Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua ahdistukseen

Vierailija
20.05.2024 |

Ahdistaa kovasti, jotenkin kaikki tuntuu niin painostavalta, vaikka asiat periaatteessaa ihan ok. Työpäivä alkaa massiivisella ketutuksella, ja illat kuluvat sängyn pohjalla miettiessä elämän turhuutta. Mikä tähän auttaisi? Tarkoitan itsehoitokeinoja..

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin kofeiini voimistaa ahdistuneen henkilön ahdistusta , joten jos voit vähennä kahvin juontia tai lopeta se vähitellen kokonaan. 

Vierailija
2/27 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvin kofeiini voimistaa ahdistuneen henkilön ahdistusta , joten jos voit vähennä kahvin juontia tai lopeta se vähitellen kokonaan. 

Kiitos vastauksesta, juon kahvia aika vähän, pari kuppia aamulla ja pari päivällä. Voisihan sitä yrittää vähentää, mutta en usko sen olevan ahdistukseni syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä moderni ahdistunut sinä olet? Töitä on ja palkka juoksee? Asiat periaatteessa ihan ok, kirjoitat, mutta täällä senkuin valitat valitat valitat? Illat sängynpohjalla . . .? Miksi Ei TEE MITÄÄN SITTEN?  Pakkoko siellä on maata sängynpohjalla? Ota yhteyttä seurakuntaan ja kysy mitä siellä voisit tehdä! Kysy kaupungilta/kunnalta mitä vapaaehtoistoimintaa on olemassa! Suomessa tarvitaan tuhansia vapaaehtoisia! Ota yhteyttä Punaiseen Ristiin tai PLAN Internatiolaliin, SOS-lapsikyliin. Suunnattomat määrät työtä on olemassa, joista saa hyvän mielen ja tarkoituksen elämään. 

Vierailija
4/27 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta, juon kahvia aika vähän, pari kuppia aamulla ja pari päivällä. Voisihan sitä yrittää vähentää, mutta en usko sen olevan ahdistukseni syy.

Minä kokeilin jättää kahvin pois. Tilalle tuli vaan sellainen apaattinen ja vetämätön olo. 

Vierailija
5/27 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä tarviit hyviä ihmisiä elämääsi, jotka tuo sulle iloa. Se on melkein ainut keino oikeasti lopettaa ahdistelut ja masistelut. Lemmikit on myös hyviä terapeutteja. 

Vierailija
6/27 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä moderni ahdistunut sinä olet? Töitä on ja palkka juoksee? Asiat periaatteessa ihan ok, kirjoitat, mutta täällä senkuin valitat valitat valitat? Illat sängynpohjalla . . .? Miksi Ei TEE MITÄÄN SITTEN?  Pakkoko siellä on maata sängynpohjalla? Ota yhteyttä seurakuntaan ja kysy mitä siellä voisit tehdä! Kysy kaupungilta/kunnalta mitä vapaaehtoistoimintaa on olemassa! Suomessa tarvitaan tuhansia vapaaehtoisia! Ota yhteyttä Punaiseen Ristiin tai PLAN Internatiolaliin, SOS-lapsikyliin. Suunnattomat määrät työtä on olemassa, joista saa hyvän mielen ja tarkoituksen elämään. 

Ap on varmaan yksinäinen. Kuten aika moni. 

Vierailija
7/27 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä vika on just siinä työssäsi tai työajassa. Ympäristö. Aikataulut. Joita haluaisit säätää tai omaa aikaa tarvisi. Matkathan tulee siihen päälle. Jos koko ajan sama aikataulu tikittää ja pyörii, eikä ole edes kovin tärkeällä alalla, muillakin voi tulla kummallinen tunne.

Vierailija
8/27 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä viiltely ja huumeet auttaa.

Vierailija
9/27 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihme, että  herkkiä ahdistaa tämä maailman meno. Täytyy vain ottaa vastaan mitä taivaasta annetaan. Hirveän vähän voi itse vaikuttaa. Ulkoilu tunnetusti auttaa, eli metsään haistelemaan puita ja pensaita.

Ja positiivisia asioita omastakin elämästä varmasti löytyy.

Näittekö miten hieno komeetan lento nähtiin tänään Iberiassa?

Vierailija
10/27 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tapa ahdistukseen on pyöräily ja rakkaat ihmiset, ehkä yhdyn ylempään kommenttiin huumeista ja viiltelystä, no ei, toivon että liikunta auttaa, pitkät pyöräreissut ovat ainakin auttaneet ja hyvä musiikki. 

Muuten en tiedä, ahdistusta kokee joka toinen, itsekin oon huomannut sen hiipivän kun olo menee aika yksinäiseksi. 

