Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hekan asunnot seisovat tyhjillään eivätkä kelpaa kenellekään

Vierailija
21.05.2024 |

Osa asunnoista on ollut tyhjillään jo yli vuoden.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/6779745

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama työpaikkojenkin kohdalla. Liian siistiä ja fiksua ei palkata. Palkataan mielummin se elämää nähnyt, rosoisen gangsterin näköinen tatuointeineen ja tupakoineen.

Vierailija
82/96 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sama, johon kommentoit, mutta edelleen kaupungin asuntoa hakiessa ilmoitetaan tulot ja pienituloiset on etusijalla. Jos katsotaan, että hakijoilla on riittävän suuret tulot hankkia yksityiseltä asunto, ei saa kaupungilta. Perhekoko vaikuttaa. Olemme hakeneet useita kertoja kaupungin asuntoa, mutta ei saada, kun on kaksi keskituloista perheessä. Helsingissä on ihan turha yrittää hakea, jos kahden ihmiset keskivertotulot, koska ei täytä pienituloisuuden kriteereitä ja on pysyvästi jonon hännillä. Paitsi sitten jos on jotain erityistä syytä, vaikka autistisia lapsia ja apuvälineitä, jolloin tarvitsee normaalia enemmän asuintilaa. Tuttava sai juuri sillä perusteella asunnon, koska pienten tulojen lisäksi tarvetta voi perustella sosiaalisilla ja vammasta aiheutuville erityissyillä. Työsuhdeasunnot on Helsingissä erikseen. Jos muuttaa maalta töiden perässä, voi hakea työsuhteen perusteella asuntoa, jos muutoin on uhkana, ettei pääse aloittamaan työsuhdetta. Työsuhteisissa asunnoissa on nykyisin maksimivuokra-aika.

Jotenkin vaikea uskoa, että esimerkiksi Jätkäsaaren tai muun uudiskohteen perheasuntoihin valitaan pienituloisia perheitä. Jos vuokra on luokkaa 1500-1900 euroa, kyllä se vaatii kaksi työssäkäyvää maksajaa.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hekan vuokrat ovat nousseet todella paljon viime vuodenvaihteessa.

Nyt monissa paikoissa jopa Lumon tai Saton asunto voi olla samanhintainen tai edullisempikin kuin Hekan.

Itse asun Kontulan perällä, viime vuonna peruskorjatussa talossa, jossa reilu 50-neliöinen kaksio maksaa 830 euroa + vesimaksu kulutuksen mukaan ja veden hinta nousi myös rajusti vuodenvaihteessa.

Pesen pyykit pesutuvassa, käytän vettä harkiten, suljen suihkun hiusten pesemisen ajaksi jne. ja silti vesilasku on 40 €/kk. Asunto on toki hyvässä kunnossa, kun on koko talo on peruskorjattu.

Tässäkin talossa on todella paljon tyhjiä asuntoja ja kun sijaintikaan ei ole mitenkään erityisen hyvä niin en ihmettele, että näihin on varmaan vaikeaa saada asukkaita. Varsinkin kolmioita on todella paljon vapaana, ollut jo kuukausia.

Moni ns. parempi alue (Jätkäsaari, Kalasatama) on todella kallis ja jo pois monen laskuista, vaikka olisi kaksi maksajaa. Kaksiot maksaa pitkälti yli 1000 euroa + vesi siihen päälle, niissä asunnoissa ei todellakaan asu mitkään huonotuloiset. Ei köyhillä olisi edes varaa niihin.

