Suosittele hyvää allergialääkettä vaikeaan koivuallergiaan
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Ap olis voinut kertoa jos on jo lääkärissä käyty. Ei tarvitse arvuutella.
Vaikeaa allergiaa harvemmin diagnosoidaan itse...
Vierailija kirjoitti:
Tähän haluaisin myös vastauksen. Lapsi kyseessä eli ei varmaan mitään yhdistelmiä sitten määrätä? Siedätyshoito alkamassa eli toivottavasti sitä voin sitten jatkossa suositella.
Siedätushoito ei toimi kaikilla ja voi tuoda uusia yliherkkyyksiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene lääkäriin jos ei käsikauppa-allergialääkkeet auta.
Jos on todettu vaikea Koivu allergia niin eiköhän sitä ole lääkärissä käyty. Paras lääke löytyy vain kokeilemalla t. Moniallerginen
No miksi ap sitten täällä kyselee allergialääkkeistä vaikeaan koivuallergiaan jos on lääkärissä jo käyty?
Voisiko olla että kyselee muiden kokemuksia? Jos ei ole lääkäri jotain tiettyä lääkettä tajunnut ehdottaa? Itselläkin vasta neljäs kokeilissa ollut yhdistelmä oikeasti toimii.
wtf....."tajunnut ehdottaa"
lääkäri etenee niin, kokeillaan yhtä kerrallaan. yleensä aloitetaan yleisemmästä. Jos ja kun todetaan, että ei auta, niin otetaan toinen käyttöön. Eli se lääkäri tajuaa kyllä ehdottaa, mutta kun ei auta kuin kokeilla yhtä kerralllaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap olis voinut kertoa jos on jo lääkärissä käyty. Ei tarvitse arvuutella.
Vaikeaa allergiaa harvemmin diagnosoidaan itse...
Nyt tarkoitin lähinnä lääkityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Desloratadiini + prednisolon
Tämä on toiminut hyvin. Prednisolonia ei helposti vaan kirjoiteta reseptille
Mä syön ylläpitona 5mg ympäri vuoden (olen moniallerginen), 40mg pahimpaan aikaan. Silloin kyllä naamakin turpoaa, mutta allergiaan auttaa onneksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pysty enää käyttämään kun vie multa unet, mutta Duact oli tehokas. Kai sitä vieläkin määrätään?
En ole sitä ikinä saanut väärinkäyttöpotentiaalin vuoksi ja olen vaikeasti allergisoitunut
sitten saat, kun se on viimeinen vaihtoehto kokeiltavaksi, tai vahtoehtoisesti sen jälkeen, kun lääkäri on vakuuttunut ettet sinä ole väärinkäyttäjä tai potentiaalinen sellainen
Vierailija kirjoitti:
Zyrtec. Ja aloita siedätyshoito.
Siedätyshoutoon on todella vaikea päästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä syön ylläpitona 5mg ympäri vuoden (olen moniallerginen), 40mg pahimpaan aikaan. Silloin kyllä naamakin turpoaa, mutta allergiaan auttaa onneksi
Ylläpitona mihin?? Eihän sitä saa käyttää kuin lyhyinä kuureina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on todettu vaikea Koivu allergia niin eiköhän sitä ole lääkärissä käyty. Paras lääke löytyy vain kokeilemalla t. Moniallerginen
No miksi ap sitten täällä kyselee allergialääkkeistä vaikeaan koivuallergiaan jos on lääkärissä jo käyty?
Voisiko olla että kyselee muiden kokemuksia? Jos ei ole lääkäri jotain tiettyä lääkettä tajunnut ehdottaa? Itselläkin vasta neljäs kokeilissa ollut yhdistelmä oikeasti toimii.
lääkäri etenee niin, kokeillaan yhtä kerrallaan. yleensä aloitetaan yleisemmästä. Jos ja kun todetaan, että ei auta,
On yleislääkäreitä jotka kirjoittavat reseptiä perus allergialääkkeisiin, samat kaikille, eivät he välttämättä tajua että voisi kokeilla jotain mikä ei virallisesti ole allergialääke. On myös erikoislääkäreitä, he kyllä tajuavat laittaa kokeiluun myös muitakin. Nimimerkillä kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allergiaan. Olen myös melkein kaikelle ruualle allerginen. Ja kyllä saa pientä annosta syödä, käytetään myös esim reuman hoidossa jatkuvana annoksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allergiaan. Olen myös melkein kaikelle ruualle allerginen. Ja kyllä saa pientä annosta syödä, käytetään myös esim reuman hoidossa jatkuvana annoksena.
