Suosittele hyvää allergialääkettä vaikeaan koivuallergiaan
Kommentit (64)
Mulla on käytössä astmalääkkeet astmaan (Symbicort, Spiriva ja Flixotide), allergiseen nuhaan tabletteina Kestine ja nenäspray Dymista. Silmäoireisiin on Lecrolyn ja Livostin. Näillä yritän pärjäillä, mutta en käy siitepölyaikaan kovin paljoa ulkona. Sadetta odotellessa...
Tuo predisolon ei toimi itsellä, olen sille allerginen. Jos oireet pahevat kovin (hengitysvaikeuksia), joudun syömään kortisonikuurin Medrolia.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pysty enää käyttämään kun vie multa unet, mutta Duact oli tehokas. Kai sitä vieläkin määrätään?
En ole sitä ikinä saanut väärinkäyttöpotentiaalin vuoksi ja olen vaikeasti allergisoitunut
sitten saat, kun se on viimeinen vaihtoehto kokeiltavaksi, tai vahtoehtoisesti sen jälkeen, kun lääkäri on vakuuttunut ettet sinä ole väärinkäyttäjä tai potentiaalinen sellainen
Duact ei auttanut mulla ollenkaan. En suosittele.
Yksilöllistä mikä lääke tehoaa. Annostusta on joskus syytä lisätä. Paras hoito on siedätyshoito, jos siihen pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on heinix ja nenäsumutteena nasonex. Olen moniallerginen ja käytän noita ympäri vuoden. Heinix ei nukuta. Zyzal auttaa sekä nenä että silmä oireisiin. Sitä on ollut välillä nasonexin tilalla. Kasvot pestä aina kun tulee ulkona, pika tuuletus kotiin ja pyyhin lattiat joka päivä, ja pölyt. Lakanat vaihdan 2krt viikossa ja hiukset pesen/ kastelen ennen nukkumaan menoa, hiuksista tarttuu siitepölut tyynyliinaan. Matot olen ottanut pois. Pyyhin kostealla myös seiniä, luutu on välillä ihan keltainen.. Helpottaa huomattavasti tuo päivittäinen lattioiden ja pölyjen pyyhkiminen. Lasitetun parvekkeen myös siivoan. Eli, pelkkä allergialääkitys ei auta. Siitepölyt kantautuu vaatteissa, ihossa, hiuksissa tuulettaessa sisälle. Ulkovaatteet ja sisävaatteet on erikseen. Nämä ohjeet sain oysin allergialääkäriltä kun tutkittiin kaikki allergeenit.
Hyvin sanottu! Mulla on aina käytössä ulkovaatteet ja sisävaatteet. Kärsin allergioista ja astmasta ympäri vuoden, ja käytän niihin lääkityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän haluaisin myös vastauksen. Lapsi kyseessä eli ei varmaan mitään yhdistelmiä sitten määrätä? Siedätyshoito alkamassa eli toivottavasti sitä voin sitten jatkossa suositella.
Siedätushoito ei toimi kaikilla ja voi tuoda uusia yliherkkyyksiä
Eihän??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Desloratadiini + prednisolon
Ei mitään prednisolonia koivuallergiaan. Sen säännöllisestä käytöstä on enemmän haittaa. Tavallinen antihistamiini on hyvä ja lääkäri saattaa määrätä montelukastia joka leukotrieenin estäjä, jos katsoo tarpeelliseksi ja tän lisäksi tarvittaessa Nasonex nenään ja silmätipat tarvittaessa. Syksyllä voi sitten hakeutua koivun siedätyshoitoon, jonka nykyään voi toteuttaa tablettimuotoisena eikä siis tartte mitään ruisketta.
Entä jos kurkku meinaa turvota umpeen allergiasta??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään prednisolonia koivuallergiaan. Sen säännöllisestä käytöstä on enemmän haittaa. Tavallinen antihistamiini on hyvä ja lääkäri saattaa määrätä montelukastia joka leukotrieenin estäjä, jos katsoo tarpeelliseksi ja tän lisäksi tarvittaessa Nasonex nenään ja silmätipat tarvittaessa. Syksyllä voi sitten hakeutua koivun siedätyshoitoon, jonka nykyään voi toteuttaa tablettimuotoisena eikä siis tartte mitään ruisketta.
Jep. Ei sitä tietenkään mihinkään lievään allergiaan kannata syödä vaan oikeasti tarpeeseen. Moni ei vaan tajua että kaikki allergiat ei ole pelkkää nuhaa ja silmien kirvelyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin soitetaan ambulanssi ja/tai mennään päivystykseen. Siedätyshoito ei sovi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin soitetaan ambulanssi ja/tai mennään päivystykseen. Siedätyshoito ei sovi kaikille.
Epipen on myös ihan hyvä kaveri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avamys ja desloratadiini
Desloratadiini on aivan turha lääke
Ei ole, on mielestäni tehokas, eikä väsytä kuin pienessä määrin. Joitain se ei väsytä lainkaan.
Käytäthän myös paikallislääkkeitä? Nenäsumutetta ja silmätippoja? Nämä ovat usein tehokkaampia kuin pelkät tabletit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avamys ja desloratadiini
Ei ole, on mielestäni tehokas, eikä väsytä kuin pienessä määrin. Joitain se ei väsytä lainkaan.
Minua ei väsytä ja syön allergialääkärin ohjeella 4 kertaista annosta. On siis itselle hyvä ja toimiva lääke kunhan annostus on kohdallaan
Vierailija kirjoitti:
Kuulostavat dinosauruslajien nimiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avamys ja desloratadiini
desloratadiini on minulle ainoa toistaiseksi löydetty toimiva lääke, joka pitää allergiaoireet kurissa. Ei väsytä. loratadiini sen sijaan toimii unilääkkeenä, kuten monet muutkin antihistamiinit. nyt on lähete sairaalaan, jossa aloitetaan biologisten lääkkeiden kokeilu/ja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avamys ja desloratadiini
Minua ei väsytä ja syön allergialääkärin ohjeella 4 kertaista annosta. On siis itselle hyvä ja toimiva lääke kunhan annostus on kohdallaan
Vaarallisen suuri annos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avamys ja desloratadiini
Vaarallisen suuri annos
No se on lääkärin määräämä ja apteekissakaan ei sitä kummasteltu. Toimii. Niin ja useamman vuoden olen kausittain syönyt ja allergiaa lukuunottamatta terve.
Mikään ei auttanut ennen kuin sain reseptin Dymistaan. Siihen lisänä Lomudal silmätipat. Elämä helpottui.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei auttanut ennen kuin sain reseptin Dymistaan. Siihen lisänä Lomudal silmätipat. Elämä helpottui.
Ja näiden kanssa tietty myös allergialääkepillerit
Heinix on ihan sama kuin Histec ja Zyrtec.