Vierailija
84/96 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut koko aikuisikäni Hekan vuokra-asunnoissa.Siis kauan😃. Ensimmäisessä asunnossa 20v... niinsanotussa hirveässä paikassa..no ei ollut hirveä,vaan aivan ihana paikka asua.Lasten aikuistuttua muutin pienempään asuntoon ja kiva paikka asua oli.Edulliset vuokrat.Asunto jäi jälkeeni hyvään kuntoon, molemmat.Nyt jo vanha olen.Muutan viimeisen kerran pienempään Hekan asuntoon.Erittäin halpa vuokra,remontoitu,nätti asunto.Olen ollut ihan tavallinen vuokralainen jolla lapsia.Ei häiritty ketään,lapset nukkumaan ajoissa,normi elämää.Kaikki asunnot missä olen tähän mennessä asunut ovat olleet hyvässä kunnossa.Edulliset vuokrat ovat olleet.Hyvällä paikalla ja hyvien kulkuyhteyksien varrella jokainen kotini ollut.Myös tämä viimeinen asuntoni,hyvät kulkuyhteydet.

En oikein ymmärrä miten joku voi asua vuosikymmeniä mukavissa,edullisissa vuokra-asunnoissa ja jotkut maksaa hirveetä vuokraa ja kauhea asunto ja kaikki on päin p*****tä😯.Aika erikoista.Eikö vaan?

Suhteilla en ole saanut yhtäkään vuokra-asuntoa, töissä olen ollut,myös kotona lasten kanssa.

Mulla on tainnut olla hurjan hyvä onni,tai sitten olen sopeutuvainen ihminen.Ei pahaa sanaa sanottavana Hekan asunnoista😃.

Vierailija
85/96 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut koko aikuisikäni Hekan vuokra-asunnoissa.Siis kauan😃. Ensimmäisessä asunnossa 20v... niinsanotussa hirveässä paikassa..no ei ollut hirveä,vaan aivan ihana paikka asua.Lasten aikuistuttua muutin pienempään asuntoon ja kiva paikka asua oli.Edulliset vuokrat.Asunto jäi jälkeeni hyvään kuntoon, molemmat.Nyt jo vanha olen.Muutan viimeisen kerran pienempään Hekan asuntoon.Erittäin halpa vuokra,remontoitu,nätti asunto.Olen ollut ihan tavallinen vuokralainen jolla lapsia.Ei häiritty ketään,lapset nukkumaan ajoissa,normi elämää.Kaikki asunnot missä olen tähän mennessä asunut ovat olleet hyvässä kunnossa.Edulliset vuokrat ovat olleet.Hyvällä paikalla ja hyvien kulkuyhteyksien varrella jokainen kotini ollut.Myös tämä viimeinen asuntoni,hyvät kulkuyhteydet.

En oikein ymmärrä miten joku voi asua vuosikymmeniä mukavissa,edullisissa vuokra-asunnoissa ja jotkut maksaa hirveetä vuokraa ja kauhea asunto ja kaikki on päin p*****tä😯.Ai

Hekalla on yli 50 000 asuntoa ja tottakai ne vaihtelee.

Hirveästi on asumismukavuuteen vaikutusta asunnon kunnolla, hinnalla, sijainnilla, kulkuyhteyksillä, naapureilla jne.

On ihan eri asia esim. kohtuuhintaisessa ja hyväkuntoisessa asunnossa ostoskeskuksen ja metron vieressä, kun jollain muulla voi olla huonokuntoinen asunto esim. 2 km päässä palveluista ja jos ei ole autoa niin ruokaostosten kantaminen voi olla jo tosi raskasta.

Vierailija
86/96 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

85 tässä.

Asunnot joissa olen asunut ovat olleet "kurjalla" alueella.Paitsi, että eivät olleet kurjia alueita.Jouduin minäkin kävelemään kauppaan noin 600-700m, mutta hyvin niistä selvisin.

Vuokrat aina olleet edullisia joka asunnossa.Jos asunto kaipasi remonttia niin Heka remontoi.Yhden kerran maalasin itse olo ja makuuhuoneen..keittiön remppasi Heka.

Nyt viimeisenkin asunnon Heka remppaa.Olen asunut siis Itä-Helsingissä koko aikuisikäni.Luontoa myös ollut ympärillä jossa pystyi ulkoilemaan ja lenkkeilemään.

