Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaippaongelma

08.09.2008 |

Tuolla on ihan oma paikkansa vaippakeskustelulle, mutta ajattelin josko saisin avun tätä kautta.

Mun poika (5,5kk) painaa nyt reilut kahdeksan kiloa, ja yövaippa falskaa joka käänteessä. Kyse ei ole siitä etteikö imu riittäisi, vaan vuoto tulee reunasta, teipin ohi. Meillä on ollut käytössä Liberon 7-14 kg (koko 4). Ystävän neuvosta kokeilin myös saman koon housuvaippaa, mutta vuoto jatkuu. Kyljet on ihan märkänä useaan otteeseen yössä. Poika kääntyy nukkuessaan kyljelleen nukkumaan. On tosi kurjaa jo vauvan puolesta se ettei pysy kuivana.Ja kyllä se himpun harmittaa kun vihdoin sain pojan nukkumaan niin ettei herätä kuin kerran syömään yössä niin nyt herätään jopa kolmesti vaihtamaan vaatteita ja vaippaa.. Osaisiko joku auttaa.. (ps ostin housuvaippoja kokeeksi myös Muumilta ja Dailyltä, molemmat kokoa 7- jotain, ovat liian suuria)

Kiitos jo etukäteen jos joku osaa auttaa!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pampersilla on kunnon joustot, joten vaipan saa napakasti, eikä se sitten löysty. Yks vaihtoehto on laittaa vaipan päälle body, jospa vaippa ei sitten heiluisi niin paljoa että falskaisi.

Tytteli-83

Vierailija
2/13 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kärsittiin samasta ongelmasta muutama kuukausi sitten. Kokeilin "kaikki" merkit ja mallit, ei vaan löytynyt sopivaa. Lopulta apu löytyi yllättävältä taholta: kaveri suositteli kestovaippoja. Olin tosi epäileväinen, mutta kun muukaan ei ollut auttanut, kokeilin sitten sisävaippaa ja villahousuja sen päälle. Toimivat kuin unelma! Onhan siinä pieni vaiva kun niitä pesee, mutta mieluummin pyykkäilen vaippoja kuin heräilen yöllä! Aiemmin tuli läpi joka yö, nykyään ei koskaan.

Jos intoudut kestovaippoja kokeilemaan, niitä löytyy mm. osoitteesta http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/index.php (sieltä löytyy kirppis ja muutakin infoa enemmän kuin tarpeeksi). Itse olen havainnut hyviksi mm. sellaisen merkin kuin IguLee. Hyviä suomalaisia merkkejä on kyllä tosi paljon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ilmenny samanlaista ongelmaa säännöllisin väliajoin pojan kanssa joka jo nyt iso 1,5-vuotta,mutta kuitenkin.Housuvaippa ei ole välttämättä yöksi paras vaihtoehto,meillä nytkin yöllä käytössä pampersin teippivaippa yöllä ja päivällä pojalla housuvaipat,meillä nuo housuvaipat eivät ainakaan yöllä pitäneet,mutta lapset on yksilöllisiä ja kokeilemalla toivottavasti löydät parhaan vaihtoehdon teille=)

Vierailija
4/13 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen huomannut että ainakin meidän pojilla vaippamerkkiä ja -mallia enemmän asiaan vaikuttaa se, onko muistanut varmistaa että pippeli on alaspäin, nimittäin jos jää sojottamaan ylöspäin niin taatusti pissa tulee kyljistä läpi. Toinen tärkeä seikka on se, että varmistaa ne kuminauhat, jotka tulee nivusiin, että ovat kunnolla eikä jääneet liian keskelle...vaikea näyttämättä selittää :) Mutta nämä kun tekee ja vaippa on napakasti, ei vuotoja tule.

Vierailija
5/13 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista moista ongelmaa olleen... Tuon pippelin kyllä asettelen alassuin, mutta tuntuu etttä sen ollessa niin pieni että pääsee "liikkumaan". Nakupellenä ollessa pisu yleensä tulee "yläviistoon" ja tuolta puolelta myöskin kastuu se vaippa. Olen jo miettinyt että laitan harsovaipan yöksi lisäksi vaipan sisään, tuntuu kuitenkin niin "paksulle" että onko sitten mukava.

Kiitos paljon vastauksista. tuon pampersin meinaan vielä testata ja kaveri jolla kestoilu tapana saa auttaa noiden kestojen hankkimisessa yöksi..jos ei mikään muu auta.

Ihanaa syksyä kaikille..

Vierailija
6/13 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poika reilu 8kk vajaa 7,5 kg ja meillä on ollu samaa ongelmaa aikasemmin. Oon nyt jokusen kuukauden käyttäny öisin Pampersin Baby-Dry teippivaippaa, eikä kertaakaan oo valskannu. Liberon housuvaippa käytössä päivisin.

Maariaa komppaan, kannattaa tosiaan tarkistaa resorit haaroista ja "kaivaa" ne joustokohdat pois vaipan keskeltä, usein jäävät sinne imukohtaan ja niitten avulla pääsee vuotamaan. Meillä nyt käytössä koko 4 (7-18 kg), mutta koko 3 menis vielä myös. Meijän poika on aika laiha (7460 g ja 74 cm), mutta vaipan saa kiinni tosi napakasti. Pysyy hyvin paikalla vaikka poika pyörii kun väkkärä yötä päivää. Liberon vaipat meillä ei jostain syystä oo koskaan pitäny yöllä, päivällä kyllä toimii.

