"Mene töihin!" Yle: Avoimien työpaikkojen määrä vähentynyt viime vuoteen verrattuna
Ja itse olen sitä paitsi jo osa-aikatyössä, jossa työajan puitteissa täytyy ehtiä tehdä sitä, tätä ja tuota ja nopeammin ja nopeammin. Lisätunteja ei ahkeruudesta huolimatta heru; työnantaja pikemminkin haluaa nähdä minua mahdollisimman vähän. Kyseessä siis henkilökohtaisen avustajan homma.
Kommentit (61)
Perustulo tarvitaan ja pian. Se kannustaa vaikka aloittamaan pientä yritystoimintaa, tai ainakin ottamaan pätkätöitä vastaan. Maailmalla suuryrityspomotkin on puhuneet perustulon puolesta.
Selkeästi moni on siis mennyt töihin!
Ilmankos puhelinmyyjät soittelevat 5x päivässä.
Ei nykyään saa töitä jos haluaa samaan aikaan palkkaakin, maksamalla työnantajalle kuukausittain sponsorirahaa saa työtä vähän helpommin, noh parempi kuin jotain.
Lopettakaa mussutus. Terveys- ja sosiaalialalla töitä riittää, lähihoitajaksi otetaan opiskelemaan ihan kuka tahansa. Varma työpaikka tiedossa.
Mitä mussutatte jossain työkkärin jonossa vuodesta toiseen, kun lähäriksi opiskelee 2-3 vuotta??
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa mussutus. Terveys- ja sosiaalialalla töitä riittää, lähihoitajaksi otetaan opiskelemaan ihan kuka tahansa. Varma työpaikka tiedossa.
Mitä mussutatte jossain työkkärin jonossa vuodesta toiseen, kun lähäriksi opiskelee 2-3 vuotta??
2-3 VUOTTA???
No huh huh eiköhä sitä rahnaa saa vähän nopeamminkin.
t. Leif L.
En ymmärrä miten kenelläkään työntekijällä edes voisi olla minkäänlaista uskoa talouteensa. Syynä kuluttamisen vähyyteen ei ole rohkeuden puute, vaan tämän hallituksen päätökset, joita nämä ekonomistit eivät tunnu arvioissaan huomioivan lainkaan.
Esim. ansioisidonnainen ei ole enää sellainen turva kuin aiemmin, irtisanominen helpottuu, liittojen valta vähenee kun lakko-oikeudet rajoitettiin. Mikään työ ei ole varmaa, virkamiehiä irtisanotaan. Hoitoon et välttämättä pääse silloin kun tarpeellista, vaan joudut odottamaan sairauden pahenemista. Ja työttömyys kasvaa.
En ymmärrä kuka työntekijä, jolla lapsia ja lainaa, ei tässä tilanteessa kiristäisi talouttaan? Ja vaikea uskoa siihen, että loppuvuosi olisi yhtään parempi, ellei sitten hallitus vaihdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2-3 VUOTTA???
t. Leif L.
No jos nää täällä saisi ei tällaisia ketjuja olisi koko ajan vireillä. Opiskelemaan alalle, jolla on työvoimapula ja mutinat pois!
Vierailija kirjoitti:
Olen jo merkonomi, ylioppilas ja tradenomi. En jaksa opiskella enää uutta alaa, enkä halua olla tekemisissä neulojen, veren ja muiden eritteiden kanssa ja vihaan ihmisläheistä työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2-3 VUOTTA???
t. Leif L.
No jos nää täällä saisi ei tällaisia ketjuja olisi koko ajan vireillä. Opiskelemaan alalle, jolla on työvoimapula ja mutinat pois!
Se vaan että lähärin työt ajetaan myös alas koska säästöt ja vanhukset ihmisten nurkkiin pyörimään.
Ei työ tekemällä lopu ei luoja laiskoja elätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2-3 VUOTTA???
t. Leif L.
Olen jo opiskellut 7 vuotta ja valmistunut sekä ylioppilaaksi, merkonomiksi että tradenomiksi. Näille aloille kannustettiin aikoinaan. Sanottiin, että hyvä vaihtoehto, jos ei keksi muuta eikä halua olla neulojen, veren, paskan kanssa tekemisissä. Nytkö pitäisi tämä kaikki opittu ja sille uhrattu aika hylätä/unohtaa ja opiskella jotain ihan muuta? En tosiaankaan ala.
Edelleen sanon, että perustulo on ratkaisu ongelmaan. Toiset ryyppää sen ja käyttää tupakkaan, mutta itse en tuommoisiin niitä pane, vaan käytän järkevästi ja haalin useita osa-aikatöitä, siis jos perustulo tulisi käyttöön.
Mitäs sivubusineksiä ihmisillä oli 30-luvulla? trokaamista, hoorailua ?
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä syy siihen miksi terveysalalla kohtaa yhä useammin sairaanhoitajia tai lähihoitajia, joita ei kiinnosta, kohtaavat potilaan ajatuksella "en mä tiedä. mä olen vain töissä täällä!" ja potilas tuntee olevansa taakka.
Kaikilla ei sitä hoivaviettiä ole tai ymmärrystä kuinka toinen ihminen kohdataan. On ikävää olla potilaana sellaisen ihmisen edessä ja sellaisen kanssa tekemisissä. Sitten ihmiset ihmettelevät somessa tai mediassa miksi saivat niin huonoa kohtelua potilaana. Jaa siinäpä vasta kysymys.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten kenelläkään työntekijällä edes voisi olla minkäänlaista uskoa talouteensa. Syynä kuluttamisen vähyyteen ei ole rohkeuden puute, vaan tämän hallituksen päätökset, joita nämä ekonomistit eivät tunnu arvioissaan huomioivan lainkaan.
Esim. ansioisidonnainen ei ole enää sellainen turva kuin aiemmin, irtisanominen helpottuu, liittojen valta vähenee kun lakko-oikeudet rajoitettiin. Mikään työ ei ole varmaa, virkamiehiä irtisanotaan. Hoitoon et välttämättä pääse silloin kun tarpeellista, vaan joudut odottamaan sairauden pahenemista. Ja työttömyys kasvaa.
En ymmärrä kuka työntekijä, jolla lapsia ja lainaa, ei tässä tilanteessa kiristäisi talouttaan? Ja vaikea uskoa siihen, että loppuvuosi olisi yhtään parempi, ellei sitten hallitus vaihdu.
Kukaan ei ole niin köyhä kuin rikas jolle verojen jälkeen jää palkasta tuhansia euroja käytettäväksi, mutta kun ne suuret menot, eikä niistä voi luopua, joten on helpompaa valittaa köyhyyttä 4800€ palkalla.
Uskon, että monet ihmiset jotka valittavat ovat niitä joilla oikeasti ei ole minkäänlaista taloudellista hätää tulevaisuudessa, he vain turhaan soittavat suutaan.
Toki monet ihmiset uskovat vakaasti myös siihen kuinka "en minä menetä työpaikkaani. Miksi? No koska NE ON NE MUUT jotka menettävät ja irtisanotaan" ajatusmalli ja sen avulla ei heitä mikään huoleta.
Tottakai avoimet työpaikat vähenee kun niitä haetaan ja niihin palkataan työntekijöitä.
Mistäs tuon avoimien paikkojen määrän kaivoit? Hesarissa tänään tilastokeskuksen raportista: vuoden ensimmäisen kolmen kuukauden aikana ollut avoinnayhteensä 60000 paikkaa, joista puolet määräaikaisia ja 20 % näistä kaikista osa-aikaisia. Siis 3kk!