Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomeen luodaan siis kurjalisto, jolla ei ole edes toivoa paremmasta?

Vierailija
19.05.2024 |

Kannattaako se? Pelkään vain, että toivottomat ihmiset tajuavat jossakin vaiheessa, että heillä ei ole mitään menetettävää. Ja silloin meidän muiden elämä muuttuu ikävämmäksi.

Kommentit (331)

Vierailija
301/331 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on Kokoomuspolitiikan ns. end game. Uusi feodalismi.

Marx oli oikeassa, koska näki mihin teollisen tuotannon skaalaaminen johti, pääomien näkökulmasta, ottaen huomioon ihmisluonteen.

Marxismi toimi Suomessa TODELLA hyvin ja pitkään, luullakseni johtui itsenäistymisen yhdistämästä Suomenruotsalaisesta talouseliitistä ja sotien yhdistämästä maatalouden parissa työskentelevästä suomenkielisestä väestöstä.

Tällä haavaa on paha sanoa sitä, mihin suuntaan kannattaisi mennä - poislukien itsestäänselvyys: Yhteenkuuluvuuden tunteen ja KOKEMUSTEN luominen ja vahvistaminen olisi ensiarvoisen tärkeää. Nykyhallitus tekee täysin päinvastaista, ja retoriikan tasolla sitä teki myös edellinen.

Erikoisesti sanottu, että "marxismi toimi" .

Tarkoitat varmaan, että marxismilla on sinun mielestä voitu selittää suomalaista yhteiskuntaa jossain

Hyvä pointti, täsmennetään:

Marxismi = tässä yhteydessä ns. shorthand käsitteelle: Politiikka, jossa otetaan huomioon Marxin ennustamat uhkakuvat ja pyritään välttämään niiden realisoitumista.

En viitsinyt aiemmin tuhlata näppistä, laiskuuttani.

Vierailija
302/331 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukeen suunnitellaan työvelvoitetta. Jos asuu puolison kanssa eikä saa toimeentulotukea niin ei tule työvelvoitetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/331 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukeen suunnitellaan työvelvoitetta. Jos asuu puolison kanssa eikä saa toimeentulotukea niin ei tule työvelvoitetta.

Lapsella 2 vanhempaa niin ei tule työvelvoitetta, mutta yh-vanhemmalle joka hoitaa lapsia yksin tulee työvelvoite, jos hakee toimeentulotukea.

Vierailija
304/331 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain työnantajien työttömiä syrjivät ennakkoluulot estävät työttömiä työllistymästä. Työnantajat vain populistisesti huutelevat että: "Menkää töihin!", mutta eivät ole kuitenkaan palkkaamassa yhtään työtöntä töihin ennakkoluulojensa vuoksi. Varmaan mukana on myös silkkaa v1ttuilua ja oman käden oikeudella rangaistusluonteisuutta miksei työttömiä oteta töihin!! Suomella ei ole varaa tällaisiin kranttuihin työnantajiin!!!

Vierailija
305/331 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kekkosen linja pätee tänäkin päivänä, oikeistolle ei pidä antaa mitään valtaa yhtään mihinkään, tai tulos on tämä että maasta tehdään vain rikkaalle eliitille elinkelpoinen paikka. Suomen piti olla paras maa KAIKILLE Suomalaisille!!!

Vierailija
306/331 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuukohan Tiltun trollitehtaaltakin herkästi irtisanotuksi? Tänäänkin lähdetty pois jo ennen viittä. D  

Vierailija
307/331 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuukohan Tiltun trollitehtaaltakin herkästi irtisanotuksi? Tänäänkin lähdetty pois jo ennen viittä. D  

Entä sinä, etkö tee itse ruokaa? 

Vierailija
308/331 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, se syö ravintolassa, ei osaa tehdä ruokaa. 

Vierailija
309/331 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, se syö ravintolassa, ei osaa tehdä ruokaa. 

Nyt kun hallitus leikkaa niin pitää tehdä itse kaikki ruoat ja leipoa leivät. 

Vierailija
310/331 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten 4000 brutto palkkaa saava opettaja pärjää irtisanomisen jälkeen 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella? 

Ei tarvitse pärjätä, kun ansiosidonnaisen aikana saa uuden työpaikan?

Vierailija
311/331 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten 4000 brutto palkkaa saava opettaja pärjää irtisanomisen jälkeen 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella? 

Ei tarvitse pärjätä, kun ansiosidonnaisen aikana saa uuden työpaikan?

Jaa, valtiolla oli 6 kuukauden sijaisuus ja siihen valittiin maisteri. 

Vierailija
312/331 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, teillä on ruokatunti, ja jatkatte sitten taas. Sitten jaksaakin paremmin. Sori maalaisuuteni. : (

Vierailija
313/331 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, teillä on ruokatunti, ja jatkatte sitten taas. Sitten jaksaakin paremmin. Sori maalaisuuteni. : (

Kotona itse tehtyä ruokaa. 

Kai säkin teet kaikki ruoat itse? 

Vierailija
314/331 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kuuluu tehdä kaikki ruoat itse. 

Eikä työttömänä kyllä pärjää, jos ei tee kaikkia ruokia itse. 

Vierailija
315/331 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on jo kurjalisto. Suomea johtaa korporaatiovalta. Suomen kurjalistoa ovat ne jotka jäävät korporaatiovallan menestyksen piirin ulkopuolelle.

Eli jos et ole MTKn, AYn tai EKn edunvalvonnan piirissä, olet menestyksen piirin ulkopuolella. Silloin sinulla ei ole tulevaisuutta. Et tule menestymään. Olet kurjalistoa.

Vierailija
316/331 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten kuuluu tehdä kaikki ruoat itse. 

Eikä työttömänä kyllä pärjää, jos ei tee kaikkia ruokia itse. 

Rahat ei riitä, jos ei tee itse ruokia ja leivo leipiä. 

Vierailija
317/331 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo! Joko jatkettaisiin taas. Foorumi sulkeutuu vasta klo. 23:00. Jaksaa jaksaa! Haluamme kuulla lisää! Pieni uhraus teiltä, mutta suuri uutinen meille!

Vierailija
318/331 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei haloo! Joko jatkettaisiin taas. Foorumi sulkeutuu vasta klo. 23:00. Jaksaa jaksaa! Haluamme kuulla lisää! Pieni uhraus teiltä, mutta suuri uutinen meille!

Ei ehdi. Pitää mennä paistamaan lettuja. 

Vierailija
319/331 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastikkeettomat tulosiirrot eli yritystuet. 

Yksi suurimmista yritystuista on ruokakaupan alennettu alv 14%. Kaikkeen sama alv 25,5% niin suurin osa yritystuista on poistettu. Kokeillaanko?

Vierailija
320/331 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastikkeettomat tulosiirrot eli yritystuet. 

Yksi suurimmista yritystuista on ruokakaupan alennettu alv 14%. Kaikkeen sama alv 25,5% niin suurin osa yritystuista on poistettu. Kokeillaanko?

Yrityshän ei sitä alvia maksa vaan asiakas. Alv kulkee vain yrityksen kautta verottajalle. Plusmiinus nolla yritykselle 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi