Voi jumalauta!
Olin koko aamupäivän poissa toisen lapsen kanssa. Mies oli esikoisen kanssa kotona. Kun tulin kotiin, Kaikki astiat likaisena tiskipöydällä, mitää ei ollu tehty. Olivat kuulemma tehneet ruokaa, mutta eipä sitä näkynyt. Mulle ei siis oltu jätetty mitään!!!Itse tulin 3 painavan ruokakassin kans kotiin. Ja pitäis muka ruveta tekemään ruokaa!!! Joopajoo. Ei tule kuuloonkaan. Syön itse leipää. Antaa vaan likasien astioiden odottaa siellä tiskipöydällä, ehkä ne peseytyy itse, ehkä ruoka valmistuu itsestään, ehkä likaiset vaatteet hyppäävät itse pesukoneeseen ja peseytyvät.
Minä en tästä lähtien tee yhtään mitään! lapsille teen ruokaa ja itselleni, mutta mies saa kyl odottaa et ruoka valmistuu itsekseen tai olkoon nälissään.
Minä en jaksa olla täällä se kodinhoitaja!
Kommentit (31)
Mies lupaa parantaa tapansa. Pari päivää, ehkä viikon mies auttaa, mutta siihen se sit jää!
Miten koulutan? En mitenkään pysty tuollaista aivotonta paskaa kouluttamaan. Olen yrittänyt. Voi ku olen yrittänyt. Ei mikään tehoa. paitsi se, että uhkailen erolla. Sitten ehkä, EHKÄ pääsen harrastuksiini. Mulla niitä harrastuksia kyllä olisi, jos vaan pääsisin niihin.
Se ei auta, että vaan lähden. Sitten on lapset keskenään kotona ja miehen suvun vihat päälläni. Koska " ihanakultamussukka" on hyvä isä ja ihana aviomies yms yms. sellaista paskaa.
Pystyttekö mitenkään kuvittelemaan kuinka vaikeeta tuollaisen miehen kanssa on elää ja olla?
Joka ehkä sanoo että onhan hän hyvä mies kun ei käy baarissa, ei ryyppää, ei hakkaa yms. Mutta se ei vaan riitä. Pitäisi olla myös siinä arjessa läsnä. En minä jaksa yksin kantaa vastuuta ja huolta kaikista asioista, en todellakaan. Olen miehelle sanonut siitä asiasta monen monta kertaa. Mutta kun se ei vaan näytä kiinnostavan. Ehkä se ei välitä, ehkä se ei sitten kunnioita mua yhtään. En tiedä.
Mutta sen tiedän, etten kauaa enää tälläistä kestä.
ap
Olen aina iloinen, vaikka päivä onkin mennyt ihan perseelleen. Mutta ei näköjään miestä kiinnosta. Sitä ei näytä kiinnostavan mun jutut. Myhäilee vaan kun kerron jotain innoissani hänelle. Tuntuu että puhuisin yksikseni seinille, kuten yksin kotona ollessani.
Lapsilla on aiva puhtaat vaatteet päällä ja niin myös miehellä. Mutta kohta mies saa kyllä pesta omat pyykkinsä, tehdä omat ruokansa ja kaiken muunkin.
Minä olen täällä kotona ainoastaan lasten takia. Joten hoidan tästä lähtein vaan lasten asiat. Mua ei kiinnosta onko miehellä nälkä tai puhtaita vaatteita tai muuta. Ei vaan enää jatkossa kiinnosta mitkään miehen asiat.
ap
Ei ihmiset ole mitään ajatustenlukijoita, on kommunikoitava, toisinaan jopa jyrkästikin.
Oletteko te " mieheni käy töissä minä hoidan kodin ja lapset" ihan tosissanne? Teillä ilmeisesti on oikeasti yöt läpeensä nukkuvat lapset ja kotityöt ovat teille mieluisa harrastus, niinkö?
Ihanko totta isien ei tarvitse osallistua kodinhoitoon mitenkään - mitenkäs sitten kun itse menette töihin meinaatteko vai oletteko niitä jotka ikuisesti uhraavat itsensä lapsilleen - joita sitten lapset eivät voi isompana sietää kun äidillä ei ole elämässään muuta sisältöä kuin ne lapset. Meinaatteko, että miehet muuttuvat silloin nappia painamalla kodinhengettäriksi vai kuuluuko teille silloinkin kaikki kotityöt " koska mieheni tienaa minua enemmän" --voi luoja - naiset kyykkyyn. Mutta hyvähän se on kun itse kyykyttävät niin ei tarvi kenenkään valittaa - eikö niin.
teen kotihommat. Mutta se ottaa päähän että mies on tosi huono korjaamaan jälkiään ja on todella hajamielinen. Usein joudun pyytämään korjaamaan jälkensä! En suostu siihen että mä täällä kaiket päivät korjaisin miehen jälkiä niinku pikkumukulan!
Se syöttää sentään vauvan välillä, mutta ei koskaan pese niitä astioita eikä ruokalappua, eikä laita roskia roskikseen. Ja niiin monia tällasia pieniä juttuja kun joudun korjaamaan sen jälkiä kun en jaksa AINA sanoa. Se on todella ärsyttävää. Kun se ei tunnu mitään auttavan vaikka sanoo...
Jossain vaiheessa menen töihin ja mies jää lapsen kanssa kotiin. Kauhulla odotan sitä aikaa. Menee kyllä totaalisesti hermot jos täällä odottaa kamala sekasotku kun tulen töistä ja joudun heti alkaa korjaamaan jälkiä. Kun ei tuota munkaan miestä mitkään sotkut haittaa pätkääkään.
Kyllä mun mielestä on ihan oikeutettua, että jos minä olen päivät kotona, niin silloin minä myös siivoan ja tiskaan sekä teen ruokaa.
Ja kun mies tulee kotiin, on hänelle ruokaa valmiina.
Sitten hän on illan lasten kanssa.
Mun mielestä siinä on kyllä " osat" jaettuna ihan selkeesti?
Asia on eri, kun on molemmat töissä, mutta jos nainen kotona, niin silloin hän myös on vastuussa kodista.
Ei mikään ihme, että erotaan nykyään niin paljon, kun akat vaan makaa kotona ja nakuttaa miehille, jotka tekee niska limassa töitä, että imuroi, tiskaa, pese pyykit, kun ukko pääsee ovesta sisään.
Ja akat lähtee viettämään Omaa Aikaa.
Tuoko on naisten käsitys tasa-arvosta?
Että nainen raataa aamusta iltamyöhään niska limassa ja äijä vaan makaa sohvalla ja hetken ehkä leikkii lasten kanssa. Ja sellaiseen pitäis olla tyytyväinen?????
saa syyttää tyhmiä akkoja. en tarkoita sua ap, vaan näitä muita, jotka ovat sulle vastanneet. turha sit valitella, kun miehet ei tee mitään, koska naiset ne miehet kasvattaa siihen asemaan ettei mitään tarvitse tehdä. t. väiti joka ei laiskamato miehiä katsele.
laita roskat roskikseen, korjaa likaiset astiasi pois pöydältä, laita se ja se ja se paikoilleen kun olet käyttänyt ym. KOKO AJAN! Mitään ei muuten tapahdu jos ei sano! MUR!
Asian voi testata jättämällä mies yksin kotiin muutamaksi päiväksi ja katsoa sitten miltä se koti näyttää. Meillä ainakin on ollut vastassa pizzalaatikoita, likaisia astioita, lehtiä ja vaatteita hujan hajan ja kaiken kukkuraksi mies saattaa ylpeänä ilmoittaa juuri siivonneensa! :)