Millä jaksatte työttömyyttä
Olen ollut 5kk työttömänä. Sitä ennen aina töissä koko aikuisikäni. Asiantuntijahommia. Olen hakenut syksystä alkaen ainakin 50 eri paikkaa, ollut noin 20 haastattelussa ja jäänyt jonkun kerran. Haen vain omaa osaamistani vastaavia paikkoja, tosin olen alentanut rimaa välillä ja hakenut mitä vaan. Niihin en kelpaa kun olen liian osaava kuulemma . Nyt sitten on rahat loppu, elämässä kaikki tökkii ja mistäänei voi nauttia. Työkkärin rahoilla ei kyllä pärjää. Miten te muut olette jaksaneet? Mä liikun ja luen ja haen töitä. Tälläkin vkolla 3 haastattelua mutta prosessit on aina 1-3kk mittaisia.
Kommentit (10)
ihan pelkästä puhtaata kaunasta jos ei eskapismilla
Koita nähdä ystäviä usein, muiden ihmisten seura on todella tärkeää ja estää masentumasta.
Ajattele että tää on vaan väliaikainen asia. Sä oot pärjännyt opiskelijana pienillä tuloilla, sä tiedät miten toimitaan että ne tulot riittää elämiseen.
Kysy työkkäristä palkkatukityöpaikkaa.
Ei sitä oikeasti jaksa, lamaantuu. Olen kehitellyt erilaisia vapaaehtoistöitä itselleni, jotta olisi edes jotain sosiaalista kanssakäymistä ja saisi tuntea edes hetken olevansa tarpeellinen jollekin. Lisäksi teen erilaisia projekteja, joissa voin hyödyntää osaamistani.
Ymmärrän, että raastaa, olen ollut itsekin työttömänä. Mutta yritä ottaa siltä kannalta, että tilanne on väliaikainen (kuten se oli mullakin).
Asiantuntijana sun työttömyyskorvaus ei varmaan ihan surkeimmasta päästä ole, joten taloudellisesti pärjännet.
Jos pystyt, voit yrittää iloita siitä, että nyt sulla on enemmän vapaa-aikaa kuin normaalisti. Jossain vaiheessa taas joudut huomaamaan, kuinka työelämä vie eikä aikaa ole oikein mihinkään. Tsemppiä!
Välillä olen auttanut erästä entistä kollegaa erään kaupungin teknisen projektin toteutuksessa. Hänellä ei ole osaaminen aina riittänyt, mutta olen toiminut pientä korvausta vastaan apuna. Hän nostaa noin 4500 euron kuukausipalkkaa. Sain häneltä 1000 euroa kun ratkaisin erään kriittisen ongelman projektissa. Esimiehensä ei tästä järjestelystä tiedä, eikä organisaation tietoja periaatteessa saisi ulkopuolisille levittää. Mutta tienaan tällä tavoin välillä pieniä summia ja kaverini etenee töissään.
10 vuotta työtön. Hyvin olen jaksanut. Olen tehnyt kaikenlaista kuten matkustellut. Poljin kerran fillarilla osloon saakka täältä turusta. Tekemistä on kuten kalastelua ja aina joku tarjoo jotain pimeitä hommiakin ja niitä olen välillä tehnyt.
Mikset ole ansiosidonnaisella?