Eikö ole haittoja? Mitä tuollainen 40mg auttaa pahinpaan aikaan?
Itselläni toimii kohtuullisen hyvin yhdistelmä Histec tablettina (1 kpl/vrk) ja Beclonasal Aqua suihkeena (aamulla ja illalla 2 suihketta kumpaankin sieraimeen). Kun tämä ei ole riittänyt, olen käyttänyt suihkeena Dymistaa Beclonasalin sijaan.
Eli sekä tabletti että suihkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin, nykysuosituksen mukaan allergialääkkeitä ei kannata syödä ylläpitohoitona eikä tarvitse aloittaa ennen allergiakauden alkua. Ne eivät auta yhtään sen paremmin kuin vasta allergiaoireiden ilmettyä tai siitepölykauden alettua aloitetut. Eri asia tietysti, jos on ruoka-aineallergioita, eikä voi hirveästi enää karsia omaa ruokavaliotaan, mutta voi syödä lisää jotain ruoka-ainetta allergialääkkkeen kanssa, tai taloudessa lemmikki, jolle allerginen ymv.
Mulla on heinix ja nenäsumutteena nasonex. Olen moniallerginen ja käytän noita ympäri vuoden. Heinix ei nukuta. Zyzal auttaa sekä nenä että silmä oireisiin. Sitä on ollut välillä nasonexin tilalla. Kasvot pestä aina kun tulee ulkona, pika tuuletus kotiin ja pyyhin lattiat joka päivä, ja pölyt. Lakanat vaihdan 2krt viikossa ja hiukset pesen/ kastelen ennen nukkumaan menoa, hiuksista tarttuu siitepölut tyynyliinaan. Matot olen ottanut pois. Pyyhin kostealla myös seiniä, luutu on välillä ihan keltainen.. Helpottaa huomattavasti tuo päivittäinen lattioiden ja pölyjen pyyhkiminen. Lasitetun parvekkeen myös siivoan. Eli, pelkkä allergialääkitys ei auta. Siitepölyt kantautuu vaatteissa, ihossa, hiuksissa tuulettaessa sisälle. Ulkovaatteet ja sisävaatteet on erikseen. Nämä ohjeet sain oysin allergialääkäriltä kun tutkittiin kaikki allergeenit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lääkäri etenee niin, kokeillaan yhtä kerrallaan. yleensä aloitetaan
Niin... yleensä aloitetaan yleisimmin toimivasta ja kirjoitetaan kaikille sitä samaa. Sitten ne, joille se ei auttanut palaa vastaanotolle tai kontaktoi lääkäriä muuten ja lääkäri kirjoittaa toisen lääkkeen. Ei siinä ole tajuamisesta kyse, vaan siitä, että aloitetaan yhdellä ja sitten jos ei toimi, niin otetaan toinen käyttöön,
Oletko kuullut heinix-lääkkeestä ? Halpa ja hyvä
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään prednisolonia koivuallergiaan. Sen säännöllisestä käytöstä on enemmän haittaa. Tavallinen antihistamiini on hyvä ja lääkäri saattaa määrätä montelukastia joka leukotrieenin estäjä, jos katsoo tarpeelliseksi ja tän lisäksi tarvittaessa Nasonex nenään ja silmätipat tarvittaessa. Syksyllä voi sitten hakeutua koivun siedätyshoitoon, jonka nykyään voi toteuttaa tablettimuotoisena eikä siis tartte mitään ruisketta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole haittoja? Mitä tuollainen 40mg auttaa pahinpaan aikaa
No tuota annosta otan silloin kun silmät turpoaa umpeen kun koivu tai joku muu allergisoiva kukkii. Tai saan kissan/koiran hilsettä itseeni, silloin menee myös silmät umpeen. Samaa lääkettä on muuten kyypakkaus.
Flixonase-nenäsuihkeen aloitan jo lepän kukinnan aikaan. Sitten kun tuntuu, että se ei riitä, niin otan Telfastin. Se on minulla ainoa, mikä toimii.
Fentanyyli suusuihke