Vierailija
11/27 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ahdistuksen omahoito-ohjemaa mielenterveystalon nettisivuilta, sen avulla mä opin kääntämään ajatuksen muualle

Vierailija
12/27 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni on henkisesti aika raskasta, ja joudun olemaan päivittäin tekemisissä paljon muiden ihmisten kanssa, joten en enää illalla halua mitään sosiaalista vapaaehtoistyötä tehdä. Lemmikkejä onneksi on, ne tuovat iloa elämään, muutama kaverikin. Ahdistus on jotain merkityksettömyyden ja katastrofin tunnetta..oon tehnyt hengitysharjoituksia, liikkunut ym., auttavat hetken, mutta ahdistus palaa viimeistään seuraavana päivänä. Aamut ovat pahimpia.

-Ap

Vierailija
13/27 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tutustua uusiin ihmisiin ja pyrkiä kehittämään ihmisuhteitaan. Itse siinä kyllä epäonnistuin, mutta niin minulle sanottiin ja varmasti sisimmässäni kaipaisin merkityksellisiä ihmisuhteita.

Vierailija
14/27 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt kukakin ahdistuksella tarkoittaa. Minulla on diaknosoitu akuutti ahdistuneisuushäiriö, enkä ole mielestäni masentunut, eikä mikään ole varsinaisesti huonosti.

Etenkin työelämä vain tuntuu liian kuormittavalta. Vapaallakin päässä pyörii jatkuvasti, etten jaksa tai selviä päivästä tai viikosta. Kun kännykkä soi tai piippaa, kädet alkavat tärisemään ja hengitys salpautuu miettiessäni, kuka taas on jotain vailla.

Hermostuksissani on vaikeaa keskittyä ja pysyä paikallaan. Kävelen sitten ympäriinsä ajatusten velloessa. Masentunut tuttuni sen sijaan ei meinaa päästä sängystä ylös, eli on vastakohtani.

Vierailija
15/27 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden työn etsiminen?

Vierailija
16/27 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeet.

Vierailija
17/27 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä juttu on se että sun pitäis tehdä jotain toisin mutta mitä? kannattaa miettiä tarkalleen mikä tuntuu niin painostavalta ja mistä se johtuu ja mitä voit tehdä asialle. Se että päivät alkaa ketutuksella ei ainakaa helpota ahdistusta, jostainhan sekin johtuu ja sen voi muuttaa joko asennoitumalla toisin tai tekemällä jotain muutoksia. Eikä sekään välttämättä helpota sängyn pohjalla makoillessa ja miettien elämän turhuutta, jostainhan sekin johtuu. Valitettavasti elämässä saa aika yksin olla ahdistuksensa kanssa kukaan ei todellisuudessa pysty auttamaan, yritä viedä elämäsi siihen suuntaan mistä olet uneksinut ja mitä toivoisit eläväsi. 

Vierailija
18/27 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanon liikunta, luonnossa liikkuminen, ulkoilu noin yleensä. Tämä ehdotus tyrmätään täällä täysin, vaikka on tutkittua tietoa kuinka monille tuosta on apua. Joka ainoaan tälläiseen keskusteluun tulee sitten ne ihmiset joille ei kertakaikkiaan ulkoilu ja liikunta auta, vaan lähinnä pahentaa asioita. 

Kannattaa kuitenkin kokeilla, sillä sinulle tuo voi auttaa, kuten se on tutkitusti auttanut monia muitakin.

Vierailija
19/27 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äskettäin vaihtanut työpaikkaa, eikä siinä ole mitään vikaa, mutta tunnen itseni riittämättömäksi. Sama juttu oli edellisessä työpaikassani. Selviydyn kuitenkin ihan hyvin, ja olen saanut hyvää palautetta. Etätyöpäivinä on vaikea keskittyä työhön, pyörin lähinnä huoneesta toiseen tai hypin työtehtävästä toiseen, teamseja on paljon ja ne tuntuvat raskailta. Päivän kohokohta on kun pääsen nukkumaan. Jotain pitäisi tosiaan tehdä. Välivuosi töistä, maiseman vaihto tms.

Vierailija
20/27 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla loppui ahdistus ja ajoittaiset paniikkihäriökohtaukset kun lopetin alkoholin käytön. Ja ei se muutos ei tapahtunut kuukaudessa tai kahdessa, vaan sanotaanko että noin vuosi meni, että aivot rupesi palautumaan ns normaaliksi. Monille alkoholista on tullut kaveri jota ei voi jättää pois, jotkut sillä jopa lääkitsee itseään joka vain sekoittaa pään kahta kauheammin. 

Senverran voin kertoa, että kannattaa varautua siihen, että kavereita ei sitten enää hirveästi ole kun kuningasalkoholin lopettaa, Suomessa kun monien vapaa-aika pyörii viinan ympärillä. Jossain vaiheessa loppuu soitot illanviettoihin kun ihmiset lopulta ymmärtävät, että et juo alkoholia. Kuinkahan monien mt-ongelmat johtuvat alkoholista, koska se sekoittaa monien aivot, luulen että aika monien.

T.Kohta 8v juomatta.