Ikävää,kun niin monilla on paljon negatiivista palautetta Hekan asunnoista.Mulla ainoastaan hyvää sanottavaa Hekan asunnoista.

Vierailija
87/96 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis äskeinen 85,onkin 84.

Anteeksi.

Vierailija
88/96 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa Hekan asunnoista on remontoimattomia paskalääviä surkeiden yhteyksien varrella, ja rappukäytäviä ei putsata tai huollta ikinä vaan esim. hissit ja raput ovat täynnä graffiteja, kusta ja paskaa.

Hyviä Hekan asuntoja on lähinnä kantakaupungissa muuutama sata ja niiden saamisessa toimii hyväveliverkosto (esim. Paavo Arhinmäki asuu tilavassa isossa remontoidussa Hekan asunnossa).

Asuin koko nuoruuteni Hekan asunnossa ja mielummin otan itseni hengiltä kuin palaan sinne takaisin.

-Nykyään omassa yksiössä asuva koska sain vihdoin lainaa

Arhinmäki ei asu Hekan asunnossa, vaan Arava-omistusasunnossa. 

Asumistukien leikkaus johti siihen, että kolmioita on vapaana. 

Eikös joskus ollut kohu Arhinmäen asumisesta ministerinä eläinlääkäri vaimonsa kanssa asumis

Edelleen pötyä, ei asu aso-asunnossakaan.

Vierailija
89/96 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Nyt olisi pari hyväpalkkaista työpaikkaa tarjolla Hekalla:

Toimitusjohtaja ja talousjohtaja!

Nyt voisi joku talousihminen laittaa talouden kuosiin.

Adecco hoitaa rekryä.

https://www.adecco.fi/tyopaikka/toimitusjohtaja-helsingin-kaupungin-asu…

https://www.adecco.fi/tyopaikka/talousjohtaja-helsingin-kaupungin-asunn…

Vierailija
90/96 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vihervasemmistossa olemme ratkaisseet asian niin, että Hekan asuntoihin tuodaan elätettävät muualta!

Vierailija
91/96 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luhtitalo ei ole talvella oikein kiva. Siis ylempi kerros, ja ne jäiset portaat.

No ei ole se alakertakaan. Aina utelias naapuri yläpuolella kun haluat istua hetkenkään pihalla ystävän kanssa. Hyvä ettei keskusteluun osallistu kun nojaa kaiteeseen ja kuunteleec

Luhtitalot ovat persiistä. Jos kuvittelet että saat alakerrassa oman yksityisen pihan  niin unohda koko juttu. Ja yläkerrassa pitää varoa ettei ak naapuri ala valittaa sinun kanta-askelista.

Noita luhtitaloja on yleensä kaupungilla tai Aso asunnoissa. Omitusasuntoina eivät mene kaupaksi, syystäkin. 

92/96 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin syy asunnon saamattomuudelle hekasta on se, että on maksuhäiriömerkintä maksamattomista vuokrista.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
93/96 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ovat tyhjänä? Olisiko syynä esim. liian kova vuokra? 

Vierailija
94/96 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei pääse pois Väistö asunnosta jos sellaisen ottaa kun remppa ohi voit muuttaa takas siihen läävään missä asuit Väistö asunto väli aikainen 

Vierailija
95/96 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne asunnot on tyhjillään siksi ettei niihin voi muuttaa ilman tehtyjä korjauksia jos edes ovat korjattavissa.. 

Vierailija
96/96 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työssäkäyvänä ihmisenä yrittänyt hakea Hekan vapaana olevia yksiöitä tai kaksioita, jossa vuokra on noin tonnin. En saa tarjouksia, ei huolita asukkaaksi. Ihan kuin jollain pienituloisella olisi varaa tuollaisiin vuokriin. Tuloni jäävät kuitenkin alle Hekan tulorajojen, mutta en kelpaa Hekalle asukkaaksi. Ehkä he odottavat noihin vapaana oleviin asuntoihin sitten mieluummin sopivampaa materiaalia ulkomailta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi