovat julkista tietoa ja omalta osaltaa luovat pohjaa terveelle kilpailutilanteelle, josta mysö kuluttaja hyötyy.

Ja juu, hoitovapaalla olen ja asuntolainamme juoksee, eli ei ole kyse siitä, etteikö rahalle olisi muutakin käyttöä. Mutta lukin tekee omat valintansa - joitain kiinnostaa esim. energiansäästö, minä satsaan yhteiskuntavastuuseen panostaviin kauppoihin.

Vierailija
55/72 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limsan hakija jutteli myös kassan kanssa pitkään koirista, että varmaankin ihan myyjästä riippuu millainen on palvelu.

Vierailija
56/72 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jotain kysyttävää, aina saa myyjän paikalle. Käväsin viikko sitten Cittarissa ja olisin kysynyt myyjältä jotain. Kävelin ja kävelin, mutta myyjiä ei ollut sitten missään. Lopulta ostin toisen tuotteen. Kassajonossa minulle työnnettiin äkkiä " Kassa suljetaan" - kyltti käteen. Kuulemma piti kertoa takanaolijoille, että kassa suljetaan ja teinkin työtä käskettyä siihen, kunnes pääsin hihnalle ja sain laittaa kyltin hihnalle näkyviin. Onneksi kassaneiti itse oli ihan ystävällinen ja se pelastikin muuten tämän huonon Cittarin kokemuksen.

Lidlissä aina saa palvelua ja kysyä voi mitä asiaa vain. Kassalla ollaan aina ystävällisiä.

Halpaa Lidlissä on: maito, kananmunat, sipuli, makkarat, ranskalaiset, riisi, makaroni, vanukkaat, suklaalevyt, keksit, astianpesuaineet, shampoot ja saippuat, terveyssiteet, voi, valmispizzat

Kauppalasku tulee helposti 10 euroa halvemmaksi kuin cittarissa, kun ei osta kummastakaan paikasta lihaa. Lihatuotteet ei Lidlissä aina ole halvempia.

Vierailija
57/72 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensä mun ostoslista on tämän näköinen:

-perunamuussijauhoa

-savustettua kalkkunaleikettä

-pakastekasviksia ja kasvispannua

- broilerin rintafile-pakaste

- rahkaa

- maitoa

-munia

-riisikakkuja

-näkkäriä

-jäätelöä ja keksejä vierasvaraksi

- tamponeja

- juustoa

- valmis 1 kg lasagnepurkki (kiireisen päivän pelastus)

- hilloja

Lapsille ostan sukkia ym. kun meidän lähistöllä ei ole yhtään vaatekauppaa.

Lidlin tuorevihanneksista olen saanut pari kertaa traumoja, ne haen viereisestä kaupasta, samoin kuin lihat (parempi valikoima ja halvempi hinta). Shampoista ja pesuaineista meidän perheessä tuli ihottumaa. Vessa- ja talouspapereista en tykkää. Leikkeleet yleensä rasvaisia ja suolaisia.

Vierailija
58/72 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin ostan esim. limsat ja maidot.

Osuu sopivasti kotimatkalle kun Prismasta palailen..

Vierailija
59/72 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläolevan keskustelunumeroa en muista. Mutta sain tästä todellisen naurukohtauksen. Saksalaiset ja laatu on yhdistelmä mikä ei todellakaan tule ekana mieleen, kun on käynyt saksalaisessa kaupassa ja elänyt saksalaisten kanssa.

kaikki pitää saada _halvalla_, ei sillä laadulla ole todellakaan mitään merkitystä, tuote on vain saatava halvalla. Tästä olikin syksyllä Suomessa 45 minuuttia -ohjelmassa juttua. Ja kyllä se piti paikkansa aika pitkälle..

Suomessa Lidl on Saksasta tuotu konsepti, mutta tuotevalikoima on suomalaisten makua vastaava. Oikeasti saksalaista tavaraa sieltä ei juurikaan saa, mineraalivesi/kuplavesi/vichy taitaa olla ainoa ja se onkin siellä edullista. Ja jäätelö on parempaa Lidlissä kuin suomalainen jäätelö ja vastaa Saksassa myytävää.

Lidl on halpakauppaketju, jonka tarkoitus oli polkea Suomessa hintoja alemmas, en tiedä miten on siinä onnistunut.

Lidlissä käyn pakastevihannesten, veden, tuoreiden kasvisten ja hedelmien, raejuuston ja rahkan takia. Rahka on parempaa kuin Valion ja kumppaneiden ja ainakin ennen se oli edullistakin.

Lisäksi Lidlistä on ainakin saanut todella hyvää tummaa suklaata. Ja perunamuussijauhe on tosiaan myös hyvää..

Lidlin henkilökunnan oloista Suomessakin on paljon ollut juttua, ei ole kokemusta, koska en ole itse siellä työskennellyt eikä kukaan kaverinikaan.

kassasysteemi on toimiva, kukaan ei jää " munimaan" siihen kassa päähän, kun nostelee ne takaisin kärryihin. Prismoissa ja cittareissa on semmosta, että kun kassahihna on täys, jono seisoo sen aikaa että joku ehtii pakata tavaransa poissa, ja se yleensä kestää, sattuuhan sitä tuttava siihen yhtäaikaa, samaan aikaanhan ei tietysti voi pakata tavaroita ja puhua.

Lidlin kassasysteemiin tottuu, ja minä jopa pidän siitä. Siihenkin tottuu, että tavarat kassalle, kärry kassan ohi ja tavarat sinne, lapsetkin osaavat siinä auttaa jo parivuotiaasta asti. Ja sen jälkeen saa ihan kaikessa rauhassa pakkauspöydällä pakata ne tavaransa kasseihin. Ehtii ajatuksen kanssa miettiä, mitä mihinkin. Tai lykätä kärryn autolle ja nostella autossa oleviin kasseihin/koreihin ne ostokset (tätä käytetään paljon Saksassa ja itsekin olen sen omaksunut, on todella helppo systeemi, ja tietynlaisissa koreissa ne ostokset on kiva kantaa autosta kotiin, ei tarvi pelätä muovikassien hajoamista jne.) Ja jos olen kävellen, voin rauhassa miettiä, että kasseista tulee semmoiset, että ne on kiva kantaa, toinen ei ole selkeästi painavampi jne.

Mutta kai tämä on sitä taas, että Suomessa on ollut aina tietynlaiset kassat ja niistä ei luovuta, kaikki muu on hankalaa ja vaikeaa, koska siihen asennoidutaan siten. ;)

Vierailija
60/72 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme kauhean keon tavaraa 60 Eurolla. En osaa eritellä tarkemmin, mutta yleensä vastaavaan määrään ruokaa menee Prismassa 100 euroa...