Housuvaipat ei varmaankaan oo paras vaihtoehto yöksi, niissä on kapeempi haaraosa ja vyötäröä ei saa niin napakasti.

Tsemppiä vaippaviidakkoon!!

Vierailija
7/13 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. noin 7,5 kg painavalla pojalla yövaippana käytössä Lidlin Toujours-vaipat. Vielä on mennyt koko 3 jonka pitäisi riittää 9 kiloon asti. Vaipat ovat pitäneet hyvin ja iho on pysynyt hyvänä vaikkei yöllä ole vaippaa vaihdettukaan. Kokeeksi ostettiin jo seuraavaa kokoa paketti, mutta on vielä reisistä väljä.

Vierailija
8/13 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä osakestoillaan, mutta yöksi en ole löytänyt hyvää kestopakettia..

Erilaisista kertiksistä parhaaksi meidän pojulle on valikoitunut edellisenkin kirjoittajan kehuma Lidlin Toujours-vaippa (on muuten myös tosi edullinen! muistaakseni 17 c/kpl), joista 6 kk asti käytettiin kokoa 3 eli 4 - 9 kg ja sen jälkeen kokoa 4 eli muistaakseni 7 - 12 kg. Viimeisiä kertoja kun käytettiin kokoa 3, se alkoi falskata, mutta painoa pojulla oli silloin jo yli 8 kg.

Vierailija
9/13 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla Lidlin Toujours-teippivaippaa. Meillä ainakin ne on toiminut pojalla tosi hyvin.

Vierailija
10/13 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kestovaipat toivat avun yövaipan vuotoon. Enää ei satu ollenkaan vahinkoja. Ja onhan se yövaippa sitten aika paksu paketti (koska meidän 7kk juo yöllä jopa yli 500ml!!!), mutta se ei ole meidän eikä monien muidenkaan vauvaa haitannut.

Mutta jos kestovaippojen kokeilu ei kiinnosta, yksi kestovaippailusta poimittu juttu voisi kuitenkin auttaa. Olen kuullut että jotkut laittaa yöllä kertiksen päälle kestoilussa käytettävät hahtuvavillahousut. Niiden huolto on helppoa, pysäyttää ohivuodot ennenkuin peti kastuu..

Vierailija
11/13 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Meillä on ihan sama ongelma, ihanaa, että joku otti tämän puheeksi! Meillä on tyttö 5,5kk ja on käytetty ihan samoja vaippoja. Oikea kylki on ollut useimpina aamuina ihan märkä. Me kokeiltiin myös housuvaipaa, mutta vuoti yhtä lailla edelleen. Kestovaippojen kanssa en ole oppinut koskaan sähläämään. Seuraava vaippakoko taas pyörii päällä, eikä poista ongelmaa. Koska meillä vuotaa aina samalta puolelta, olen viime päivinä yrittänyt laittaa vaipan mahdollisimman paljon päällekäin oikealta puolelta - sitten ei tieteenkään enää yllä vasemmalta yhtä hyvin - mutta nyt on ollut pari kuivaa aamua. Ongelma toivottavasti vähenee kun yösyötöt jää pois, meillä kun tyttö syö nyt yöllä aika paljon (vaikkakin vain kerran) ja pissailee sitten aamulla runsaasti. Toivottavasti saadaan ongelmaan hyviä vinkkejä!

Vierailija
12/13 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa suosittelen harkitsemaan vakavasti kestoja yöksi, nimenomaan villakuoria. Villa ei ole lainkaan sellaista kutisevaa, vaan ihanaa pehmeää, esim.merinovillaa...

Meillä oli kahden ensimmäisen lapsen kanssa työn ja tuskan takana löytää yöksi hyvä vaippa. Eikä sellaista koskaan oikein löytynyt. Ja varsinkin poika oli tosi kova pissaaman öisin ja vielä kylkinukkuja. Kyllä siinä vaihdettiin lakanoita toosi usein, melkeinpä joka aamu =(

Kuopuksella ei ole vielä koskaan ollut lakana tai yöpuku märkä aamuisin, ja ikää on sen 1.5v. Luxusta vaihtaa lakanat vain lakananvaihtopäivinä! Eli kestojen puolesta liputan, kannattaa tutustua...

Vierailija
13/13 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koko kokokestoilu ei innosta, niin kokeilepa seuraavaa:

Tilaa esim. Lenyan kaksikerros luomuvillaiset vaippahousut (suosittelen jo kokoa 74-80) -käy katsomassa babyidea.fi sivuilta hyvä jälleenmyyjä. Laita nämä villahousut kertavaipan päälle! Nimittäin, villa imee itseensä jopa 40% kosteutta omasta painostaan, joten kyllähän se sieppaa kosteutta myös falskaavasta kertavaipasta! Hoidoksi villahousuille riittää useimmiten tuuletus ja pesu 2-3vkon välein. Rahaa näihin pöksyihin menisi se n.20€. Jos ei innosta, niin kympillä saat myytyä eteenpäin...

Meillä nimittäin on öisin all-in-one -kestovaippa, jonka periaatteessa pitäisi pitää kosteutta, mutta mä heitän näihin villahousut päälle öiseen aikaan...