En saa mitään aikaiseksi
En tajua mikä on. Kaikki vaatii suurta ponnistelua. Lepään ennen kuin teen jotain. Pitäs varata aika pesutuvalle, mutta en saa tehtyä. Kaupas käydä. Eilen sain tiskattua viimein. Herättyä tekee mieli palata nukkumaan. Vasta illalla virkistyn vaikka olen aamuihminen pohjimmiltani. Pienetkin asiat tuntuvat ylivoimaisilta, isot vielä enemmän. Tein listan tehtävistä, hitaasti saan yliviivattua...
Kommentit (2)
En olisi halunnut ehdottaa masennusta, mutta minulla syksy 2021 oli tuollaista, itselle varsinkin suihkussa käynti oli ihan mahdotonta samoin tiskaaminen.
Masennus ei välttämättä ilmene alakuloisuutena, vaikka se niin usein mielletään. Minä nautin TV:n katselusta ja kirjojen lukemisesta. Nautin oikeastaan kaikesta muusta paitsi arkiaskareista, joita välttelin parhaani mukaan. Työttömyys ei luonnollisestikaan asiaa helpottanut, vaan oikeastaan salli minun sairastua, kun ei tarvinnut pitää kulisseja pystyssä kuin silloin tällöin kavereille ja vanhemmilleni.
Sittemmin olen ollut melkein vuoden töissä, ja vaikka joudun vieläkin välillä tietoisesti ponnistelemaan tehdäkseni asioita, voin paremmin saatuani diagnoosin ja lääkkeet.
Hemoglobiini liiankin hyvä, ferritiini kohtalainen, veriarvot hyvät, osa tosin lääkityksen ansiosta. Uniapnea hyvässä hoitotasapainossa.